اخبار داغ

رتبه 9 کنکور ریاضی:

در هیچ کدام از آزمون های موسسات آموزشی شرکت نکردم/ با پشتکار و تلاش هر موفقیتی حاصل میشود

در هیچ کدام از آزمون های موسسات آموزشی شرکت نکردم/ با پشتکار و تلاش هر موفقیتی حاصل میشود
دانش آموزی یزدی رتبه 9 کنکور ریاضی گفت: انسان در هرکاری تلاش و پشتکار داشته باشد موفق خواهد بود و مهمترین رمز موفقیت خودم نیز تلاش و پشتکار بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، کنکور سراسری بر نظام آموزشی ایران به گونه‌ای سایه گسترانده که شیوه آموزش و همچنین درس خواندن دانش آموزان را تحت تأثیر قرار داده است، در واقع اصطلاح «کنکوری درس خواندن» در سال های متوسطه دوم در میان دانش آموزان رواج می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

موفقیت کسب رتبه های تک رقمی در کنکور سراسری به گونه ای مهم و خوشحال کننده است که معمولا هر سال رتبه های تک رقمی با توجه به دشواری های این آزمون، تیتر یک خبر رسانه ها را به خود اختصاص می دهند.

,

رتبه های تک رقمی کنکور بدون نگرانی از پُرشدن صندلی های دانشگاه‌ها می توانند در هر رشته و دانشگاهی مشغول تحصیل شوند و حتی در مواقعی نیز دانش خود را در اختیار سایر دانش آموزان قرار دهند.

,

با تمام موافقان و مخالفان، کنکور هر ساله در زمان معین خود برگزار می شود، این آزمون امسال هم در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه با حضور حدود یک میلیون و ۱۱۹ هزار داوطلب برگزار شد.

,

سازمان سنجش آموزش کشور دیروز ۱۵ مردادماه  ۱۵ نفر برگزیده کنکور سراسری سال ۹۸ در رشته های مختلف را اعلام کرد. «مهران منتظر» دانش آموز مدرسه استعدادهای درخشان و نوجوانان تفتی است که توانست رتبه 9 رشته ریاضی را بدست آورد.

,

مهران منتظر، در رابطه با موفقیت خود در کنکور اذعان داشت:  پدر و مادر در فراهم کردن شرایط تحصیل و آرامشم بسیار نقش مهمی داشتند.

,

وی ادامه داد: من شش سال اول تحصیل خود را در دبستان شهید رجایی تفت درس تحصیل کردم و دوره متوسطه اول و متوسطه دوم را در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید صدوقی یزد گذارندم.

,

این دانش آموز تفتی گفت: پدر و مادر من در ابتدا اصرار داشتند تا رشته تجربی را انتخاب و در این رشته تحصیل کنم اما  من به اصرار و علاقه خودم به رشته ریاضی رفتم و پدر و مادر من کسب رتبه تک رقمی کنکور را شرط تحصیل در رشته ریاضی گذاشتند.

,

منتظر، تصریح کرد: دست پدر و مادرم را می بوسم که هرچه خواستم دراختیارم گذاشتند و هر آنچه کتاب های کمک آموزشی می خواستم هرچند هزینه زیادی داشت ولی برایم تهیه و فضای خانه را برایم آرام کردند و دید و بازدیدهای خود را کنار گذاشتند.

,

وی افزود: روزانه بین 5 تا 6 ساعت مطالعه داشتم و در روزهای تعطیل ساعت مطالعه ام به 9 تا 11 ساعت می رسید.

,

وی در رابطه با شرکت در کلاس های آموزشی اظهار داشت: در هیچ کدام از کلاس آموزشی موسسات شرکت نمی کردم ولی در دو کنکور آزمایشی شرکت کرده و به مشاوره رفتم.

,

این جوان تفتی گفت: انسان در هرکاری تلاش و پشتکار داشته باشد موفق خواهد بود و مهمترین رمز موفقیت خودم نیز تلاش و پشتکار بود.

,

وی ادامه داد: همه تلاش خود را گذاشته بودم تا رتبه تک رقمی بیاورم اما در کنکور آزمایشی که در خرداد ماه برگزار شد رتبه ام 13 شد که واقعا نابود شدم و رویای چندساله ام در حال خراب شدن بود ولی جا نخوردم و به تلاش و پشتکارم ادامه دادم و توانستم رتبه نهم را کسب کنم.

,

منتظر، درصدهای خود در دروس مختلف را ادبیات 78 درصد، عربی89، معارف 100، زبان 94.7، ریاضی 95.8، فیریک 97.1 و شیمی 92.4 بیان کرد.

,

انتهای پیام/م*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه