اخبار داغ

در یازدهمین اتوبوس مطالبه‌گری بسیج رسانه مطرح شد؛

پاسخ آقای مدیرکل به توزیع مصلحتی آگهی‌های دولتی/ عدم تامین منابع مالی عمل تاخیر بهره برداری از تالار مرکزی کرمان

پاسخ آقای مدیرکل به توزیع مصلحتی آگهی‌های دولتی/ عدم تامین منابع مالی عمل تاخیر بهره برداری از تالار مرکزی کرمان
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در حال حاضر نحوه توزیع آگهی توسط سامانه و بر اساس امتیاز، رتبه بندی و نمره کیفی نشریات است و جزئیات آن ها در سایت ارشاد موجود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ ظهر امروز یازدهمین اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران با هدف بررسی مطالبات رسانه ها و بازدید از تالارمرکزی کرمان انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در ابتدا محمدرضا علیزاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: رسالت سنگینی بر دوش اصحاب رسانه است و در شرایط سخت اقتصادی کنونی اصحاب رسانه می توانند نقش مهم و موثری ایفا کنند.

,

,

, ,

وی عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است ارتباط موثر و قوی با خبرنگاران برقرار کند، در خصوص برگزاری جلسات با خبرنگاران و آموزش آن ها نکات کلیدی وجود دارد که با همکاری معاونت مطبوعاتی در تهران و خانه مطبوعات استان پیگیری می شود.

,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: گلایه خبرنگاران از عدم حضور در جلسات آموزشی به اطلاع رسانی ضعیف در این خصوص ارتباط دارد در حالی که معاون مطبوعاتی وزارتخانه نسبت به امر آموزش تاکید فراوانی دارد و در اغلب موارد توسط خانه مطبوعات برگزار می شود، نقایص پیگیری و اقدامات لازم جهت رفع آن ها انجام خواهد گرفت.

,

علیزاده یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط نزدیکی با جامعه رسانه ای دارد و یکی از تکالیف ما پیگیری امور مربوط به آموزش است البته در این بین پیگیری های لازم برای تهیه کاغذ مورد نیاز جرائد انجام شده  و می توان گفت بخش اعظمی از وقت این اداره صرف رسیدگی به این مسائل می شود.

,

وی عنوان کرد: در این خصوص جلسه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و مشکل تهیه کاغذ مطرح گردیده در تلاش هستیم تا این مشکلات برطرف گردد و ارتباط با خبرنگاران بیشتر شود.

,

تاکید مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بر فعالیت در محیطی دور از تشنج های سیاسی

,

علیزاده در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر سیاسی کاری های این اداره ابراز داشت: از آنجایی که فضای سیاسی سبب ایجاد تشنج در محیط می شود در تلاش هستیم در محیطی آرام و به دور از این سیاست کار کنیم و خانه مطبوعات هم از این قائده مستثنی نیست.

,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: البته نمی توان انکار کرد در محیطی به دور از نظرات سیاسی فعالیت می کنیم چرا که ماهیت و ذات رسانه ها بیشتر با مسائل سیاسی در ارتباط است و هر فرد دیدگاه سیاسی خود را دارد که محترم است.

,

,

, ,

وی حین بازدید از تالار مرکزی کرمان در پاسخ به سوال یک خبرنگار در ارتباط با زمان بهره برداری از این تالار بیان داشت: تالار مرکزی کرمان یکی از 15 تالاری است که در سال 83 تصمیم به ساخت آن گرفته شد و زمین این تالار در بولوار 22 بهمن با فضایی حدود 20 هزار متر انتخاب شد.

,

علیزاده ادامه داد: در سال 84 با تغییر دولت مکان یابی جدید صورت گرفت و طی این اقدام زمین پشت یخدان مویدی برای احداث این تالار مشخص شد.

,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همین امر سبب تاخیر 4 ساله برای شروع ساخت تالار شد در این زمان میراث فرهنگی با مطرح کردن بحث حریم یخدان مویدیمخالفت خود را ابراز کرد، مجدد مکان احداث جا به جا شد و با وساطت دهمرده استاندار وقت مکان کنونی در اختیار تالار قرار گرفت و مراحل اجرایی آن آغاز شد.

,

وی یادآور شد: در سال 94 با تغییر دولت وزارتخانه به این نتیجه رسید پیمانکار توانایی ادامه پروژه را ندارد لذا تا معرفی پیمانکار جدید مجددا پروژه به مدت 2 سال متوقف شد.

,

علیزاده تصریح کرد: عملیات ساخت این تالار از تیر ماه 97 با پیمانکار جدید آغاز و با به کار گیری 150 کارگر و 15 کارگاه از سرعت پیشرفت خوبی برخوردار بود متاسفانه از ابتدای سال 98 به علت مشکلات مالی پیشرفت کند شده است.

,

,

, ,

پیشرفت 90 درصدی پروژه تالار مرکزی کرمان / بهره برداری از این تالار تا پایان سال 98

,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با قول مسئولان برای تخصیص کمک های مالی امیدواریم تا پایان سال 98 پروژه به اتمام رسیده و از آن بهره برداری شود.

,

وی افزود: پروژه تالار مرکزی کرمان بیش از 14 هزار متر زیربنا دارد و دارای سه سالن اجتماعات است که محورهای اصلی این تالار هستند.

,

علیزاده توضیح داد: فضاهای اداری و اختصاصی این تالار کامل شده و تنها قسمتی از فضاهای عمومی آن باقی مانده البته تجهیزات مورد نیاز تامین شده و تنها نصب آن ها باید انجام شود.

,

پاسخ علیزاده به توزیع مصلحتی آگهی های دولتی

,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر نحوه توزیع آگهی های دولتی در بین نشریات اظهار داشت: توزیع آگهی های دولتی چالشی است که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با آن مواجه هستیم و انتقاداتی به آن وارد است.

,

وی عنوان کرد: کارشناسانی که در این حوزه فعالیت می کنند جزء خبره ترین افراد هستند اگر اشتباهی باشد عمدی در کار نیست.

,

علیزاده اظهار داشت: در ارتباط با توزیع آگهی های دولتی نکاتی وجود دارد که سبب بی عدالتی می شود، توزیع غیر قانونی آگهی توسط برخی دستگاه ها و عدم پرداخت هزینه تبلیغات از جمله این موارد است.

,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خاتمه تاکید کرد: در حال حاضر نحوه توزیع آگهی توسط سامانه و بر اساس امتیاز، رتبه بندی و نمره کیفی نشریات است و جزئیات آن ها در سایت ارشاد موجود است.

,

,

, ,

در خاتمه اتوبوس مطالبه گری این هفته برخی مطالبات و مشکلات خبرنگاران در ارتباط با تعیین تکلیف وضعیت مسکن و بیمه آن ها مطرح و پاسخ داده شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه