اخبار داغ

رونق تولید، نیازمند عزم ملی است/ ضرورت ایجاد جاذبه فرهنگی بومی در نوشت‎افزار ایرانی

رونق تولید، نیازمند عزم ملی است/ ضرورت ایجاد جاذبه فرهنگی بومی در نوشت‎افزار ایرانی
با توجه به اینکه کشورهای غربی با خلق شخصیت‌های کارتونی به‎دنبال ترویج فرهنگ غربی در سایر کشورها به ویژه ایران هستند، ضرورت دارد جهت مقابله با این شیوه اقدامات مناسب برای هدایت مردم به سمت نوشت‎افزارهای ایرانی اسلامی صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ با توجه به اینکه کشورهای غربی با خلق شخصیت‌های کارتونی به دنبال ترویج فرهنگ غربی در سایر کشورها به ویژه ایران هستند، ضرورت دارد جهت مقابله با این شیوه اقدامات مناسب برای هدایت مردم به سمت نوشت افزارهای ایرانی اسلامی صورت گیرد.

نهادینه شدن بستر نمایشگاه های نوشت افزار ایرانی، در حوزه دانش آموزی می تواند شخصیت های تخیلی و ساختگی غربی که هیچ واقعیتی با دنیای واقعی ندارند از ذهن دانش آموزان ایرانی پاک شود.

نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی را باید در آستانه سال تحصیلی در نمایشگاه ها عرضه کنیم تا دانش آموزان و والدین با انواع کالاهای ایرانی از جمله کیف ، کوله ، جامدادی ، مداد و دفترهایی که طرح شخصیت‌ها و آثار روی آن هماهنگ با فرهنگ ما نقش بسته است آشنایی پیدا کنند.

دانش آموزان و خانواده هایشان باید بدانند که در کشور شرکت هایی در زمینه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی فعالیت دارند که بر روی محصولاتشان ، طرح‌هایی از جمله طبیعت، محیط زیست، بناهای تاریخی، داستان‌ها و حکایات آمده در ادبیات کلاسیک ما بهره گرفته‌اند نقش بسته است.

خانواده ها با انتخاب ملزومات مورد نیاز دانش آموزان برای شروع سال تحصیلی باید به آنها بیاموزند که هدف از انتخاب کالای ایرانی تقویت تولید داخلی و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در دو کانون مهم مدارسه و خانواده است.

هر ساله نمایشگاه های انگشت شماری در استان های مختلف کشور از جمله البرز حداکثر به مدت یک یا ده روز دایر می شود که این فرصت کوتاه نمی تواند تاثیر گذاری لازم را در بخش فرهنگ سازی نوشت افزار ایرانی و سایر ملزومات برای دانش آموزان و حتی اولیای دانش آموزان داشته باشد.

برپایی نمایشگاه های ویژه مدارس باید گسترش یابد تا دانش آموزان براساس سلیقه خود اقدام به انتخاب انواع نوشت‌افزار ها ، کیف ، کفش و حتی لوح های فشرده بازی های رایانه ای و آموزشی که تولید داخل باشد، کنند زیرا در دسترس بودن این محصولات که متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی طراحی و تولید شده‌اند، گامی موثر برای ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه است.

در این روزها که به زمان بازگشایی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید نزدیک می شویم باید اقدام به برپایی این نمایشگاه با شعار ' ایرانی ، ایرانی بخر' کنیم.

نوشت افزارهای ایرانی کودکان را با اسطوره ها و شخصیت های کشورمان آشنا می کند

یکی از فروشندگان نوشت افزار در شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: استفاده از لوازم التحریر ایرانی باید بین عموم مردم و به خصوص دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه هرساله شاهد واردات لوازم التحریر خارجی به کشورمان هستیم که علاوه بر خروج ارز از کشور، فرهنگ بیگانه در جامعه وارد می‌شود، افزود: مسئولان مربوطه باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی راه واردات لوازم التحریر خارجی را ببندند.

مسئول فروشگاه نوشت‌افزار با بیان اینکه شخصیت‌های کارتونی و عروسکی خارجی طراحی شده روی دفترهای نقاشی، مشق و کیف‌ها و ...، باعث فراموشی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی می‌شود، گفت: دانش‌آموزان به جای اینکه اسطوره‌های ملی و دینی خود را بشناسند، شیفته اسطوره‌های خیالی و عروسکی بیگانه شده‌اند، که رفع این معضل نیازمند فرهنگ‌سازی از سمت تمامی ارگان‌های مرتبط است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت کافی هر ساله شاهد خروج سرمایه هنگفتی از کشور برای خرید اجناس خارجی هستیم که این موضوع با اصل اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.

وی عنوان کرد: اگر همه فروشگاه ها سعی کنند نوشت افزارهای ایرانی را تنها در بازار وارد کنند قطعا" کودکان نیز به همین سمت و سو پیش می رود.

تنوع نوشت افزارهای داخلی روز به روز استقبال مردم از خرید این محصولات را افزایش می دهد

علی کاظمی نماینده مردم شهرستان های فارسان، کوهرنگ، اردل و کیار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد:  ما باید بتوانیم تا جایی که امکان دارد کیفیت تولیدات داخلی خود را بالا ببریم و به استانداردهای جهانی آن را نزدیک کنیم تا مردم ما برای خرید و تولیدات داخلی بیشتر راغب باشند.

وی با اذعان بر اینکه مدتی است که  از نوشن افزارهای ما استقبال خوبی می شود بیان داشت: تولیدات نوشت افزارهای داخلی روز به روز تنوع گرفته و همین امر باعث شده دانش آموزان علاقه بیشتری به خرید از آن ها داشته باشند.

کاظمی با بیان اینکه برخی از وسایلی هستند که لازم است از آن ها استفاده شود عنوان کرد: ما نمی توانیم دانش آموزان را از برخی موارد از جمله نداشتن قلم و خودکار منع کنیم به خاطر همین باید کاری کرد که جای اینکه از نوشت افزارهای خارجی استفاده کنند باید از محصولات داخلی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما  از طریق نوشت افزارهای می توانیم مفاخر و آثار باستانی را نیز معرفی کنیم  اظهار کرد:  اگر بتوانیم از طریقی نسبت به معرفی مفاخر و شخصیت ها تلاش کنیم قطعا" موفق نیز خواهیم بود.

کاظمی با بیان اینکه برخی از کتاب ها  هستند که اول و آخر کتاب نسبت به معرفی مفاخر اقدام کرده است اظهار کرد: باید در اول دفتر های ایرانی نیز یک  زندگی نامه از برخی شخصیت های مهم آورده شود که دانش آموز ما را ترغیب کند که به دنبال شناسایی ان فرد باشد.

وی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان ما نیز باید  از برگ و جلد خوبی استفاده کنند بیان داشت: در این راستا باید فرهنگ سازی کاملی در بین هم دانش اموزان و هم خانواده های آن ها صورت گیرد که دیگر دنبال خرید لوازم خارجی نروند.

کاظمی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های دولتی  نیاز است که از تولیدات داخلی استفاده کنند بیان داشت:  استفاده از تولیدات داخلی باید در تمام دستگاه ها رعایت شود تا همین امر موجب شود که چرخه تولید ما به عنوان یک الگو  در بین همه رواج پیدا کند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ لوازم التحریر ایرانی و اسلامی چند سالی است که جای خود را در بازار پیدا کرده و هرساله متقاضیان خود را جلب می‌کند، کالاهای باکیفیت و زیبایی که به مراتب از اجناس وارداتی و بی‌کیفیت خارجی بهتر بوده و در صورت حمایت از سمت مصرف کننده، می‌تواند گوی رقابت را از کالاهای خارجی بگیرد.
 
در این برهه از زمان هدایت درست والدین و دانش‌آموزان در خرید لوازم مدرسه ایرانی می‌تواند تاثیر شگرفی در رونق تولید و کاهش آمار بیکاری جامعه داشته باشد.
 
اگر دانش آموزان در خرید لوازم آموزشی اعم از دفتر، خودکار و ... از اجناس ایرانی استفاده کنند، ضمن اینکه میلیاردها ریال صرفه جویی ارزی در پی خواهد داشت، باعث رونق کارخانه های داخلی و رونق اقتصاد کشور می‌شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نوشت افزارهای ایرانی کودکان را با اسطوره ها و شخصیت های کشورمان آشنا می کند ,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تنوع نوشت افزارهای داخلی روز به روز استقبال مردم از خرید این محصولات را افزایش می دهد,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه