اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی قوچان:

خرید تضمینی گندم در قوچان از مرز ۳۰ هزار تن گذشت

خرید تضمینی گندم در قوچان از مرز ۳۰ هزار تن گذشت
مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: در سال زراعی جاری میزان خرید گندم از کشاورزان قوچانی به بیش از ۳۰ هزار تن افزایش یافته و این مقدار طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، احمد کنعانی، مدیر جهاد کشاورزی قوچان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح آخرین وضعیت کشاورزی و دامپروری این شهرستان اظهار داشت: شهرستان قوچان از نظر اقلیمی و جغرافیایی، ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی و دامپروری داشته و با توجه به بارندگی های بسیار خوب در سال زراعی جاری، میزان تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم افزایش چشمگیری داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: در سال گذشته میزان خرید گندم در قوچان حدود هشت هزار و ۹۰۰ تن بود که امسال با افزایش سه و نیم برابری به بیش از ۳۰ هزار تن رسیده و باتوجه به برداشت گندم در برخی از مناطق این رقم طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

,

وی با بیان اینکه تسریع در خرید گندم از کشاورزان در اولویت این اداره قرار دارد، افزود: در سال گذشته تنها یک مرکز خرید در این شهرستان فعال بوده و امسال به چهار مرکز افزایش یافته است و در مقایسه با شهرهای همجوار میزان خرید تضمینی گندم رشد بسیار خوبی داشته است.

,

مدیر جهاد کشاورزی قوچان با اشاره به معرفی کشاورزان نمونه به استان و وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: چهار کشاورز قوچانی که بیشترین حجم برداشت محصول را داشته اند به عنوان کشاورزان نمونه معرفی شده اند که منتظر اعلام نتیجه قطعی آن از سوی وزارت جهادکشاورزی هستیم که این چهار کشاورز به ترتیب ۱۲ تن و ۷۰۰ کیلو گرم گندم آبی، چهار تن و ۶۰۰ کیلوگرم گندم دیم، ۱۷ تن یونجه خشک و دو تن و ۷۰۰ کیلوگرم نخود از هر هکتار برداشت کرده اند.

,

کنعانی در پاسخ به سوالی پیرامون دلایل تاخیر در برگزاری جشنوره و معرفی کشاورزان نمونه گفت: هر ساله در خردادماه کشاورزان نمونه شهرستان با برگزاری جشنی معرفی می شدند اما باتوجه به حجم فعالیت کشاورزان در این روزها تصمیم گرفتیم این جشنواره را در دیماه سال جاری برگزار کنیم.

,

انتهای پیام/   

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه