اخبار داغ

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار:

50 درصد بازار نوشت افزار را تولیدات ایرانی تشکیل می‌دهند/ توانایی خودکفایی وجود دارد

50 درصد بازار نوشت افزار را تولیدات ایرانی تشکیل می‌دهند/ توانایی خودکفایی وجود دارد
رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران 50 درصد بازار نوشت افزارها را تولیدات ایرانی دانست و گفت: توانایی خودکفایی در صنعت نوشت افزارها در ایران وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی فرزانیان رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران در گفتگو با خبرنگار مرآت با ارزیابی وضعیت صنعت نوشت افزارهای ایرانی، گفت: با توجه به اینکه در چند سال اخیر، بحث حمایت از تولید داخل مطرح بوده است، آنهایی که فعالیت تولیدی در زمینه نوشت افزارهای ایرانی داشته اند، خط تولید خود را افزایش دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

وی با بیان اینکه حتی برخی از افرادی  که تجار بودند کارخانه و فعالیت تولیدی راه انداختند، تصریح کرد: این امر را باید به فال نیک گرفت ولی مهمتر این است که حمایت از تولید داخل و سخت گیری از واردات باید مستمر و ادامه دار باشد.

,

خانواده ها از نوشت افزارهای ایرانی استقبال می کنند

, خانواده ها از نوشت افزارهای ایرانی استقبال می کنند,

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار با اشاره به اینکه در این چند سال اخیر چندین واحد تولیدی "خودکار" راه اندازی شده و حجم خوبی از بازار ایران را در دست گرفته اند، افزود: تولید کنندگان ما با توان و ظرفیت بیشتر به تولید نوشت افزارهای رایج اقدام می کنند و در این چند سال تاثیر خوبی داشته اند ولی بازهم جای کار دارد.

,

فرزانیان ادامه داد: اگر حجم بیشتری از تولیدات نوشت افزارهای ایرانی به بازار عرضه شود خانواده ها بیشتر به خرید تولیدات ایرانی اقدام می کنند.

,

وی با اشاره به محتوایی که بر روی نوشت افزارها طراحی می شود، اظهار کرد: طراحی محتوا بیشتر روی "دفتر" نمود دارد که در این دو سه سال اخیر رایزنی هایی شده و به این سمت می رویم که از کاراکترها و شخصیت های ایرانی- اسلامی استفاده شود ولی بهتر از این باید عمل کنیم.

,

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار با بیان اینکه محتوایی که طراحی می شود برای سطوح مختلف متفاوت و به سلایق توجه شده است، افزود: اگر کاراکتر و شخصیتی جذاب روی دفتر کار و تبلیغ و به بازارعرضه شود خانواده ها و دانش آموزان استقبال خوبی می کنند.

,

طرح های ایرانی -اسلامی بر روی دفاتر تولید داخل چاپ می شود

, طرح های ایرانی -اسلامی بر روی دفاتر تولید داخل چاپ می شود,  ,

فرزانیان اضافه کرد: سال گذشته ظرفیت خوبی در طراحی محتوای مناسب برای دفاتر وجود داشت و حجم خوبی تولید کرده بودند که خوب هم استقبال شد و به فروش رفت ولی امسال با توجه به گرانی کاغذ تولید کنندگان دفتر به مشکل برخوردند که البته بازهم به تولید می پردازند و به سمت طرح های ایرانی- اسلامی حرکت می کنند.

,

وی با بیان اینکه با بسیج اصناف و با اماکن رایزنی کردیم که جلوی نوشت افزارهایی که محتوای شخصیت خارجی دارند گرفته شود و با تولید کنندگان و فروشندگان نیز رایزنی شد که چنین کالایی را عرضه نکنند، تصریح کرد: این امر بازخورد خوبی داشت و سال گذشته این قبیل نوشت افزارها را در بازار کمتر شاهد بودیم.

,

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار با ابراز امیدواری از کمتر شدن اشکال خارجی که روی نوشت افزارها می باشد، گفت: شرایط گمرک برای ثبت سفارش و ترخیص کالا، به نوعی شده که ورود چنین کالاهایی بسیار سخت شده است.

,

50 درصد بازار نوشت افزار را تولیدات ایرانی تشکیل می دهد

, 50 درصد بازار نوشت افزار را تولیدات ایرانی تشکیل می دهد,

فرزانیان 50 درصد بازار نوشت افزارها را تولیدات ایرانی دانست و اضافه کرد: در اقلام اصلی تقریبا توانایی این را داریم که به خودکفایی برسیم ولی در لوازم اداری هنوز باید ارتقا پیدا کنیم که در مجموع توانایی خودکفایی در صنعت نوشت افزارها در ایران وجود دارد.

,

وی بیان کرد: ما در سطح کشور سالیانه چیزی حدود 400 میلیون خودکار نیاز داریم ولی ظرفیت تولید آن وجود ندارد و واحدهای تولیدی موجود تا 200 میلیون خودکار توانسته اند تولید کنند که البته واحدهای تولیدی در پی افزایش تولیدات هستند تا کار خود را وسعت دهند ولی مشکلات و موانعی در این زمینه وجود دارد.

,

حمایت دولت از تولید کنندگان مستمر باشد

, حمایت دولت از تولید کنندگان مستمر باشد,

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار یکی از موانع واحدهای تولیدی را نقدینگی دانست و اظهار کرد: تغییر نرخ ارز مشکلاتی را در نقدینگی تولید کنندگان ایجاد کرده است چرا که تولید کننده ای که مواد اولیه را گران می خرد در حجم تولیداتش تاثیر می گذارد چون باید پول بیشتری بپردازد و نقدینگی لازم را برای پرداخت ندارد.

,

فرزانیان بر حمایت بیشتر دولت از تولیدکنندگان تاکید کرد و افزود: دولت باید به واحدهای تولیدی که الآن فعال هستند و فعالیتشان اثبات شده، با ارائه وام های کم بهره به آنها کمک کند تا بتوانند چرخه کار خود را بچرخانند.

,  ,

وی با بیان اینکه حمایت دولت باید ادامه داشته باشد چرا که در سال های قبل این مسئله را شاهد بودیم که حمایت وجود داشته ولی به مرور زمان از بین رفته است، خاطر نشان کرد: اگر از تولید کننده حمایت شود از این حمایت دلگرم و به سمت تولید بیشتر می رود ولی اگر ببیند دولت توجهی به تولید ندارد دل سرد می شود و تولیدات خود را کم می کند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه