اخبار داغ

رئیس دانشگاه شهرکرد:

رشته‌های کم‌طرفدار در دانشگاه شهرکرد حذف می‌شود

رشته‌های کم‌طرفدار در دانشگاه شهرکرد حذف می‌شود
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: باتوجه به اینکه تعداد دانشجویان علاقمند به برخی از رشته‌ها کم شده است بنابراین با هماهنگی وزارت علوم قرار است آمایشی در این زمینه صورت بگیرد و رشته‌های مذکور حذف شده و رشته‌های بین‌رشته‌ای جایگزین آن شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران از اثربخش‌ترین اقشار در جامعه هستند.
 
وی تبدیل علم به ثروت در دانشگاه، اثربخشی، اشتغال‌زایی و... را از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت علوم دانست و عنوان داشت: در همین راستا برنامه‌ریزی شده است که برای دانشجویان در حین تحصیل زمینه آموزش‌های عملی نیز فراهم شود.
 
کریمی با تاکید بر اینکه سیاست وزارت علوم بر رفع نقص ارتباط دانشگاه و صنعت است و این موضوع از سوی وزارتخانه در دستورکار قرار گرفته است، اضافه کرد: افرادی که به‌عنوان هیئت علمی در دانشگاه به‌کارگیری می‌شوند دوره آموزش 6 ماه تا یک سال در مراکز صنعتی را باید بگذرانند تا بتوانند اطلاعات موردنیاز دانشجویان را در اختیار آن‌ها قرار دهند.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد بیان داشت: 7 هزار دانشجو در 90 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دکترای تخصصی در دانشگاه شهرکرد به‌عنوان دانشگاه مادر در استان مشغول  به تحصیل هستند.
 
وی با اشاره  به اینکه اعضای هیئت علمی این دانشگاه جزء دانشمندان برتر کشور و حتی دانشمندان یک درصد برتر دنیا هستند افزود: در دانشگاه شهرکرد هشت دانشکده فعال است که تعدادی از این آن‌ها مانند دانشکده کشاورزی، دامپروری و... ازجمله دانشکده‌های تاثیرگذار در سطح کشور هستند.
 
کریمی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تعداد دانشجویان علاقمند به برخی از رشته‌ها کم شده است، با هماهنگی وزارت علوم قرار است آمایشی در این زمینه صورت بگیرد و رشته‌های مذکور حذف شده و رشته‌های بین‌رشته‌ای جایگزین آن شود.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه دانشگاه به دنبال توسعه برخی از رشته‌ها است، یادآور شد: رشته بهداشت و بیماری‌های آبزیان در مقطع دکترای تخصصی یکی از این رشته‌ها است که مجوز آن را اخذ کردیم و از مهرماه جذب دانشجو خواهیم داشت.
 
وی از اضافه شدن چند رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهرکرد خبر داد و گفت: رشته‌های مهندسی مواد، مهندسی عمران، ادبیات روایی، مدیریت کشاورزی و... ازجمله این رشته‌ها هستند.
 
کریمی ادامه داد: ساخت دانشکده فنی و مهندسی بروجن به علت نبود بودجه متوقف شده بود که با پیگیری‌های به‌عمل آمده، پیمانکار مشخص و مشکلات رفع شد و چند روز آینده کار ساخت و ساز آغاز خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد بر لزوم معرفی ظرفیت‌های استان در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: به همین منظور میزبانی برگزاری برخی از المپیادهای ورزشی در دانشگاه شهرکرد را قبول کردیم و در کنار این المپیادها غرفه‌هایی از صنایع دستی استان برپا شده است که در آن محصولات تولیدی استان معرفی و عرضه می‌شود.
 
وی با اشاره به شرایط خوب اقلیمی این استان ادامه داد: این استان میزبان هیئت‌های فوتبال است که دانشگاه شهرکرد در این زمینه هم ورود کرده است.
 
کریمی اضافه کرد: پنجم شهریورماه جشن چهل سالگی دانشگاه شهرکرد با حضور مسئولان وزارت علوم برگزار می‌شود که به‌منظور معرفی ظرفیت‌های استان به سفرای کشورهای هم‌جوار به دنبال دعوت سفرای این کشورها هستیم.
 
وی از واگذاری میزبانی المپیاد ورزش‌های همگانی در تابستان 1400 به دانشگاه شهرکرد خبر داد و بیان داشت: 8 هزار ورزشکار در این مسابقات شرکت خواهند کرد و فرصت خوبی است برای معرفی پتانسیل‌های استان.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: برای اولین بار ما از برکت حضور خیرین خوابگاه‌ساز در دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شدیم و خوابگاه خیرساز حاج الیاس رئیسی و خوابگاه بنیاد 15 خرداد دو خوابگاهی هستند که به همت این خیرین ساخته شدند و هر کدام با زیربنای 4 هزار مترمربع ظرفیت پذیرش 250 دانشجو را دارند.
 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه