اخبار داغ

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رفسنجان خبر داد؛

اشتغال روزانه 10 هزار نفر با برداشت 75 هزار تن پسته/ پیش بینی برداشت 25 هزار تن پسته خشک در رفسنجان

اشتغال روزانه 10 هزار نفر با برداشت 75 هزار تن پسته/ پیش بینی برداشت 25 هزار تن پسته خشک در رفسنجان
مدیر جهادکشاورزی شهرستان رفسنجان از بکارگیری روزانه 10 هزار نفرکارگر برای برداشت 75 هزار تن پسته در سال جاری دراین شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان طی گفتگویی با راه آرمان اظهار داشت: امسال با پیش بینی های انجام شده ۷۵ هزار تن پسته برداشت خواهیم کرد که روزانه ۱۰ هزار کارگر در امر برداشت پسته دخیل خواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: فصل برداشت پسته نزدیک است و باغداران در تکاپوی مهیاکردن نیرو و امکانات برای برداشت این کالای ارزآور و با ارزش هستند سال گذشته که پسته نبود کارگری هم در شهر نبود که جا و مکان نیاز داشته باشد اما امسال گویا از ۷۵ هزار تن پسته تَر، ۲۵ هزار تن پسته خشک قرار است برداشت شود و خود را در انبارها جای بدهد.

,

مدیر جهاد کشاوری شهرستان رفسنجان ادامه داد: امسال  مسئولان عزم خود را جزم کردند تا سامان‌دهی کارگران فصلی به نحو احسن انجام شود که مهمترین مسأله در این خصوص جا و مکان این کارگران بوده که پیرامون آن در ستاد پسته شهرستان مباحثی مطرح شد.

,

رضایی با اشاره به تغییرات جوی و اثراتی که روی محصول امسال داشته تصریح کرد: آن‌چه موجب نگرانی شده گرمای تیر ماه که از ۷ تیر آغاز شده و میانگین دما ۳۳ درجه بوده که این دما سال گذشته ۲۹ درجه بود.

,

وی خاطرنشان کرد: از ۱۵ خرداد، ۴۲۷ ساعت دمای بالای ۳۸ درجه داشتیم که بی‌سابقه بود از طرفی میوه پسته در برابر دمای ۳۸ درجه تحملش کم است همچنین حدود ۲۳ تا ۲۴ روز دمای بالای ۴۰ درجه هم داشتیم که حداقل شانس آوردیم آفت پسیل را مقداری تحت کنترل درآمد که اگر این آفت کنترل نمی‌شد خسارت زیادی به محصول وارد می‌شد.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان محصول  رقم اکبری و فندقی را خوب عنوان کرد و اذعان داشت: ارقام کله‌قوچی و احمدآقایی حساسیت بالایی دارند، ۳۰ درصد سطح زیر کشت احمدآقایی و اکبری است و ۷۰ درصد کله‌قوچی و فندقی است.

,

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی شده ۲۵ هزار تن پسته خشک برداشت کنیم، افزود: ۷۴ درصد محصول مربوط به ۳۰ درصد سطح زیر کشت است.

,

وی خاطرنشان کرد: بهرمان نوق با ۶ هزار تن بیشترین پسته منطقه نوقات را دارد، فردوسیه نوق ۲ هزار و ۳۰۰ تن، اسماعیل‌آباد ۲ هزار و ۹۰۰ تن محصول دارد اما کشکوئیه به دلیل وجود رقم کله‌قوچی بیشترین صدمه را دیده و ۲ هزار و ۲۰۰ تن پسته دارد.

,

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: منطقه کبوترخان امسال ۳ هزار و ۳۰۰ تن محصول دارد که نسبتا بد نیست و حومه با ۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت هفت هزار و ۷۰۰ تن پسته دارد که برای مناطق نوق و حومه باید نسبت به برداشت برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

,

رضایی گفت: ۲۰ درصد تولید استان کرمان مربوط به رفسنجان است با وجود برداشت ۷۵ هزار تن پسته تر امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ هزار تا ۳۵۰ هزار نفر روز کارگر برای برداشت کمک کنند که روزانه ۱۰ هزار نفر کارگر وارد باغات و ترمینال ها خواهند شد این میزان کارگر باید سامان‌دهی شوند علاوه بر آن نان مورد نیاز این تعداد کارگر باید برنامه‌ریزی‌شده تأمین شود و از نظر اسکان باید بتوانیم آن‌ها را سروسامان دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه