اخبار داغ

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان خراسان رضوی خبر داد؛

اتصال 27 روستا در ترشیز به شبکه ملی اطلاعات با حضور آذری جهرمی

اتصال 27 روستا در ترشیز به شبکه ملی اطلاعات با حضور آذری جهرمی
مدیرکل ارتباطات و فناوری استان خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی اینترنت پرسرعت و اتصال 27 روستا در حوزه شهرستان کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد به شبکه ملی اطلاعات از جمله پروژه هایی است که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی دلگیر ظهر امروز در نشستی که به منظور افتتاح پروژه های توسعه دسترسی شهرستان های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان کاشمر 3 مرکز تلفن شهری و 33 مرکز تلفن روستایی با 47 هزار 700 مشترک تلفن ثابت شهری و 15 هزار و 900 تلفن ثابت روستایی داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه شهرستان کاشمر در حوزه پوشش تلفن همراه، دارای 65 سایت همراه اول، 57 سایت ایرانسل و 4 سایت رایتل است، خاطرنشان کرد: کاشمر و ریوش زیر پوشش نسل چهار قرار گرفته است و با سایت هایی که نصب شده است در حوزه شهری 99.9 درصد پوشش 2G و همین میزان پوشش 3G و 72.8 درصد تحت پوشش 4G است.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان خراسان رضوی تصریح کرد: 33 روستا در کاشمر اینترنت ADSL دارند و در مرحله اول 9 روستای کاشمر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و در مرحله دوم نیز تا پایان سال 46 روستا به این شبکه متصل خواهند شد.

,

وی با اشاره به حوزه بردسکن، اذعان کرد: 39 روستا در شهرستان بردسکن در مرحله اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و در مرحله دوم 22 روستا متصل شده اند و 19 روستا در برنامه 98 قرار دارند.

,

دلگیر همچنین عنوان کرد: 18 روستای شهرستان خلیل‌آباد در مرحله اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و در مرحله دوم از 9 روستا، 4 روستا متصل شده اند و 5 روستای دیگر در برنامه 98 قرار دارند.

,

وی در ادامه تشریح کرد: 5 جاده در حوزه شهرستان کاشمر وجود دارد که 250 کیلومتر آن زیر پوشش همراه اول با 94 درصد پوشش و 235 کیلومتر زیر پوشش ایرانسل با 88 درصد پوشش قرار دارد.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان خراسان رضوی بیان کرد: پروژه های ارتقاء از نسل 2 به نسل 4 در روستاها کلاته شادی و دهنو، راه‌اندازی اینترنت پرسرعت و اتصال 27 روستا در حوزه شهرستان کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد به شبکه ملی اطلاعات، توسعه پورت تلفن ثابت به اندازه 1302 پورت و ADSL به اندازه 1350 پورت در سه شهرستان، راه‌اندازی و زیر بار قرار گرفتن یک سایت همراه اول، یک سایت نسل 2، یک سایت نسل 3 و یک سایت نسل 4 در حوزه ایرانسل نیز در این جلسه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح خواهد شد.

,

تولید، تنوع و توزیع کارآمد محصولات کشاورزی با فناوری اطلاعات و ارتباطات مقدر می شود

, تولید، تنوع و توزیع کارآمد محصولات کشاورزی با فناوری اطلاعات و ارتباطات مقدر می شود,

مسلم ساقی در این نشست اظهار داشت: شهرستان کاشمر با مساحتی حدود 3390 کیلومتر مربع وسعت، دارای دو بخش مرکزی و کوهسرخ با جمعیت بالغ بر 168 هزار نفر مرکب از 64 درصد شهری و 36 درصد روستایی است.

,

وی با بیان اینکه کاشمر در حوزه های سیاسی و اجتماعی از شهرهای پیشرو استان به شمار می آید، خاطرنشان کرد: محور اقتصادی شهرستان بخش کشاورزی با تنوع بیش از 30 نوع محصول باغی و زراعی از جمله زعفران، انگور، طالبی، بادام، گندم و جو بوده است که در برخی از موارد رتبه اول تا سوم استان را به خود اختصاص داده است.

,

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه عمده صنایع و خدمات موجود در شهرستان ذیل این بخش فعالیت می کنند، تصریح کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات تولید، تنوع و توزیع کارآمد محصولات کشاورزی را مقدر می سازد و این می شود با پذیرش قدرت فراوان فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در بهبود و اعتلای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم آن را محور تمام راهبردهای توسعه قرار دهیم.

,

وی با اشاره به اینکه بی شک توسعه مستلزم وجود زیرساخت هایی در حوزه ارتباطات و فناوری است، اذعان کرد: حمایت وزیر ارتباطات از استارت آپ ها و کارآفرینان باعث رشد چشمگیر این حوزه و زیرساخت های ارتباطات و فناوری بوده است.

,

ساقی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه وزیر ارتباطات پیگیر شرکت های فناوری های ارتباطات به جای شرکت های نفتی و اقتصاد دیجیتال به جای اقتصاد نفتی هستند جمع بندی درخواست ها و تقاضاهای دیار ترشیز شامل خلیل‌آباد، کاشمر و بردسکن از جمله در حوزه احداث، اجرا و ارتقاء سایت های بیتکس، شبکه فیبر نوری، تقویت آنتن اپراتورها، طراحی و تأمین ارتباط همراه در روستاهای فاقد پوشش، تسریع در اجرای پروژه کوه نور با عنایت به برگزاری انتخابات در سال جاری، اجرای شبکه در برخی مناطق شهری و روستایی و موارد دیگر است که به صورت مکتوب تقدیم می شود.

,

نظام اسلامی معتقد به استفاده از بهترین تکنولوژی ها است

, نظام اسلامی معتقد به استفاده از بهترین تکنولوژی ها است,

حجت الاسلام احدی در این نشست عنوان کرد: فضای مجازی اسمش تنها فضای مجازی است ولی در واقع فضای حقیقی و تأثیرگذار در صلح و جنگ و زندگی مردم است.

,

وی با بیان اینکه فضای مجازی حقیقی ترین فضای تأثیرگذار در جامعه است، تشریح کرد: در نظام اسلامی معتقد به استفاده از بهترین روش ها، تکنولوژی ها و علوم هستیم و به هیچ عنوان در این جهت کوتاهی نشده است.

,

امام جمعه موقت کاشمر با تأکید بر اینکه مسئولان ما را به پیشرفت در این جهت دعوت می کنند و درست آن هم همین است، بیان کرد: روزی باید برسد که کشور ایران در قله علم و تکنولوژی قرار بگیرد و از هر جهت الگو باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری و اطلاعات مانند یک کمربندی دور همه وزارت خانه ها و کشور است که کار این وزارت خانه سنگین تر است، تأکید کرد: آنچه که کار را هم سخت می کند و هم اجر و پاداش الهی دارد مدیریت این عرصه برای اینکه فضای مجازی به تعبیر رهبر معظم انقلاب به قتلگاه تبدیل نشود است و مکانی برای رشد کشور و آگاهی باشد.

,

صرفه جویی 1400 میلیاردی با حذف قبوض کاغذی / حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را در آینده نجات خواهد داد

, صرفه جویی 1400 میلیاردی با حذف قبوض کاغذی / حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را در آینده نجات خواهد داد,

بهروز بنیادی در این مراسم با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه ای است که کشور را در آینده نجات خواهد داد، اظهار داشت: امروز بحث کشاورزی، معادن، دریا و... در سطح کشور مطرح است ولی به اذعان همه نخبگان وظیفه وزیر ارتباطات بسیار مهم است و بخش اعظمی از حفظ نظام جمهوری اسلامی بر عهده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود.

,

وی با تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات در بخش اشتغال، شفافیت و مباحث مبارزه با فساد می تواند مثمر ثمر باشد، تصریح کرد: وظیفه دومی که وزیر ارتباطات دارد در بحث جهانی سازی است و امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی های ماهواره ای قطعاً کشور ما متأثر خواهد شد و باید برنامه ریزی شود که ما چگونه با این فضای جدید مواجه شویم.

,

نماینده مردم خلیل‌آباد، کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی در ادامه اذعان کرد: حملات متعدد سایبری که به کشور ما وارد شده است با تلاش های وزارتخانه ارتباطات سرکوب شده اند و بیش از پیش در راستای ارتقاء امنیت ملی و حفظ جایگاه کشور در سطح جهان نقش آفرینی کرده اند.

,

وی همچنین عنوان کرد: کارهای بسیار خوبی برای دولت الکترونیک انجام شده است و به نظر می رسد بایستی باقی وزرا انرژی بیشتری همانند وزیر ارتباطات صرف کنند شاید عدم تطابق بین انرژی وزرا باعث می شود گاهی کارها را دچار تأخیر می کند.

,

بنیادی ادامه داد: تمام کارهای شبکه دولت الکترونیک و زیرساخت ها و بسترهای آن آماده است و هر چند نواقص کوچکی هنوز وجود دارد ولی امیدواریم هر چه زودتر عملیاتی شود تا صرفه جویی زیادی در عرصه های مختلف صورت گیرد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: حذف قبوض کاغذی هر چند مشکلاتی برای بخش از جامعه به بار آورد ولی بالغ بر 1400 میلیارد تومان صرفه جویی صورت می گیرد که این مبلغ دو برابر بودجه خود وزارتخانه است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه