اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی هرمزگان:

۱۳۷ کودک کار تحت پوشش بهزیستی بندرعباس قرار دارند

۱۳۷ کودک کار تحت پوشش بهزیستی بندرعباس قرار دارند
مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: ۱۳۷ کودک کار تحت پوشش بهزیستی بندرعباس قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان به عنوان یکی از مهم ترین دروازه های واردات و صادارت کشور به پایتخت اقتصادی ایران شهرت دارد؛ اما براساس  شاخص های آماری این استان به عنوان یکی از استان های محروم کشور شناخته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

یک سوالی پیش می آید، چگونه است استانی با وجود ظرفیت های بی نظیر ژئوپلیتیکی ،بازرگانی، گردشگری ، کشاورزی و معدنی که ثروت زیادی را به خزانه کشور ارسال می کند اما به عنوان یکی از محروم ترین استان های ایران قلمداد می شود.

,

در خیابان و معابر مرکزی شهر بندرعباس که قدم میزنیم صحنه های بسیارغم انگیز و تاسف باری را مشاهده می کنیم؛کودکانی که در گرمای شدید و طاقت فرسا مشغول کار و فعالیت هستند، این بچه ها به کودکان کار و خیابانی معروف اند که یکی از عمده دلایل حضور این کودکان در معابر و خیابان ها نبود شرایط مناسب مالی از طرف والدینشان است.

,

در سال های اخیر با رشد بسیار زیاد کودکان کار وخیابان در بندرعباس مواجه هستیم که این افزایش بی رویه باعث به وجود آمدن آسیب های اجتماعی بسیاری می شود؛ به گفته مسئولان بهزیستی هرمزگان بخش عظیمی از این کودکان اتباع خارجی هستند و طبق قانون خدمات دهی سازمان بهزیستی به اتباع خارجی وظیفه این سازمان نیست.

,

137 کودک کار تحت پوشش بهزیستی بندرعباس قرار دارند

, 137 کودک کار تحت پوشش بهزیستی بندرعباس قرار دارند, 137 کودک کار تحت پوشش بهزیستی بندرعباس قرار دارند,

غلامحسین رنجبر، مدیرکل بهزیستی هرمزگان درگفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: بهزیستی هرمزگان در خدمات‌دهی به کودکان کار اتباع خارجی طبق قانون هیچ مسولیتی ندارد به جز کودکان کار خارجی که مجوز اقامت رسمی را داشته باشند.

, هرمز,

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه طبق قانون، خدمات بهزیستی مشمول کودکان کار و خیابان ایرانی می‌شود،گفت: کودکان کار و خیابانی که اتباع خارجی هستند اگردارای کارت اقامت معتبر باشند این کودکان همان خدمات کودکان کار ایرانی را دریافت خواهند کرد.

,

وی افزود: در حال حاضر بهزیستی بندرعباس دو مرکز شبانه روزی برای حمایت از کودکان کار و خیابان دارد که ظرفیت این مراکز شبانه روزی برای نگهداری 10نفراست؛ اما برای پذیرش کودکان کار هیچ گونه محدویتی نداریم.

,

این مسئول با اشاره به آمار تقریبی کودکان کار در هرمزگان گفت: 137 کودک کار تحت پوشش بهزیستی بندرعباس قرار دارند و در سه ماهه اول امسال چهار نفر کودک کار و خیابان پذیرش شده‌اند و که نسبت به سال‌های قبل روند کاهشی داشته است.

,

رنجبر با بیان اینکه این کودکان چگونه به مراکز حمایت بهزیستی پذیرش و ترخیص می شوند، خاطر نشان کرد:  این کودکان با نظر تیم تخصصی ترخیص و روانه خانه می شوند و پذیرش آنها  یا به صورت خود معرف و یا شناسایی و جذب و به درخواست سازمان های قضایی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه