اخبار داغ

رئیس سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی:

سازمان تعاون روستایی با تشکیل تعاونی‌ها به دنبال واگذاری امور به مردم است

سازمان تعاون روستایی با تشکیل تعاونی‌ها به دنبال واگذاری امور به مردم است
رئیس سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی با تشکیل تعاونی ها به دنبال واگذاری امور به مردم است، گفت: با تشکیل شرکت تعاونی انگور کاران ترشیز به دنبال این هستیم که کار در بحث انگور و مباحث خاص خود را به مردم واگذار کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن اسفندیاری در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، در خصوص تشکیل شرکت تعاونی انگور کاران ترشیز اظهار داشت: شرکت تعاونی انگور کاران در جهت واگذاری امور به بخش خصوصی و به مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان تعاون روستایی و جهاد کشاورزی یک ارگان دولتی هستند و دولت قرار است بحث نظارت را مد نظر داشته باشد.

,

رئیس سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه کشورهایی که پیشرفت هایی داشته اند بخش خصوصی فعال بوده است، تصریح کرد: تعاونی ها نیز یک بخش خصوصی و شخصیتی حقوقی محسوب می شوند و ما به عنوان دستگاه نظارتی تنها می توانیم بر کار این تعاونی ها نظارت داشته باشیم.

,

وی اذعان کرد: اگر کار اصلی را با قوانین مربوطه و برنامه ریزی خاص خود و طرح ها و برنامه هایی که می تواند توسط سیاست گذاری دولت انجام شود به بخش خصوص واگذار و آن‌ها را حمایت و نظارت کنیم قطعاً خوب جواب خواهد داد.

,

اسفندیاری با تأکید بر اینکه هر زمان دولت و شرکت های دولتی در بعضی موارد ورود پیدا کرده، اقتصاد دولتی شده است و اقتصاد امروز نه دولتی و نه خصوصی است، بیان کرد: علم اقتصاد یک علم خاصی است و در عصر اقتصاد، برنامه، ریال، طرح، پیش بینی ها و... مهم است.

,

وی با اشاره به اینکه کار باید به مردم با اطمینان کامل واگذار شود و قطعاً جواب خواهد داد، تأکید کرد: بهترین زمانی که اقتصاد جواب می دهد زمانی است که بخش خصوصی باشد و دولت نمی تواند دخالت خاصی در بخش اقتصاد داشته باشد و نباید هم داشته باشد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی با تشکیل تعاونی ها به دنبال واگذاری امور به مردم است، عنوان کرد: با تشکیل شرکت تعاونی انگور کاران ترشیز به دنبال این هستیم که کار در بحث انگور و مباحث خاص خود را به مردم واگذار کنیم و خود مردم در خصوص تولید محصولات خود با حمایت و نظارت سازمان تصمیم بگیرند.

,

وی با تأکید بر اینکه تعاونی های مختلفی با توجه به نوع محصولات تولیدی در نقاط مختلف استان راه اندازی خواهد شد تا مردم بتوانند کار را پیش ببرند، تشریح کرد: در بخش کشاورزی شهرستان های خلیل آباد، کاشمر و بردسکن که محصول غالب آن‌ها انگور است این شرکت تعاونی تشکیل می شود و اگر این کار انجام شود فایده آن نیز به خود مردم خواهد رسید.

,

اسفندیاری با بیان اینکه از مردم خواهش می کنیم که به ما اطمینان داشته باشند و پای کار بیایند، ابراز کرد: پیش بینی می کنیم اگر حمایت مردمی پای کار باشد کلنگ این شرکت تعاونی تا قبل از دهه فجر بر زمین بخورد.

,

وی در پایان با بیان اینکه راه اندازی کارخانه فراوری محصولات انگور نیز از دیگر برنامه سازمان است، خاطر نشان کرد: خام فروشی محصول شهرستان نیز از مواردی است که باید برای کاهش آن برنامه ریزی شود و می توان از کشمش و انگور محصولات زیادی فراوری کرد تا بتوان به صادرات آن نیز کمک شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه