اخبار داغ

گزارشی از وضعیت مناطق گردشگری لرستان؛

بیداد بی‌حجابی و ولنگاری فرهنگی در دیار زاگرس/ از آب‌تنی‌های مختلط تا بی‌‌بندوباری در کافی‌شاپ‌ها

بیداد بی‌حجابی و ولنگاری فرهنگی در دیار زاگرس/ از آب‌تنی‌های مختلط تا بی‌‌بندوباری در کافی‌شاپ‌ها
این روزها در پس بی‌توجهی مسئولان مناطق گردشگری لرستان به محیطی برای ولنگاری فرهنگی و بی‌حجابی تبدیل‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، در فصل گرم سال و گذران اوقات فراغت، حضور مسافران و گردشگران در مناطق گردشگری بیش‌ازپیش دیده می‌شود، اما آنچه این روزها در مناطق گردشگری لرستان مورد غفلت قرارگرفته عدم توجه به مسائل فرهنگی و رعایت شئونات اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

با گشت‌وگذار در مناطق گردشگری لرستان به‌ویژه تنگه شیرز، آبشارها، سواحل رودخانه‌ها و عرصه‌های جنگلی می‌توان به اوضاع بد حجاب و برخی بی‌اخلاقی‌ها پی برد؛ آنچه خواسته یا ناخواسته در این اماکن به چشم می‌خورد وضعیت نامتعارف پوشش برخی از زنان و مردان است که محرم از نامحرم تشخیص داده نمی‌شود.

,

 

,

آنچه در برخی مناطق گردشگری خودنمایی می‌کند آبتنی مختلط زنان و مردان است که گاها با لباس‌های نیمه عریان و جیغ و فریاد در حین آب‌تنی همراه است؛ این روزها تنگه شیرز در شهرستان کوهدشت وضعیت مناسبی ندارد، اوضاع بی‌حجابی در این جاذبه گردشگری چندی پیش انتقاد امام‌جمعه کوهدشت را هم در پی داشت و در تریبون نماز جمعه به این وضعیت انتقاد کرد و گفت: در منطقه شیرز چه می‌گذرد؟ آیا لرستان در حال فروش غیرت خود است؟ مسئولان بایستی پاسخگو باشند و درزمینهٔ گردشگری باید ساماندهی مناسبی صورت گیرد.

,

 

,

 

, ,

 

,

بد حجابی در مناطق گردشگری بیداد می‌کند

, بد حجابی در مناطق گردشگری بیداد می‌کند, بد حجابی در مناطق گردشگری بیداد می‌کند,

 

,  ,

در پس این رهاشدگی مناطق گردشگری و رواج برهنگی، هنجارشکنی‌هایی رخ می‌دهد که زیبنده استانی با پیشینه تاریخی و فرهنگ اسلامی نیست و نیاز است مسئولان نظارت بیشتری بر این اماکن تفریحی داشته باشند.

,

 

,

یکی دیگر از معضلاتی که در سطح شهر، پارک‌ها و سفره خانه ها وجود دارد برپایی بساط قلیان و دودودم جوانان و سگ گردانی توسط شهروندان است، اگرچند دقیقه‌ای در پارک‌ها و یا خیابان‌های سطح شهر قدم بزنی سگ‌های خانگی در کنار صاحبانشان راه‌رفته و در برخی مواقع سبب ترس و وحشت دیگر شهروندان می‌شود.

,

 

,

, ,

 

,

وضعیت نگران کننده بدحجابی و غرب زدگی

, وضعیت نگران کننده بدحجابی و غرب زدگی, وضعیت نگران کننده بدحجابی و غرب زدگی,

 

,  ,

موضوع سگ گردانی نیز سبب واکنش امام‌جمعه بروجرد شد و طی هفته‌های گذشته در خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد: متأسفانه وضعیت بدحجابی در خیابان‌های بروجرد نگران‌کننده است و مشاهده می‌شود که بانوان در خودروهای شخصی هم حجاب را رعایت نمی‌کنند که این نوع رفتارها باید از سوی دستگاه‌های متولی کنترل و نظارت شود.

,

 

,

وی بیان کرد: مشاهده می‌کنیم برخی افراد در خیابان‌ها یا پارک‌های سطح شهر سگ گردانی می‌کنند که نشان می‌دهد این افراد می‌خواهند با ترویج زندگی کردن با سگ و حیوانات، غرب‌زدگی را در میان دیگر افراد جامعه نهادینه کنند؛ نگه‌داشتن سگ در منازل و حیوانات در شان یک مسلمان نیست و به همراه داشتن سگ در خیابان‌ها کار پسندیده‌ای نبوده لذا دستگاه‌های فرهنگی باید برای این رفتار نابهنجار فکری بیندیشند.

,

 

,

, ,

 

,

توطئه استعمارگران

, توطئه استعمارگران, توطئه استعمارگران,

 

,  ,

نماینده ولی فقیه در استان لرستان نیز 21 تیر ماه امسال در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد به این موضوع پرداخت و اظهار داشت: اگر امروز شاهد بی‌بندو باری و بی‌حجابی هستیم یک توطئه استعماری و استکباری است، عده‌ای دارند به صورت علنی فرهنگ بی‌حجابی و هنجارشکنی را گسترش می‌دهند که در این راستا از مسئولان می‌خواهیم با هنجار شکنان برخورد جدی کنند و نگذارند حجب و حیا از جامعه رخت ببندد.

,

 

,

وی افزود: عامه مردم ما با عفت و با حجاب هستند که باید با این عده محدود که بی‌حجاب هستند برخورد شود، امروز شاهد سهل انگاری در این زمینه هستیم و برخی معتقدند مردم را آزاد بگذاریم که برقصند ولی این‌ها در آن دنیا باید پاسخگو باشند.

,

 

,

, ,

 

,

معضل سگ گردانی در سطح شهر

, معضل سگ گردانی در سطح شهر, معضل سگ گردانی در سطح شهر,

 

,  ,

اما از وضعیت مناطق گردشگری و سگ گردانی در سطح شهر که بگذریم باید دید پشت شیشه‌های دودی برخی کافی‌شاپ‌ها چه می‌گذرد؛ متأسفانه کافی‌شاپ‌ها به پاتوقی برای دختران و پسران تبدیل‌شده‌ است که گاه صحنه‌های خارج از شرع و عرف در آن مشاهده می‌شود که کام انسان را تلخ می‌کند.

,

 

,

درآمد کافی‌شاپ‌ها به دلیل اینکه مورد توجه نسل جوان قرار دارد از رونق خوبی برخوردار است و تبدیل به مکانی برای ترویج آیین‌های منحرف‌شده است؛ متأسفانه این وضعیت بد کافی‌شاپ‌ها در شهرستان دورود بیشتر به چشم می‌خورد تا جایی که سبب نارضایتی مردم شده است، کافی‌شاپ‌های شهر دورود به محیطی دنج برای دختران و پسران تبدیل‌شده که زمینه سازی برای انحراف جوانان است.

,

 

,

مناطق گردشگری تبدیل به فضایی برای حیا زدایی

, مناطق گردشگری تبدیل به فضایی برای حیا زدایی, مناطق گردشگری تبدیل به فضایی برای حیا زدایی,

 

,  ,

شیشه‌های مات و دودی کافی‌شاپ‌ها که مانع از دیده شدن داخل کافی‌شاپ می‌شود و موسیقی‌های رمانتیک فضایی را برای دوستی‌ دختران و پسران ایجاد کرده که گاه صحنه‌های خارج از شرع و عرف در آن دیده می‌شود، برخی گپ و گفت‌ها نیز در این محیط با دود کردن سیگار توسط دختران و پسران جوان همراه است.

,

 

,

, ,

 

,

محمد ندری کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: رعایت شئونات اسلامی در کافی‌شاپ‌ها معنایی ندارد، در فضای تاریک کافی‌شاپ موسیقی‌های خاصی پخش می‌شود که هیجان دختران و پسران را بیشتر می‌کند.

,

 

,

وی افزود: کافی‌شاپ‌ها می‌تواند مکانی برای حضور اعضای خانواده و تفریح آن‌ها باشد اما صحنه‌های زننده‌ای در این فضا مشاهده می‌شود که خانواده را نسبت به کافی‌شاپ بدبین کرده است.   

,

 

,

, ,

 

,

جلوگیری از روابط ناسالم

, جلوگیری از روابط ناسالم, جلوگیری از روابط ناسالم,

 

,  ,

کارشناس مسائل اجتماعی عنوان کرد: نمی‌توان چشم بر روی این صحنه‌ها بست و به‌گونه‌ای وانمود کرد که گویی همه‌چیز کاملاً طبیعی است بلکه باید از روابط ناسالم و آشکار دختران و پسران جلوگیری کرد.

,

 

,

وی بیان کرد: نیاز است مسئولان و متولیان امر نگاهی به اماکن تفریحی سطح شهر و کافی‌شاپ‌ها داشته باشند، فراهم بودن این محیط‌ها عواقبی همچون بی‌بندوباری، هنجارشکنی، فرار از خانه و شکل گرفتن فرهنگ غرب را در پی دارد که باید مسئولان بر وضعیت این اماکن و همچنین خانواده‌ها بر آمدورفت فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.

,

 

,
نویسنده : فاطمه بیرانوند
, فاطمه بیرانوند,
 
,
انتهای پیام/
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه