اخبار داغ

معاون اداره کل اوقاف کرمانشاه:

کرمانشاه از نظر موقوفات جزو ۶ استان برتر کشور است

کرمانشاه از نظر موقوفات جزو ۶ استان برتر کشور است
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: این استان از نظر موقوفات در کشور جزو ۶ استان برتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی توسلی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: استان کرمانشاه از نظر موقوفات جزو ۶ استان برتر کشور است و با توجه به سبقه مردم کرمانشاه این امید وجود دارد که در بحث موقوفات پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی در خصوص مصارف درآمد موقوفات استان کرمانشاه تصریح کرد: موقوفات استان کرمانشاه از سالهای گذشته یا به صورت مسکن یا مراکز تجاری و... در اختیار مردم قرار گرفته و بابت آن هزینه اوقافی یا اجاره هایی پرداخت می شود که باید برای اجرای نیت واقف هزینه شود.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: یکی از دغدغه های اوقاف اجرای امینانه نیت واقف است لذا درآمدها باید در راستای نیت واقف هزینه شده و نمی توان آن را در جای دیگر هزینه کرد.

,

این مسئول تصریح کرد: برای مثال طرح « مهر تحصیلی» اجرا می شود و برخی موقوفات مثل موقوفه آیت الله کرکوکی با نیت اینکه بخشی از درآمد صرف تحصیل دانش آموزان بی بضاعت شود وقف شده و ما این درآمدها را متناسب با نیت واقف در طرح مهر تحصیلی هزینه می کنیم.

,

حجت الاسلام توسلی عنوان کرد: بخشی از موقوفات نیز به نیت محرم و اربعین وقف شده که درآمدهای حاصل از این موقوفات را در این ایام و با زدن موکب هایی و یا پشتیبانی از موکب های موجود صرف زائران اربعین می‌شود.

,

وی در خصوص اینکه آیا واقفی می تواند خود یا وارثانش متولی اجرای وقف باشند، گفت: طبق قانون اوقاف متولی موقوفات بدون متولی یا مجهول المتولی است لذا اگر مردم ما بخواهند ملکی را وقف کنند می توانند در سند اولیه وقف نام خود یا هرکسی را به عنوان متولی مشخص کنند و هزینه کردها را نیز خود انجام دهند و اوقاف به عنوان ناظر بر این امر نظارت کند.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه در خصوص ورود این اداره کل در بحث تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال نیز با بهره گیری از فرهنگ وقف نیز تصریح کرد: جلسات متعددی را با دانشگاه و دستگاه های استان در این زمینه برگزار شده است و اعلام کرده ایم که شرکت هایی که دانش بنیان هستند و دانشجویانی که طرح های خوبی دارند و می توانند به رونق تولید و اشتغال کشور و استان کمک کنند، را حمایت و پشتیبانی می کنیم.

,

وی افزود: آنها می توانند طرح هایشان را در قالب فرم ها و دفترچه های توجیهی به ما ارائه کنند و ما پس از بررسی کمیسیون های اصلی آنان را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه