اخبار داغ

بررسی عملکرد دستگاه‌ها در مناطق سیل زده

بررسی عملکرد دستگاه‌ها در مناطق سیل زده
مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ­از ۲۷۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض، ۵۰ درصد به صورت تخصیص و نقد در اختیار استان‌های سیل زده قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی در برنامه سه شنبه شب تیتر امشب شبکه خبر افزود: نزدیک به 300 هزار پرونده اخذ خسارت به کشاروزان وصول شده و 166 هزار پرونده از طریق کمیته‌های تخصصی شهرستانی ارزیابی خسارت، بازدید میدانی شده است که میزان ان 903 میلیارد تومان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
سیدمحمد موسوی گفت: 92 هزار پرونده با بار مالی 504 میلیارد تومان به تایید کارگروه‌های استانی قرار گرفته که تاکنون 27 هزار پرونده با 227 میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است و 70 هزار پرونده ازطریق سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها به بانک‌های عامل معرفی شده اند که تاکنون 4200 پرونده با 50 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها به بانک‌ها ابلاغ شده است که به مرور پرداخت خواهد شد.
,
 
,
موسوی تصریح کرد: تمام پرونده‌ها که از طریق کمیته‌های تخصصی و دستور العمل وزارت جهاد کشاروزی با هماهنگی وزارت کشور ابلاغ شده است با تصویب در کارگروه استانی به پرداخت خواهد رسید.
,
 
,
وی افزود: از 2700 میلیارد تومان کمک بلاعوض مصوبه دولت تاکنون 50 درصد به صورت تخصیص و به صورت نقد در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.
,
 
,
موسوی گفت: در استان گلستان 136 میلیارد تومان از 272 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است و 253 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با سود 4 درصد در اختیار استان قرار گفته است.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی افزود: تاکید بر این بوده است که صد درصد خسارت دیدگان در اولویت قرار گیرند و متناسب با درصد خسارت کشاورزان، حمایت‌ها بر اساس مصوبه دولت و کارگروه شهرستانی در اختیار فرد قرار می‌گیرد و پرداخت می‌شود و مشکل اساسی ما در جذب است که با همراهی و هماهنگی استانداری گلستان در حال پیگیری است.
,
 
,
موسوی گفت: در خوزستان بررسی‌ها برای 22 هزار پرونده انجام شده و آماده پراخت است و 50 درصد از 906 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در اختیار استانداری خوزستان قرار گرفته است که تا 60 روز آینده پرداخت‌ها در خوزستان خاتمه می‌یابد.
,
 
,
وی تصریح کرد: بیشتر خسارت سیل مربوط به زیرساخت‌ها بود که بر اساس بررسی در وزارت کشور و مشارکت سازمان برنامه و بودجه، اطلاعات در سامانه سجاد جمع آوری شده است.
,
 
,
حیدر مطاعی معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دیگر مهمان برنامه نیز گفت: در سیل اخیر حدود 15 هزار کیلومتر از راه‌ها آسیب دید و نزدیک به 7800 پل و ابنیه نیز تخریب و اسیب دیدند که تمام امکانات راه سازی و شهرسازی و دستگاه‌های نظامی و انتظامی با هم دست به کار شدند و کار بازسازی‌ها را انجام می‌دهند.
,
 
,
وی افزود: اکنون در هیچ کجا راه‌های مسدودی نداریم و از سطح خدمات خوبی برخوردارند.
,
 
,
مطاعی گفت: هزار و صد میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده است و 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.
,
 
,
او افزود: حدود 2 هزار کیلومتر از راه‌های استان خوزستان آسیب دیدند که کار مرمت و بازسازی در حال انجام است و 235 میلیارد تومان نیز برای راه‌ها اختصاص یافته است.
,
 
,
مطاعی گفت: از روز گذشته روکش آسفالت راه‌های لرستان آغاز شده است و بازسازی‌ها با اولویت راه‌های شریانی انجام می‌شود.
,
 
,
هادی حق‌شناس استاندار گلستان نیز در ارتباط تصویری با برنامه گفت: در سیل اخیر 300 کیلومتر از راه استان و 587 ابنیه آسیب جدی دید، اما اکنون راه‌ها باز است و 54 نقطه آسفالت و زیرسازی انجام شده است و در 20 نقطه هم تا پایان هفته آسفالت و زیرسازی‌ها به پایان می‌رسد.
,
 
,
وی افزود: در بخش راه مشکل اساسی نداریم و 110 میلیارد تومان از منابع داخلی تامین اعتبار شده است و از 50 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده 20 میلیارد تومان مربوط به استان گلستان بوده که به کشاورزان پرداخت شده است و در بخش کشاورزی 610 میلیارد تومان و در بخش راه 370 میلیارد تومان از سیل آسیب دیده است و در بخش عمرانی مجموعا 872 میلیارد تومان تامین اعتبار و پرداخت شده است.
,
 
,
حق شناس گفت: در بخش کشاورزی، راه، آب و برق، حجم خسارت‌ها هزار و 600 میلیارد تومان است و در بخش زیرساخت‌ها تقریبا نیمی از اعتبارات تامین و پرداخت شده است.
,
 
,
فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز در ارتباط تصویری با برنامه گفت: 213 هزار هکتار از مزارع مردم در سیل خسارت دید که 926 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت در نظر گرفته شد و از این رقم 50 درصد پرداخت شده است.
,
 
,
وی افزود: وقفه‌ای در پرداخت خسارت به کشاورزان انجام شد که با توجه به اینکه ارزیابی‌ها در خوزستان تطابق 100 درصدی با بررسی‌های پژوهشگاه فضایی دارد تمام مشکلات مرتفع شده است.
,
 
,
عبیات گفت: 1300 پرونده آماده داریم که پرداخت‌ها شروع خواهد شد. مشکلاتی که در ارتباط با بانک‌ها بود مرتفع شده است و 910 میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به کشاورزان درنظر گرفته شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: 2 هزار و صد کیلومتر از راه‌ها تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته بود. 250 میلیارد تومان برای ترمیم و زیرسازی و روسازی راه‌ها در نظر گرفته شده است.
,
 
,
معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: یکی از دغدغه‌های اساسی در خوزستان سیل بندهای جناحی است که باید 600 کیلومتر سیل بند ایجاد شود.
,
 
,
گودرز امیری معاون عمرانی استاندار لرستان نیز گفت: از هزار و 500 میلیارد تومان خسارت 700 میلیارد مربوط به زیرساخت‌ها و 800 میلیارد تومان مربوط به باغات و کشاورزی، دام و اراضی زراعی است که با مساعدت دولت 270 میلیارد تومان تسهیلات و 290 میلیارد تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که 145 میلیارد تومان از آن در مرحله اول تخصیص داده شد.
,
 
,
وی افزود: 23 هزار متقاضی شناسایی شدند که از این تعداد 15 هزار به تائید کمیته شهرستانی رسیده است و به علت فرایند طولانی تاکنون توانتسه ایم 3100 پرونده را تائید نهایی کنیم، اما تمامی به بانک‌ها معرفی شده اند و از این تعداد 5 میلیارد تومان به 2300 پرونده پرداخت شد و 2310 پرونده نیز انعقاد قرارداد شده است و همچنین 1470 پرونده پرداخت بلاعوض تا مبلغ 5.5 میلیارد تومان داشته ایم.
,
 
,
امیری گفت: 2500 کیلومتر جاده‌های استان در سیل آسیب دید که خوشبختانه در همه راه‌ها ارتباط برقرار شده است.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه