اخبار داغ

در 4 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

شناسایی 176 تبعه غیرمجاز در واحدهای کارگری سیستان و بلوچستان

شناسایی 176 تبعه غیرمجاز در واحدهای کارگری سیستان و بلوچستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از شناسایی 176 تبعه غیرمجاز در واحدهای کارگری های استان در 4 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: 59 نیروی کار ایرانی جایگزین این افراد شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد جهاندیده در گفت وگو با عصرهامون، گفت: در 4 ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 457 مورد بازرسی توسط بازرسان این اداره کل در خصوص اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه صورت گرفت.

وی افزود: نتیجه این بازرسی ها شناسایی 176 نفر تبعه خارجی بود که به صورت غیر مجاز در واحدهای مختلف تولیدی، صنعتی و ... مشغول به کار بودند که در نهایت منجر به ایجاد 59 فرصت اشتغال از طریق جایگزینی این افراد با نیروی کار ایرانی شد.

جهاندیده تعداد بازرسی و نظارت های صورت گرفته از طرف این سازمان بر حسن اجرای قائده کار در واحدهای مختلف را هزار و 358 مورد اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر این، بازرسان این اداره کل 60 مورد بازرسی در راستای اجرای مواد 3و 4 آیین نامه اجرایی ویژه مشاغل سخت و زیان آور را در 4 ماهه نخست سال انجام داده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: همچنین در طی این مدت 31 درخواست متقاضیان اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و 40 درخواست متقاضیان اخذ تایید صلاحیت مسئولین ایمنی نیز بررسی شده است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل 331 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، اظهار کرد: برگزاری این کمیته ها در نهایت منجر به 7 مورد ابطال پروانه، 1 مورد تجدید پروانه، 23 مورد تمدید پروانه و 6 مورد صدور پروانه کار شده است.

این مقام مسئول از 9 مورد بررسی حفاظت فنی تجهیزات، دستگاه ها و وسایل حفاظت فردی و 8 مورد پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور در کارگاه ها خبر داد و گفت: در طول این مدت، 62 هزار و 924 نفر ساعت دوره های آموزشی عمومی و تخصصی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار ویژه کارگران و کارفرمایان برگزار شده است.

جهاندیده در پایان با بیان اینکه بیشترین مخاطرات کار را مربوط به کارگاه های ساختمانی، با تخصیص 60 درصد از مجموع حوادث بوده اظهار کرد: در این بازه زمانی 4 ماهه، 24 کارفرما به مراجع قضایی معرفی شده اند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه