اخبار داغ

گزارش؛

سهم ناچیز ملکشاهی از منابع و ذخایر آبی

سهم ناچیز ملکشاهی از منابع و ذخایر آبی
شهرستان ملکشاهی با داشتن چهار رودخانه دایمی در سطح شهرستان و وجود چاهها و موتورتلمبه های متعدد صنعتی و کشاورزی، سد بزرگ چم گردلان و وجود چند بند تامین آب کشاورزی، از منابع و ذخایر آبی زیادی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، شرکت امور آب عهده دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار, .,

موضوع فعالیت شرکت امور آب عبارت است از شناخت، مطالعه، حفاظت و بهره­ برداری بهینه از منابع آب، تولید انرژی برق آبی، ایجاد، توسعه، بهره برداری و نگهداری از تاسیسات و سازه های آبی و برق آبی در چارچوب تکالیف مندرج در قوانین و مقررات مربوط به سیاست­های وزارت نیرو می­باشد.
عمده وظایف شرکت شامل ؛ تهیه و اجرای طرح­های تامین آب و انتقال آن برای بخش­های مختلف مصرف (کشاورزی، شرب و صنعت)، اجرای برنامه ­ها و مصوبات وزارت نیرو و اموری که در اجرای قانون توزیع عادلانه آب، انجام مطالعه پایه منابع آب و حفاظت کمی و کیفی و نظارت بر بهره­ بردرای از منابع آب، واگذاری اشتراک به متقاضیان براساس تعرفه­ های مربوط و تحویل آب مورد نیاز به مشترکان، جلب مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اجرای طرح­های توسعه منابع آب، شبکه­ های آبیاری و زهکشی می باشد

, .,
,

.
شرکت آب منطقه ای با بهره گیری بهینه از تمام منابع موجود، بایستی به ارائه مطلوبترین و اقتصادی ترین خدمات در زمینه "مطالعه و حفاظت  از منابع آب استان ها و شهرستانها، احداث و بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات ،‌استحصال ، انتقال و توزیع آب " در زمان مناسب به مشتریان بپردازد.

, .,
, .,

سهم ناچیز ملکشاهی از منابع و ذخایر آبی 

, سهم ناچیز ملکشاهی از منابع و ذخایر آبی , سهم ناچیز ملکشاهی از منابع و ذخایر آبی ,

درشهرستان ملکشاهی در استان ایلام که دارای منابع و ذخایر آبی می باشد، اداره امور آب بصورت رسمی دایر نشده است.

,


باتوجه به جریان داشتن چهار رودخانه دایمی در سطح شهرستان (گاوی، کنجانچم، چنگوله و اما) همچنین وجود چاهها و موتورتلمبه های متعدد صنعتی و کشاورزی، سد بزرگ چم گردلان و وجود چند بند تامین آب کشاورزی، احداث اداره امور آب شهرستان به منظور حفظ و حراست از منابع آب موجود و برنامه ریزی و بهره برداری بهینه از آنها، امروزه ضروری بنظر میرسد.

,
, .,


باتوجه به وجود رودخانه های متعدد، چاههای پرآب منطقه، سدبزرگ چم گردلان، چشمه ها و منابع فصلی آب در شهرستان ملکشاهی، ضرورت دارد که اداره امورآب دراین شهرستان دایرشود.

,
,


گرچه ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی درشهرستان دایرهستند ودرحیطه کاری خود فعال می باشند، اما امورآب باپیگیری موضوعات متفاوتی لازم است دراین شهرستان فعالیت نماید وسفره های آبی منطقه را حفاظت و اداره کند.

,
, . ,

بعنوان مثال فاضلابهای شهری مرکز شهرستان به رودخانه میان تنگ وارد می شوند وعاملی تهدیدکننده برای محیط زیست وآبهای جاری منطقه هستند.
منابع آب روستاهای اطراف شهرستان، اغلب از چشمه های محلی تامین می شوند واحداث منبع آب وایستگاه پمپاژ برای هرروستا مستلزم پیگیری و درمرحله بعدحفاظت از آن است.
مزارع وباغات محلی برای آبیاری به آب کافی ونظارت کافی بر توزیع آب نیاز دارند و موضوع تملک برخی از چشمه ها و انحصاری شدن آب آنها نیز تاحدی جدی به نظر می رسد.

, .,
, .,
, .,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه