اخبار داغ

سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ضرورت تبیین قوانین ویژه آموزش‌و‌پرورش/ نیاز به درآمدزایی داریم

ضرورت تبیین قوانین ویژه آموزش‌و‌پرورش/ نیاز به درآمدزایی داریم
سید جواد حسینی در اجلاس روسای ادارات آموزش‌وپرورش خراسان رضویدر نیشابور گفت: اگر آموزش‌وپرورش فرصت قانونی درآمدزایی داشته باشد از بسیاری از این مشکل‌ها رها خواهد شد، آموزش‌وپرورش نیاز به قانون و ظرفیت دارد و تا زمانی که این قوانین تصویب شود با شرایط فعالی سعی در درآمدزایی خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سید جواد حسینی در اجلاس روسای ادارات آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در اردوگاه شهید رجایی نیشابور گفت: آموزش‌وپرورش خراسان رضوی پهن‌پیکر و دارای فراوانی دانش‌آموز و معلم است که این باعث افزایش حجم بار تعلیم و تربیت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش در خراسان رضوی بار اضافه اسکان فرهنگیان کشور و همایش‌ها و برنامه‌ها را بر عهده دارد.

, .,

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به روز خبرنگار گفت: خبرنگاران معلم‌های آگاهی بخشی به جامعه هستند و روز خبرنگار را به آن‌ها تبریک می‌گویم.

, .,

بسیاری از رویه های آموزش و پرورش را باید تعطیل، تعدیل و یا تقلیل داد

, بسیاری از رویه های آموزش و پرورش را باید تعطیل، تعدیل و یا تقلیل داد,

وی تأکید کرد: در آخرین جلسه شورای معاونین گفتم که حجم زیادی داده تولید می‌شود ولی داده کاوی نمی‌کنیم تا بهبود عملکرد انجام شود، اگر وضعیت آموزش‌وپرورش را آسیب‌شناسی کنیم که خواسته سند تحول نیز هست، بسیاری رویه‌های آموزش‌وپرورش را باید تعطیل، تعدیل و یا تقلیل دهیم.

, .,

وی افزود: نگاه ما در آموزش‌وپرورش معلول محورانه و آسیب شناسانه است، ما به علت محدودیت منابع محدود به راه‌های کوتاه‌مدت و موقتی شده‌ایم و با کوچک‌ترین واکنش عقب‌نشینی می‌کنیم.

, .,

حسینی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل آموزش‌وپرورش این است که ساختار اداری آن در سایه قوانین عام دیگر اداره‌ها است، این قانون فرصت‌های بسیاری را برای خلق ثروت و منابع و آموزش ستانده است.

, .,

ضرورت تقنین قوانین ویژه آموزش و پرورش

, ضرورت تقنین قوانین ویژه آموزش و پرورش,

سرپرست آموزش‌وپرورش گفت: باید قانون خاص آموزش و پرورش را تبیین و تصویب کنیم، اگر آموزش عالی ضرورت دارد که قوانین خاص داشته باشد همه عالم ها تأکید دارند که داشتن قانون خاص آموزش‌وپرورش ضروری است و تیمی در وزارت برای این کار فعال‌شده‌اند.

, .,

وی ادامه داد: اگر آموزش‌وپرورش فرصت قانونی درآمدزایی داشته باشد از بسیاری از این مشکل‌ها رها خواهد شد، آموزش‌وپرورش نیاز به قانون و ظرفیت دارد و تا زمان این قوانین تصویب شود با شرایط فعالی سعی در درآمدزایی خواهیم داشت.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ‌جنگ اقتصادی بزرگ هستیم که حتی به جنگ سیاسی نیز تبدیل‌شده است، منابع کشور محدود شده است بنابر این باید خلق منبع کنیم.

, .,

حسینی تأکید کرد: اگر کسی طرحی به دولت بدهد به‌مانند عاقل اندر سفیه به آن نگاه خواهند کرد چون منابع مادی نداریم.

, .,

وی عنوان داشت: رئیس مجلس در دیدار با من گفته بود در زمان شروع ریاست او برمجلس تاکنون وزارت آموزش‌وپرورش هیچ طرح درآمدزایی ارائه نکرده است.

, .,

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تا خلق ثروت نباشد بسیاری از ایده‌ها صورت نخواهد گرفت؛ رتبه‌بندی معلم‌ها پیوند به تصویب این قانون است.

, .,

حسینی خاطرنشان کرد: ما دچار یک سنگینی بار در برنامه‌ریزی درسی هستیم، برنامه بوم هدفش کاهش بار برنامه درسی است ولی ما آمادگی اجرای این برنامه نداریم. میانگین آموزش در جهان هشت هزار ساعت است ولی در ایران ۱۲ هزار ساعت است که تست زدن و خروج از تعلیم و تربیت، مهارت‌آموزی و آزمون زدگی نتیجه آن است.

, .,

فاصله ستاد از صف در آموزش و پرورش

, فاصله ستاد از صف در آموزش و پرورش,

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش بیان داشت: یک برنامه درسی سبک، روان، کاهش شلوغی سر مدرسه و تمام ساحتی باید به نظام تربیت مدرسه تزریق شود.

, .,

وی عنوان داشت: عدم همگرایی در داخل آموزش‌وپرورش و فاصله ستاد تا صف چندین لایه شده است و این باعث دوری از معلم‌ها می‌شود. مدرسه محوری به معنای نزدیک شدن صف و ستاد است.

, .,

حسینی ادامه داد: هنوز به ساختار روشن از مدرسه محوری نرسیده‌ایم و تیمی در آموزش‌وپرورش مشغول تبیین آن هستند. معلم باید قدرت نظام پاداش و تنبیه در مدرسه را داشته باشد.

, .,

مدرسه از کانون تحول به کانون رکود تبدیل شده است

, مدرسه از کانون تحول به کانون رکود تبدیل شده است,

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: مدرسه از کانون تحول به کانون رکود تبدیل‌شده است، توزیع نامتوازن نیروی انسانی دیگر مشکل وزارت است.

, .,

وی افزود: در استان‌هایی نسبت معلم به دانش آموز یک به هفت و در استانی یک به ۴۴ است و باید برای این فکر درستی کرد، طرح آمایش سرزمین شروع شده است تا این ایرادات را رفع کند.

,

حسینی تأکید کرد: ساماندهی مدارس در دو جهت هدف دیگر ما است، در هیچ جای دنیا ۲۴ نوع مدرسه نداریم، در طرح ساماندهی مدارس انواع مدارس را کوچک خواهیم کرد و از مدارس موجود بهره‌برداری بهتری خواهیم کرد.

, .,

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: املاک بی‌شماری داریم که ارزش بالایی دارد، ما مدارس کوچک را جمع خواهیم کرد و مدارس با تعداد بالا را گسترش خواهیم داد، مدارس حیات طیبه کار بسیار خوبی بوده است و باید ادامه داشته باشد.

, .,

پایان مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان همزمان با دیگر نقاط کشور

, پایان مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان همزمان با دیگر نقاط کشور,

حسینی عنوان داشت: خروج وابستگی بودجه و اعتبارات آموزش و مرورش به صرف اعتبارات دولتی دیگر برنامه ما است، ۳۶۰ دستگاه اکنون از بودجه دولت سهم دارند، گرچه افزایش سهم اعتبارات آموزش و پرورش همواره باید مورد توجه باشد و در این دولت از به ۱۳ درصد رسیده است ولی ما باید سیستم بودجه‌ریزی آموزش‌وپرورش را تغییر دهیم.

, .,

وی گفت: کمبودها را بهتر از شماها می‌دانم و این به دلیل جایگاه و وظیفه‌ام هست، لذا باید به‌صورت مشارکتی مشکلات را مدیریت کنیم، گفت‌وگو با شرکا را راه‌اندازی کنید، در‌ پروژه مهر می‌توانید جامعه را متحول کنید و این پروژه اوج هنر مشارکتی مدیران است.

, .,

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: گفته بودم که تا اول مهر جشن پایان مدارس خشتی و گلی در کشور به‌جز سیستان و بلوچستان را خواهیم گرفت، هفته دیگر به سیستان و بلوچستان خواهیم رفت و آنجا اعلام خواهیم کرد که پایان مدارس خشتی و گلی را تا اول مهر امسال در این استان هم جشن خواهیم گرفت.

, .,

حسینی ادامه داد: باید امسال تمام مدارس معلم داشته باشند، در این شرایط رفتیم ارز دولتی گرفتیم و ۱۴۲ میلیون جلد کتاب را چاپ کرده‌ایم تا دانش‌آموزی مشکل نداشته باشد.

, .,

تبدیل اردوگاه شهید رجایی به مرکز رفاهی فرهنگیان زائر امام هشتم

, تبدیل اردوگاه شهید رجایی به مرکز رفاهی فرهنگیان زائر امام هشتم,

وی با اشاره به نیازهای نیشابور و مرکز رفاهی شماره دو خیام نیشابور ضمن تخصیص دو میلیارد ریال خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون مسافر امام رضا (ع) از نیشابور می‌گذرند، باید مجموعه مسافر پذیری و هتلینگ را در اردوگاه شهید رجایی ایجاد کنیم، ما اعلام می‌کنیم تا از طریق صندوق ذخیره معلم‌ها و دیگر منابع این محل را آماده کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه