اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

دستگاه‌های اجرایی سریعتر مدارس را تخلیه کنند

دستگاه‌های اجرایی سریعتر مدارس را تخلیه کنند
استاندار کرمانشاه گفت: املاکی که در اختیار دستگاهها قرار دارد باید نسبت به تخلیه آنها اقدام کنند و نهادهایی که به دلایلی نمی توانند این مدارس را بازگردانند بهای آنرا پرداخت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هوشنگ بازوند ظهر امروز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ظرفیت های گام دوم انقلاب جوانان هستند و آموزش و پرورش باید برنامه‌ای برای باسواد کردن این رنج سنی داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, گام دوم انقلاب,

وی افزود: با توجه به اینکه نزدیک به ۴۵ هزار نفر در استان کرمانشاه از رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سالگی هنوز بی‌سواد هستند باید تلاش کنیم این مشکل حل و فصل شود.

,

استاندار کرمانشاه یکی از اهداف برنامه ششم توسعه را ریشه‌کنی بی سوادی در کشور بیان کرد و گفت: این کار مستلزم اعتباراتی است و در این راستا قول می دهم از اعتبارات ملی جهت تحقق این مهم کمک کنم.

بازوند در ادامه برنامه پیش دبستانی استان کرمانشاه را برنامه ای منسجم دانست و بیان داشت: برخی شخصیت های عمومی و موسساتی که دبستان هایی در مقاطع ابتدایی دارند می توانند مجوز پیش دبستانی را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: املاکی که در اختیار دستگاهها قرار دارد باید لیست آنها اعلام تا نسبت به تخلیه آنها اقدام شود و نهادهایی که به دلایلی نمی توانند این مدارس را بازگردانند باید بهای آن را به آموزش و پرورش استان پرداخت کنند.

,
,
,
,
,

لزوم تعیین تکلیف معلمان مناطق جنگی

در ادامه این نشست احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف حق معلمان در خصوص برقراری حق مناطق جنگی برای آنها شد و گفت: احکام معلمان بخش های دینور، سرفیروزآباد و بیلوار از کرمانشاه صادر می شود و ممکن است امسال در این بخش ها مشغول باشند و سال بعد به کرمانشاه منتقل شوند لذا در خصوص حق منطقه جنگی آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی همچنین از سفر قریب الوقوع سرپرست آموزش و پرورش کشور به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: آخر هفته آینده آقای حسینی به کرمانشاه سفر خواهد کرد.

, لزوم تعیین تکلیف معلمان مناطق جنگی, لزوم تعیین تکلیف معلمان مناطق جنگی,
,
,
,
,

مسیر آموزش و پرورش برنامه محور شده است

, مسیر آموزش و پرورش برنامه محور شده است, مسیر آموزش و پرورش برنامه محور شده است,

مجید یزدان پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه هم اظهار داشت:  اصلی ترین برنامه ما اجرای سند تحول بنیادین است که از تاکیدات مقام معظم رهبری است. بر این اساس اولین استانی بودیم که برنامه سند تحول بنیادین را مدون و به وزارت آموزش و پرورش کشور تحویل دادیم.

,

وی با بیان اینکه مسیر آموزش و پرورش برنامه محور شده است، گفت: بدون شک این برنامه ریزی آموزش و پرورش را به سمت تعالی هدایت می‌کند.

,

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب در زمینه ارتقاء سطح سواد در حوزه معاونت سوادآموزی استان با تدبیر ایمان به خدا و اخلاق‌مداری جاری و محقق خواهد شد.

, گام دوم انقلاب,

این مسئول بیان داشت: در حوزه انسداد موانع بی سوادی و عملکرد نهضت سوادآموزی، امسال با نامه وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش 3 استاندار کشور مورد تقدیر قرار گرفتند که در این راستا استاندار کرمانشاه اولین استانداری بود که تقدیر شد و این موفقیت بزرگی برای استان ما محسوب می شود.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تدوین برنامه منسجمی در حوزه پیش دبستانی خبر داد و گفت: در این راستا سال گذشته توانستیم بیش از ۲۲ هزار دانش‌آموز جذب مقاطع پیش دبستانی کنیم.

,

یزدان پناه خاطرنشان کرد: اگر امسال بتوانیم مسیر و روند سال گذشته راه ادامه دهیم در آینده نزدیک سعی شاهد آن خواهیم بود که تمام دانش آموزان قبل از ورود به دبستان جذب پیش دبستانی شده باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه