اخبار داغ

ظریف:

هیچکس در دنیا دیپلماسی مستقل را بر نمی‌تابد/ میتوانیم با 6 قدرت جهانی پشت یک میز بنشینیم و وابسته به هیچکدام نیستیم

هیچکس در دنیا دیپلماسی مستقل را بر نمی‌تابد/ میتوانیم با 6 قدرت جهانی پشت یک میز بنشینیم و وابسته به هیچکدام نیستیم
وزیر امور خارجه گفت: برای ما بزرگترین افتخار است که وقتی در صحنه بین‌المللی حاضر می‌شویم و می‌توانیم در برابر 6 قدرت بزرگ جهانی پشت یک میز بنشینیم و افتخار کنیم که وابسته به هیچکدام نیستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار حسن روحانی با وی در محل وزارت خارجه طی سخنانی عنوان کرد: دیپلماسی مستقل در کنار مزایای بسیار بسیار بزرگی دارد یک چالش سنگین هم دارد و آن این است که هیچکس در دنیا دیپلماسی مستقل را بر نمی‌تابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: دیپلماسی مستقل باید در دریای طوفانی روابط بین‌الملل بتواند با استفاده از موقعیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه راه باز کند و این راه را به جلو ببرد. راهی در برابر دیپلماسی مستقل از قبل گشوده نیست و این راه باید گشوده و تلاش بشود.
,
 
,
ظریف بیان کرد: وظیفه همکاران من بسیار دشوار است و این برای ما بزرگترین افتخار است که وقتی در صحنه بین‌المللی حاضر می‌شویم علی‌رغم همه سختی‌ها می‌توانیم در برابر 6 قدرت بزرگ جهانی پشت یک میز بنشینیم و افتخار کنیم که وابسته به هیچکدام از آنها نیستیم.
,
 
,
وی یادآور شد: ضمن اینکه دوست داریم روابط خوب داشته باشیم اما وابستگی را برنتابیده‌ایم و توانسته‌ایم با اتکا به مردم این شیرینی را در روابط خارجی تجربه کنیم که مستقل بودن هم سخت است و هم شیرین.
,
 
,
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در وزارت امور خارجه حضور یافت و با ظریف و معاونان و کارکنان وزارت خارجه دیدار و به ایراد سخنرانی پرداخت. حضور روحانی در محل وزارت خارجه پس از تحریم روز پنجشنبه دهم مرداد ماه ظریف از سوی آمریکا صورت می‌گیرد.
,
 
,
صبح دیروز (سه‌شنبه) نیز علی لاریجانی رئیس مجلس و بعدازظهر نیز محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و معاونان دفتر رئیس جمهور در محل وزارت خارجه حضور یافتند و با ظریف دیدار و حمایت خود را از وزیر خارجه اعلام کردند.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه