اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی بروجرد:

بروجرد به عنوان شهر ملی "ورشو" ثبت شد

بروجرد به عنوان شهر ملی "ورشو" ثبت شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو ثبت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت اله یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، با اشاره به ثبت بروجرد به‌عنوان شهر ملی ورشو اظهار داشت: از حدود30  ماه گذشته تاکنون اقدامات لازم برای اینکه بروجرد به‌عنوان شهر ملی ورشو ثبت شود آغازشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت اله یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار , سفیر افلاک،,

 

,

وی افزود: کارهای مقدماتی این برنامه انجام و مشاور برای کارهای مطالعاتی و سایر اقدامات وارد عمل شد و علاوه بر این، بخشی از خانه تاریخی افتخار الاسلام طباطبایی نیز که بزرگ‌ترین سماور ورشوی کشور در آن قرار دارد برای این صنعت اختصاص داده شد.

,

 

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد تصریح کرد: تا 20 اسفندماه سال گذشته همه اقدامات لازم انجام شد و در بازدیدی از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور از داشته‌های بروجرد در حوزه ورشو و همچنین ظرفیت شهرستان بازدید شد.

,

 

,

وی بیان کرد: در 31 تیرماه امسال با حضور نمایندگان شهرستان، جمعی از اعضای شورای شهر و فرماندار در تهران گزارشی ارائه داده شد که درنهایت از طرف معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی کشور، بروجرد رسماً به‌عنوان شهر ملی ورشو معرفی شد.

,

 

,

یارمحمدی با اشاره به اینکه 26 پرونده از کل کشور برای ثبت ملی تشکیل‌شده بود گفت: از این 26 پرونده 9 اثر از شهر و سه اثر از روستاهای کشور در حوزه صنایع‌دستی ثبت ملی شد که بروجرد نیز به‌عنوان اولین شهر در حوزه صنایع‌دستی ورشو ثبت ملی شد.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه همچنان برای اینکه بروجرد به‌عنوان شهر جهانی ورشو ثبت شود اقداماتی در حال انجام است خاطرنشان کرد: برای اینکه بروجرد به‌عنوان شهر جهانی ورشو ثبت شود اولین گام این است که ابتدا بروجرد به‌عنوان شهر ملی ورشو ثبت شود و بعد اقدامات بعدی برای جهانی‌شدن صورت گیرد؛ این ثبت ملی در حوزه گردشگری بسیار تأثیرگذار است و ورشو در این شهر سابقه طولانی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه