اخبار داغ

امام جمعه بابلسر:

خبرنگار تراز انقلاب اسلامی دیده‌بان انحراف فرهنگی در جامعه است

خبرنگار تراز انقلاب اسلامی دیده‌بان انحراف فرهنگی در جامعه است
امام جمعه بابلسر گفت: خبرنگار تراز انقلاب اسلامی دیده‌بان و مرزبان انحرافات فرهنگی جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور دوشنبه شب در دیدار با اصحاب رسانه بابلسر که در هفته خبرنگار برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، به‌ویژه شهید صارمی وخبرنگار بابلسری شهید مدافع حرم هادی باغبانی اظهار کرد: امنیت، آرامش و اقتداری که امروز در کشورمان شاهد آن هستیم، حاصل ایثار و فداکاری شهدای بزرگواری است که با تقدیم جان خود آن را برای همه به ارمغان آوردند.

وی خاطرنشان کرد: عرصه خبر امروز عرصه جنگ رسانه‌ای بین جبهه حق و باطل است و خبرنگاران باید به عنوان سرباز این جبهه، شناخت درستی از موقعیت نیروهای خودی و دشمن داشته باشند و با قلمشان حافظ و پاسدار خون شهیدان بوده و در راستای تقویت نظام اسلامی تلاش کنند.

امام جمعه بابلسر با تبیین مبانی خبرنگار در تراز انقلاب، گفت: خبرنگار تراز انقلاب اسلامی دیده‌بان و مرزبان انحرافات فرهنگی جامعه است و خبرنگاری که در نظام مقدس جمهوری اسلامی قلم می‌زند باید مطالبش در راستای حفظ ارزش‌ها و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

قلی‌پور تصریح کرد: صداقت، امانتداری و درستی و صحت خبر بر اساس مستندات از مهمترین ویژگی‌های خبرنگار در تراز انقلاب است و همچنین باید از سیاه‌نمایی مطلق و سفیدنمایی مطلق پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: خبرنگاران باید مطالبه‌گری، کنجکاوی، پرسش‌گری، تحلیل‌گری، صدق کلام، شجاعت، استقلال فکری و توجه به امر به معروف و نهی از منکر و شناخت ملاک معروف و منکر را در دستور کار خود داشته باشند.

امام جمعه بابلسر از خبرنگاران خواست تا بیش از گذشته در راستای رسالت خویش که همانا اطلاع‌رسانی صادقانه و پیگیری منافع و خواسته‌های مردم از مسئولان است، گام بردارند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

خبرنگاران وظیفه سنگینی نسبت به سایر افراد جامعه دارند

, خبرنگاران وظیفه سنگینی نسبت به سایر افراد جامعه دارند,

فرماندار بابلسر نیز با اشاره به نقش رسانه در جامعه، اظهار کرد: خبرنگاری از جمله مشاغل با اهمیت است که وظیفه مهمی در انعکاس وقایع و رویدادهای روز کشور را بر عهده دارد.

,

اسماعیل حسن‌زاده با اشاره به اینکه خبرنگاران در امور رسانه نخبه بوده و وظیفه سنگینی نسبت به سایر افراد جامعه دارند، خاطرنشان کرد: انعکاس اخبار شهرستان، استان و کشور به مردم و روشن کردن افکار عمومی در خصوص مسائل روز از مهم‌ترین وظایف این قشر است.

,

وی اصلی‌ترین کار خبرنگاران را اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار و حقایق جامعه دانست و تصریح کرد: آگاهی از مسائل روز و انتقال آن به سطح جامعه توسط یک خبرنگار محقق می‌شود که رسالتی بسیار بزرگ است.

,

حسن‌زاده افزود: یک خبرنگار حرفه‌ای باید در کنار این وظیفه مهم، نقش کلیدی خود را برای ایجاد شور و نشاط در جامعه به درستی ایفا کند.

,

این مسئول به نقش فضای مجازی در میان رسانه‌های خبری اشاره کرد و افزود: امروزه فضای مجازی عرصه رقابت برای رسانه‌های نوشتاری را تنگ نموده و ذائقه مردم را از طریق ایجاد کانال‌های خبری و عضویت چندین هزار نفره مخاطبین خود، تغییر داده‌ است.

,

فرماندار بابلسر ادامه داد: زمانی اقدامات، فعالیت‌ها و سیاست‌های مسئولین کشور در بین مردم تاثیرگذار است که از طریق رسانه‌های مجازی، شنیداری، نوشتاری و دیداری در سطح جامعه انعکاس داده شود.

,

حسن‌زاده با اشاره به انتخاب گزینشی کلمات توسط برخی از خبرنگاران اظهار کرد: اگر خبرنگاری بخواهد سلیقه‌ای و بر اساس تفکرات شخصی اخبار را منعکس کند، بی‌شک هدف اصلی مدیران و مسئولین را به درستی در سطح جامعه منتقل نکرده و این همان آسیبی است که برای مخاطب جامعه ایجاد دلسردی و یاس می‌کند.

,

وی با بیان رسالت بالای خبرنگاران و جایگاه قلم در قرآن، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی وظیفه تمام آحاد جامعه است ولی در این میان نقش خبرنگاران بسیار مهم و حیاتی است چرا که اگر خبری صحت و سقم آن دقیق و مناسب نباشد آثار منفی خود را در میان مخاطبین خواهد داشت.

,

فرماندار بابلسر از رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی نام برد و تصریح کرد: خبرنگاران به عنوان دیدگان بیدار جامعه دو وظیفه مهم؛ انعکاس اخبار صحیح، مناسب و واقع در جامعه و نیز نقد منصفانه مسئولین و مدیران را بر عهده دارند تا بتوانند با مطالعه‌ای جامع و هوشیاری برای ارائه پیشنهادات سازنده و تحلیل صحیح وقایع روز و آگاهی بخشی به مخاطبین جامعه موثر واقع شوند.

,

حسن‌زاده با قدردانی از خبرنگاران و فعالین فضای مجازی، گفت: آیین تجلیل از اصحاب رسانه و خبر در روزهای آینده برگزار می‌شود و از زحمات یکساله خبرنگاران تقدیر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه