اخبار داغ

نماینده مردم زنجان و طارم در گفتگو با دانا:

برخی پزشکان در روز بیش از ۷۰ بیمار را ویزیت می‌کنند/ منافع فردی؛ دلیل مخالفت با افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی

برخی پزشکان در روز بیش از ۷۰ بیمار را ویزیت می‌کنند/ منافع فردی؛ دلیل مخالفت با افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی
علی وقف چی درباره طرح افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی گفت: نگاه نمایندگان مجلس باید ملی باشد. برخی از نمایندگان با وجود آنکه معتقدند در کشور کمبود پزشک وجود دارد؛ به دلیل رویکرد فردی به مخالفت با آن می پردازند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اوایل هفته گذشته خبری مبنی بر تصویب دو فوریت طرح افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی اعلام شد. اعلام این خبر، واکنش‌های مثبت و منفی گسترده‌ای را به همراه داشت و به سرعت به یکی از سوژه‌های داغ شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها تبدیل شد. پیش از این حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت نیز به کمبود جدی پزشک در کشور اشاره کرده بود. کارشناسان معتقدند واگذاری تعیین ظرفیت پذیرش رشته پزشکی به وزارت بهداشت به عنوان ذی نفع این حوزه باعث ایجاد تعارض منافع شده است. آنها معتقند پزشکان به همین دلیل با افزایش ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی مخالفت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

برخی پزشکان در روز بیش از ۷۰ بیمار را ویزیت می‌کنند

, برخی پزشکان در روز بیش از ۷۰ بیمار را ویزیت می‌کنند, برخی پزشکان در روز بیش از ۷۰ بیمار را ویزیت می‌کنند,

در همین زمینه علی وقف چی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به مهارت محور بودن رشته پزشکی گفت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل تفاوت درآمدی فاحش، عموما کسانی وارد رشته پزشکی می شوند که قدرت تجزیه و تحلیل بالایی دارند در صورتی که با توجه به چالش‌های بزرگی که در کشور وجود دارد ضرورت ورود این افراد به رشته‌های گروه ریاضی و علوم انسانی بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وقف‌چی با اشاره به ویزیت ۷۰ بیمار در روز توسط برخی پزشکان گفت: برخی از نمایندگان با وجود آنکه معتقدند در کشور کمبود پزشک وجود دارد؛ به دلیل رویکرد فردی به مخالفت با آن می پردازند در صورتی که باید رویکرد اجتماعی در دستور کار نمایندگان قرار بگیرد.

,

 

,

مخالفان طرح افزایش ظرفیت پزشکی نگاه ملی ندارند

, مخالفان طرح افزایش ظرفیت پزشکی نگاه ملی ندارند, مخالفان طرح افزایش ظرفیت پزشکی نگاه ملی ندارند,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس افزود: دختر من در رشته پزشکی تحصیل می کند و با وجود آنکه با اجرای این طرح درآمدش کم می شود اما به این دلیل که نگاه من ملی است این طرح را امضا کردم.

,

وقف چی با بیان اینکه افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی زمینه‌ساز فضای رقابتی در بازار پزشکان است، گفت: افزایش تعداد پزشکان باعث افزایش ظرفیت اشتغال نیز می‌شود. به عنوان مثال رشته دندان پزشکی با توجه به هزینه‌های بالای آن، ظرفیت این را دارد که تا 5 برابر به تعداد پذیرش دانشجویان آن افزوده شود.

,

 

,

ظرفیت پایین رشته‌های پزشکی مهاجرت به خارج را به دنبال داشته است

, ظرفیت پایین رشته‌های پزشکی مهاجرت به خارج را به دنبال داشته است, ظرفیت پایین رشته‌های پزشکی مهاجرت به خارج را به دنبال داشته است,

نماینده مردم زنجان با بیان اینکه ظرفیت محدود پذیرش در رشته‌های پزشکی، مهاجرت به خارج برای تحصیل در رشته‌های پزشکی را به دنبال داشته، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر، ظرفیت بالقوه اشتغال در رشته‌های پزشکی وجود دارد لزومی ندارد که دانشجویان برای تحصیل در این رشته‌ها به کشورهای دیگر بروند. در صورتی که می شود با افزایش ظرفیت‌ها شرایطی را ایجاد کرد که بتوانند با صرف هزینه‌های کمتر در داخل کشور به تحصیل بپردازند و از خروج آنها از کشور جلوگیری کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه