اخبار داغ

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان:

به نخبگی قانع نباشید باید مرزهای دانش و فناوری را به پیش ببرید/جزو منتقدین اجرای نادرست سیاستهای اصل۴۴ هستم؛ دولتها در این زمینه خوب عمل نکردند

به نخبگی قانع نباشید باید مرزهای دانش و فناوری را به پیش ببرید/جزو منتقدین اجرای نادرست سیاستهای اصل۴۴ هستم؛ دولتها در این زمینه خوب عمل نکردند
حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان فرمودند: راه نخبگی یک راه بی‌انتها است و توان انسان یک ظرفیت فوق‌العاده و بی‌پایان است. نگذارید که این ظرفیت و استعداد در این حد تمام بشود. وقتی به مدال میرسید، باید این پیشرفت را ادامه بدهید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از جوانان نخبه و صاحب مدال در المپیادهای علمیِ جهانی و همچنین اعضای تیم ملی والیبال جوانان کشور که بر بام قهرمانی جهان ایستادند با تجلیل از ژرف نگری، خردورزی و عقلانیت جوانان نخبه، راه نخبگی را راهی بی انتها دانستند و گفتند: پیشرفت علمی سودمند برای کشور، با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی امکان‌پذیر است و باید جوانان نخبه، هدف اصلی خود را رسیدن به مرزهای دانش و فناوری و جلو بردن این مرزها، قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رهبر انقلاب اسلامی دیدار با جوانان نخبه و ورزشکار را که امیدهای آینده انقلاب و کشور هستند، دیداری بسیار شیرین خواندند و افزودند: صحبتهای جوانان نخبه در این دیدار حاکی از وجود یک فکر و دقت نظر و نگاه ژرف به مسائل بود که بسیار مهم و مایه خرسندی است.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تشکر از اقدام جوانان نخبه در اهدای مدال های خود به ایشان، خاطرنشان کردند: این اقدام، اهداء به شخص نیست بلکه اهداء به یک نماد است و من ضمن پذیرش این مدال ها، آنها را به جوانان عزیز و نخبه باز خواهم گرداند تا نزد خودشان باقی بماند.
,
 
,
ایشان خطاب به جوانان نخبه افزودند: ما به افتخار کردن شما، افتخار می‌کنیم و به سرافرازی شما سرافراز می شویم و سربلندی شما، سربلندی ملت و همه علاقمندان به نظام است.
,
 
,
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان جوانان نخبه و برخی مطالب و پیشنهادهای آنان، بر بررسی و پیگیری این پیشنهادها تأکید کردند و گفتند: مسیر نخبگانی، مسیر بی‌انتهای تلاش و پیشرفت است، بنابراین کسب مدال نباید به عنوان پایان این راه و متوقف شدن ظرفیت‌ها و استعدادهای نخبه، تلقی شود.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه‌ای به عقب ماندگی‌های تحمیل شده به ملت ایران در یکی دو قرن اخیر در دوران قاجار و پهلوی اشاره کردند و افزودند: با همه تلاشهایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه در بیست سال اخیر در خصوص حرکت علمی و فناوری انجام شده است ولی ما هنوز عقب ماندگی زیادی داریم و مهمترین وظیفه نسل جوان نخبه، علاوه بر ادامه پرشتاب مسیر موفقیت آمیز علمی، جلو بردن مرزهای دانش و فناوری است.
,
 
,
ایشان با اشاره به  قرار گرفتن ایران در رتبه های بالای فناوری نانو، تأکید کردند: اکنون انتظار این است که جوانان نخبه و نسل بعدی، صدها مورد مانند نانو و پدیده های ناشناخته علمی زیست فناوری را کشف کنند و فقط به ادامه مسیر پیشرفت علمی بسنده نشود.
,
 
,
رهبر انقلاب اسلامی لازمه رسیدن به این مرحله را حفظ و تعالی جوهر نخبگی و قانع نشدن به شرایط فعلی دانستند و افزودند: باید جوانان نخبه با کار و تلاش و پشت سر گذاشتن مشکلات، بر ظرفیت وجودی خود بیفزایند و بدون توقف، مسیر پیشرفت را ادامه دهند.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین لازمه سودمند بودن جوان نخبه برای کشور و ملت را نگاه انقلابی برشمردند و افزودند: تفکر انقلابی و اسلامی و بصیرت را در خود تقویت کنید چرا که بدون این نگاه، پیشرفتی به سود کشور ایجاد نخواهد شد. همچنین ارتباط قلبی با خداوند و توکل و استمداد از او را فراموش نکنید.
,
 
,
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان کشور گفتند: به لطف خداوند، جوانان والیبالیست ما توانستند افتخار بیافرینند و بر قله والیبال جهان بایستند که این موفقیت بسیار با ارزش است و موجب خوشحالی مردم شد و من هم ضمن آنکه شخصاً خوشحال شدم، از خوشحالی مردم نیز خوشحال شدم.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه ای، کسب این موفقیت بزرگ را با سر مربی ایرانی بسیار خرسند کننده و مهم دانستند و تأکید کردند: من همواره معتقد بوده ام که مجموعه های ورزشی کشور شایسته است، سرمربی ایرانی داشته باشند.
,
 
,
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به حضور یکی از خانم های مدال آور نخبه با فرزند خردسال خود گفتند: حضور این خانم محترم به همراه همسر و فرزند خود، نشان می دهد خانمها با داشتن همسر و فرزند نیز می توانند به موفقیت های بزرگ دست یابند.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبتهای یکی از جوانان نخبه که از مشکلات موجود بر سر راه نخبگان و عملکرد دستگاهها گلایه داشت، خاطرنشان کردند: مشکلات نباید جوان را متوقف و ناامید کند، زیرا ناامیدی، سمّ است و اگر نسل های قبل متوقف و ناامید می شدند، ما باید همچنان در همان دوران فساد و طاغوت می ماندیم ولی اکنون به برکت همان جوانان نسل قبل، در کشور شرایطی فراهم شده است که استعدادهای جوان نخبه بروز و ظهور پیدا می کند و می تواند با صراحت بایستد و حرفهای خود را بزند.
,
 
,
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به سخنان یکی دیگر از جوانان نخبه که معتقد بود اجرای نامناسب اجرای اصل ۴۴ و خصوصی سازی ناشی از ابلاغیه سیاستهای کلی است، گفتند: در قضیه اصل ۴۴، تفسیریه علت نتیجه نامناسب آن نیست بلکه علت اصلی، عملکردها است و من همواره مهمترین منتقد آن عملکردها بوده‌ام و در بسیاری از موارد هم در مقابل اشکالها ایستاده و آنها را باز گردانده‌ام.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: آن تفسیر یک نیاز قطعی کشور بود و در همان زمان بسیاری از اساتید و کارشناسان اقتصادی بر ضرورت چنین تفسیری برای اصل ۴۴ تأکید داشتند اما متأسفانه دولتها در واگذاریها خوب عمل نکردند و من دائماً پیگیر این موضوع هستم.
,
 
,
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، شش تن از مدال‌آوران المپیادهای علمی و دو تن از اعضای تیم ملی والیبال به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند. آقایان:
,
-    علیرضا کریمی دارنده مدال نقره المپیاد شیمی
,
-    یوسف شلّاگه دانشجوی پزشکی و دارنده مدال طلای المپیاد نانو
,
-    علیرضا شریف دانشجوی رشته ریاضی و دارنده مدال طلای المپیاد جهانی فیزیک
,
-    رضا کیانی‌پور دانشجوی پزشکی و دارنده مدال طلای المپیاد زیست
,
-    نیما رجبی دارنده مدال برنز نجوم
,
-    و خانم زهرا هدایتی متین دارنده مدال طلای المپیاد ادبیات دانش‌آموزی
,
به این موارد در سخنان خود اشاره کردند:
,
-    گزارش اقدامات کانون دانش‌پژوهان نخبه مبتنی بر گسترش فعالیتهای علمی در مساجد بویژه در مناطق محروم
,
-    لزوم حفظ نخبگان در داخل کشور با هدف سپردن حل مسائل به دست آنان
,
-    ضرورت تقویت نگاه مأموریت‌گرایی در محیطهای علمی برای حل مشکلات اصلی کشور
,
-    لزوم صیانت از روحیه تعهد و انقلابی‌گری در نخبگان
,
-    ضرورت برگزاری المپیاد در شاخه‌های مختلف علوم انسانی از جمله فلسفه
,
-    انتقاد از کم‌توجهی به نیازهای نخبگان و لزوم جلوگیری از ایجاد ناامیدی در آنان
,
-    لزوم اجرای دقیق قانون خدمت وظیفه عمومی در بخش پرداختها به افسران وظیفه
,
-     انتقاد از شیوه نادرست اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی
,
همچنین آقایان بهروز عطائی سرمربی تیم ملی والیبال جوانان و امیرحسین اسفندیار کاپیتان تیم، با تشکر از توجه رهبر انقلاب اسلامی به ورزش والیبال و پیام تبریک ایشان، قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان را یک رویداد تاریخ‌ساز برشمردند و دستیابی به این قهرمانی با کادر کاملاً ایرانی را مایه افتخار خواندند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه