اخبار داغ

یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با دانا:

هیچ کشوری با حذف صفر نتوانسته است ارزش پول خود را حفظ کند/ روزی نیست که در کشور کارگاه و کارخانه‌ای تعطیل نشود

هیچ کشوری با حذف صفر نتوانسته است ارزش پول خود را حفظ کند/ روزی نیست که در کشور کارگاه و کارخانه‌ای تعطیل نشود
اسماعیل غلامی گفت: کاهش صفرهای پول ملی فقط میلیاردرها را روی کاغذ کمتر می کند یعنی کسی که یک میلیارد ریال سرمایه دارد باحذف 4 صفر از آن سرمایه اش صد هزار تومان می‌شود و اتومبیل های چند میلیاردی، چندصد هزار تومان می‌شود.
[

اسماعیل غلامی کارشناس مسائل اقتصادی درگفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره  لایحه تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان و حذف چهار صفر از آن اظهار داشت: این موضوع هیچ تاثیری بر بهبود وضعیت اقتصادی کشور ندارد، هشت کشور که وضعیت اقتصادی شبیه ایران داشتند با اجرای این طرح هیچ وقت نتوانستند ارزش پول ملی کشورشان را حفظ کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

هیچ کشوری با کاهش صفر نتوانسته ارزش پول ملی را حفظ کند

, هیچ کشوری با کاهش صفر نتوانسته ارزش پول ملی را حفظ کند, هیچ کشوری با کاهش صفر نتوانسته ارزش پول ملی را حفظ کند,

وی با بیان اینکه تغییر واحد پول ملی تنها تاثیر روحی و روانی برای مردم دارد خاطرنشان کرد: کاهش صفرهای پول ملی فقط میلیاردرها را روی کاغذ کمتر می کند یعنی کسی که یک میلیارد ریال سرمایه دارد باحذف 4 صفر از آن سرمایه اش صد هزار تومان می‌شود و اتومبیل های چند میلیاردی، چندصد هزار تومان می‌شود.

,

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر بی تاثیر بودن تغییر واحد پول ملی بر تورم و تولید داخلی بیان کرد: دولت باید ابتدا امنیت سرمایه گذاران را تامین کند تا آنها تشویق به سرمایه گذاری در بخش تولید شوند تا زمانی که امنیت سرمایه گذاری تضمین نشود میل و رغبتی برای حضور در این گونه بازارها وجود ندارد.

,

 

,

روزی نیست که در کشور کارگاه و کارخانه ای تعطیل نشود

, روزی نیست که در کشور کارگاه و کارخانه ای تعطیل نشود, روزی نیست که در کشور کارگاه و کارخانه ای تعطیل نشود,

غلامی با اشاره به اینکه سرمایه موجب تحرک بخش تولید می شود مطرح کرد: تولید باعث افزایش تجارت و اشتغال زایی و در نتیجه رشد و توسعه اقتصادی کشور می شود اما فقدان سرمایه و از طرفی دیگر بالابردن هزینه ها فشار بر واحدهای تولیدی را افزایش می دهد و روزی نیست که در کشور کارگاه و کارخانه ای تعطیل نشود و تعدادی از جوانان این کشور بیکار نشود.

,

وی با اشاره به کاهش سطح تولید داخلی و به دنبال آن گسترش بیکاری تشریح کرد: بی کاری سبب ایجاد معضلات اجتماعی نظیر دزدی و فساد می شود که یکی از نتایج توسعه نیافتگی اقتصاد کشور است دولت باید به صورت جدی پیگر مشکلات اقتصادی کشور باشد و با بررسی کارشناسی موانع توسعه اقتصادی را برطرف کند البته این موضوع نباید در حد حرف و شعار بماند.

,

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: هیچ شکی نیست که رفاه مردم در اولویت قرار دارد ولی قبل از ان باید اقتصاد کشور درست شود و دولت مشکل بی‌کاری و پدیده‌های ناشی از ان را برطرف کند علیرغم همه این مسائل هزینه ها آب و برق و عوارض افزایش یافته و میزان عوارضی که برای امسال تعیین شده برابرکل عوارض یک دهه گذشته است. مگر مردم چقدر توانایی دارند که این همه فشار را تحمل کنند و دولت تا چه زمانی قصد دارد دست در جیب مردم کند در نظر سنجی هم که اخیرا انجام شد مردم گفته بودند که رئیس جمهور ایران آخرین رئیس جمهوری است که فکری به حال معیشت مردم نمی‌کند.

,

غلامی با تاکید بر ریشه کنی فساد در کشور تصریح کرد: کشوری که در آن فساد باشد پیشرفت نمی کند، فساد مردم را بی انگیزه و بی اعتماد می کند از بین رفتن فساد موجب رونق خیلی از کارها در کشور می شود و وضعیت رفاه مردم را بهبود می بخشد و افرون بر اینها زمانی می توان سراغ تولید رفت که  فساد از بین رفته باشد.

,

 

,

افزایش تولید باعث کاهش تورم می‌شود نه حذف صفر!

, افزایش تولید باعث کاهش تورم می‌شود نه حذف صفر!, افزایش تولید باعث کاهش تورم می‌شود نه حذف صفر!,

وی در ادامه توضیح داد: افزایش تولید باعث کاهش تورم، نقدینگی و اشتغال جوانان می شود به شرطی که فرآیند تولید به درستی در کشور راه اندازی شود، تولید قلابی و سوری فایده ای برای کشور ندارد و مردم را نسبت به تولید داخلی بدبین می‌کند.

,

این کارشناس اقتصادی در پایان با بیان اینکه به عملکرد اقتصادی دولت نمره کمتر از 10 می دهد، تصریح کرد: دولت راه حل رفع مشکلات اقتصادی و بهبود روند تولید را بهتر از همه می داند ولی به نظر می رسد که برنامه ای در این زمینه ندارد، بالا بردن عوارض و هزینه های واحدهای صنفی سبب می شود که تولید کننده توان پرداخت حقوق کارگران را نداشته باشد و همین تعداد اندک کارگر تحت پوشش آن نیز بی کار می‌شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه