اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

مخالف واردات بی‌رویه هستیم/تعهد ارزی پای ما را در صادرات لنگ کرده است

مخالف واردات بی‌رویه هستیم/تعهد ارزی پای ما را در صادرات لنگ کرده است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: بارها و بارها اعلام کرده‌ایم که تا زمانی که قاچاق داریم و واردات بی رویه ادامه پیدا کند، تولید به جایی نخواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، عبدالله مهاجر عصر امروز در آئین گرامیداشت روز خبرنگار صادرات و حمایت از تولید را از وظایف اصلی اتاق بازرگانی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته فراز و نشیب های زیادی را داشته‌ایم.

وی افزود: از لحاظ شرایط اقتصادی در موقعیت خاص قرا داریم و با مدیریت درست می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه همه تکلیف داریم در شرایط بحران اقتصادی در کنار هم باشیم، اظهار کرد: خود تحریمی داریم و باید اقتصاد بدون نفت را عادت کنیم.

این مسئول ادامه داد: اتاق یکی از کارهای اصلی‌اش می‌تواند تجارت باشد و صادرات بخشی از تجارت است که اگر خوب عمل نکنیم، صادر کننده ما ضرر خواهد کرد.

مهاجر با اشاره به اینکه واقعیت‌ها را باید صادقانه به مردم گفت، افزود: از بعضی از کشورهای اروپایی برخوردارتر هستیم.

وی تصریح کرد: جلوی رئیس جمهورایستاده‌ایم و به عنوان بخش خصوصی خواسته هایمان را مطرح کردیم.

موانع صادراتی نگذاشت به قزاقستان کالایی صادر کنیم

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: روابط خوبی با کشورهای روسیه وsis  داریم اما سال گذشته با وجود درخواست‌های متعدد صادرات کالا به قزاقستان و علیرغم تلا‌ش‌های فراوان صادرکنندگان استان، نتوانستیم به این کشور کالا بفرستیم نه اینکه نخواهیم بفرستیم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که ما را لنگ کرده است تعهد ارزی است؛ گفت: وقتی صادر کننده‌ای کالایی را می‌فرستد و ارز بر نمی‌گردد، او متضرر می‌شود و آن‌چنان سرمایه‌ای ندارد که بخواهد دوباره روی پای خود بایستد و صادرات کند؛ حتی خود دولت هم در این شرایط نمی‌تواند پول را از یک کشور به کشور دیگر انتقال دهد.

مهاجر بیان کرد: در حال حاضر 80 درصد حوزه اقتصادی در اختیار دولت است و 10 تا 20 درصد باقیمانده در اختیار افرادی است که پول آورده‌اند و غالب بدهکاران این بخش مربوط به همان 80 درصد است و سوال ما اینجا است که چرا اسامی این افراد را اعلام نمی‌کنید.

وی تاکید کرد: ما متولی صادرکننده بخش خصوصی هستیم اما ابزاری نداریم؛ لذا بر این اساس توانایی حل موانع را ندرایم و چرا این ابزار در اختیار ما نیست موضوعی است که سال‌ها است آن را فریاد می‌زنیم.

پاسخ به شائبات مطروحه  در خصوص صدور کارت بازرگانی

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در خصوص شائبات مطروح در خصوص صدور کارت بازرگانی از سوی این اتاق در نزدیکی انتخابات هیئت رئیسه و برخی اظهارات در خصوص برخی تخلفات در این حوزه متذکر شد: بر مبنای قانون ما موظفیم در قبال تحویل مدارک و احزار شرایط متقاضیان اقدام به صدور کارت بازرگانی کنیم که الزامات و مراحل طی این فرآیند یکی دو تا نیست و ما تاییدیه می‌گیریم و حتی پس از صدور کارت از متقاضی تعهد می‌گیریم که حق واگذاری ندارد.

این مقام مسئول افزود: اگر حتی یک کارت وجود دارد که ما بدون دارا بودن اسناد و مدارک و طی مراحل قانونی از سوی متقاضی صادر کرده‌ایم، بیاورند و ما حتما پاسخگو هستیم؛ حتی در پی این شایعات، بازرسانی آمدند و حتی به خاطر صحت روال کاری، از ما تقدیر شد.

مهاجر یادآور شد: حال اگر پس از صدور کارت از سوی دارند کارت تخلفاتی صورت می‌گیرد و سوء استفاده‌هایی می‌شود، بحث دیگری است که آن هم به ما بر نمی‌گردد.

اتاق بازرگانی صادرات محور نیست

وی در خصوص برخی شائبات در مورد واردات محور بودن اتاق بازرگانی اعلام کرد: من تعجب می‌کنم که این روزها برخی‌ها که مشخص است یا اطلاعات ندارند و یا به خودشان زحمت نمی‌دهند مطالعاتی کنند، اعلام می‌کنند که اتاق فعالیتش واردات محور است و این در حالی است که ما بارها و بارها اعلام کرده‌ایم که تا زمانی که قاچاق داریم و واردات بی رویه ادامه پیدا کند، تولید به جایی نخواهد رسید.

واردات در اختیار دولت است

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه اصلا واردات دست بخش خصوصی نیست و در دست دولت است؛ افزود: ما به جد مخالف واردات بی رویه کالاهای غیر نیاز در کشور هستیم چرا که مانع رونق تولیدات‌مان خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران حاضر در این نشست، تجلیل شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, موانع صادراتی نگذاشت به قزاقستان کالایی صادر کنیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پاسخ به شائبات مطروحه  در خصوص صدور کارت بازرگانی,
,
,
,
,
,
,
,
, اتاق بازرگانی صادرات محور نیست,
,
,
,
, واردات در اختیار دولت است,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه