اخبار داغ

یادداشت/

ضرورت نهادینه کردن تفکر جهادی در جامعه

ضرورت نهادینه کردن تفکر جهادی در جامعه
نبود روحیه جهادی در بین برخی مسئولان موجب کند شدن کارآمدی می‌شود، نبود روحیه جهادی باعث شده است که بازدهی لازم را در مسئولیت خود نداشته و برای رفع مشکلات مردم اگر خدا کمک کند و توپ را در زمین دیگری نیندازند ،فقط و فقط منتظر آیین نامه و تبصره و... باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد رئیسی مسئول حرکت‌های جهادی دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در خصوص دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با جمعی از جهادگران یادداشتی نوشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


متن این یادداشت به شرح زیر است:

 رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با جمعی از اعضای گروه های جهادی سخنانی را فرموند که این سخنان باید راهبرد و برنامه‌ای مدون باشد برای ادامه راه گروه‌های جهادی و همچنین ترویج فرهنگ جهاد در میان عموم مردم.

 ابتدای پیام سخنان رهبری این است که "هر چه ممکن است تلاش کنید و به پیش بروید و فکر کنید و آن را به مرحله عمل در بیاورید"، از این جمله باید اینگونه برداشت کرد که جهاد و فرهنگ جهادی باید همراه با فکر و تلاش و عمل باشد و نبود هر کدام باعث ابتر ماندن موضوع می‌شود.

نکته دوم صحبت های رهبر انقلاب این پیام را برای کسانی که محوریت کارهای جهادی را بر عهده دارند، دارد که باید نتیجه و خروجی کار جهادی انسان‌هایی باشند که از لحاظ سطح فهم، توان مدیریتی، خدمت رسانی، ایجاد عدالت و قیام به قسط به جایی رسیده باشند که ذهن های معمولی بشر به آنجا نرسیده و باید از آن الگو بگیرند و به عبارتی نیروهایی همتراز انقلاب اسلامی در کارهای جهادی تربیت شود که آینده کشور را تضمین کنند.

 نکته سوم و بنظر بنده مهم ترین پیام صحبت های رهبری این است نیروهای جهادی بایستی کاری کنین که این حرکت‌های جهادی به یک گفتمان عمومی تبدیل شود؛ ایشان تکاکید داشتند که "عده ای هستند که محرومیت زندگی و جسمانی ندارند اما از خدمتگذاری به محرومان محرومند ما باید با دعوت آن‌ها به اقدامات جهادب به آنها نیز خدمت کنیم.

 در این پیام وظیفه گسترش فرهنگ جهادی نیز بر عهده جهادگران گذاشته شده است؛ مخاطب پیام نیز هم مردم هستند و هم مسئولان ، امروز لازم است فرهنگ جهادی در نقطه نقطه این کشور به وجود بیایید تا مشکلات با سرعت بیشتری حل شود.

 نبود روحیه جهادی در بین برخی مسئولان موجب کند شدن کارآمدی می‌شود، نبود روحیه جهادی باعث شده است که بازدهی لازم را در مسئولیت خود نداشته و برای رفع مشکلات مردم اگر خدا کمک کند و توپ را در زمین دیگری نیندازند ،فقط و فقط منتظر آیین نامه و تبصره و...  باشند که این کاملا با فرهنگ جهادی در تضاد است،و یکی از وظایف جهادگران همین است که این گفتمان را نه تنها در بین مردم بلکه در بین مسئولانی که دارای قدرت اجرایی و امکانات لازم هستند به وجود بیاورند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع: سازمان بسیج دانشجویی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه