اخبار داغ

نماینده اصفهان در مجلس:

پیشنهاد سه شهرستان در شرق اصفهان هم راه به جایی نبرد

پیشنهاد سه شهرستان در شرق اصفهان هم راه به جایی نبرد
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه‌ای به همین دلیل با اعضای شورای شهرهای هرند و کوهپایه برگزار کردیم و آن‌ها بر اساس دلایل و استدلال‌هایی که داشتند، معتقد بودند که از هر نظر این دو شهر باید یک شهرستان جدا داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با بیان اینکه 200 روستا، نزدیک به 20 شهر و شش بخش در شرق اصفهان داریم و به دلیل اختلافاتی که دارند وزارت کشور برای میانداری بین این شهر و روستاها پا پیش نگذاشته است، اظهار کرد: در عمق 120 کیلومتر شرق اصفهان که نگاه می‌شود هیچ نوع امکانات خاص وجود ندارد؛ به‌عنوان مثال اگر زوجی بخواهند ازدواج کنند آزمایشگاهی وجود ندارد و یا کودکی بیمار شود یک متخصص کودکان نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همین فاصله را غرب در نظر بگیریم، هشت آزمایشگاه، کلینیک و مراکزی دیگری وجود دارد؛ در این زمینه ظلم بسیار فاحشی به مردم شرق اصفهان شده است؛ زمانی که این مشکلات ایراد می‌گیریم می‌گویند به دلیل زیر مجموعه بودن شهرستان اصفهان چارت اداری اجازه تأسیس بیمارستان، آزمایشگاه مجزا را نمی‌دهند.

,

وی افزود: همه ادارات این مشکل دارند و به همین دلیل نمی‌توانند به‌صورت کامل و مجزا به مردم خدمات‌رسانی کنند؛ راه‌حل این است که باید در عمق دورترین نقاط، شهرستان داشته باشیم.

,

عابدی با اشاره به سه مدل برای رفع این مشکلات، بیان کرد: مدل اول این است که یک شهرستان در شرق باشد، مدل دوم ایجاد یک شهرستان در شرق و محدود بخش‌های کوهپایه، هرند و بن‎رود و یک شهرستان هم در جرقویه، علیا و سفلی است.

,

وی ادامه داد: مدل سوم، ایجاد سه شهرستان برای جرقویه، ورزنه و کوهپایه و هرند است؛ فکر کردم که اگر مردم کوهپایه و هرند باهم متحد شوند یک فرمانداری مشترک داشته باشند و این طرح زودتر امکان‌پذیر است.

,

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: جلسه‌ای به همین دلیل با اعضای شورای شهرهای هرند و کوهپایه برگزار کردیم و آن‌ها بر اساس دلایل و استدلال‌هایی که داشتند، معتقد بودند که از هر نظر این دو شهر باید یک شهرستان جدا داشته باشند.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم وزارت کشور را برای ایجاد چهار شهرستان کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه هرکدام یک شهرستان داشته باشیم این ایده ال خواهند بود و مشکلات این مناطق کم‌کم حل می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه