شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان بوشهر
ساعت: 18:00 منتشر شده در مورخ: 1398/05/16 شناسه خبر: 1510807
به من اعتماد کن من دروغ می گویم
شبکه های اجتماعی و رسانه های جدید ممکن است مورد توجه همه قرار بگیرند، آن صفحات در این اواخر به یک منبع خبری مهم برای میلیون ها نفر تبدیل شده اند. با این حال، پس از شیوع این پدیده و تأثیر چشمگیر آن، باید در مورد دقت و صحت محتوا سؤال کنیم.به من اعتماد کن! من دروغ می گویم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،"رایان هالیدی" نویسنده، بازاریاب و کارآفرین آمریکایی که در حوزه ی استراتژی رسانه‌ای فعالیت می‌کند، مدیر سابق بازاریابی امریکن اپرل بوده و در نشریه ی" نیویورک ابزرور"ستون‌ نویس است.

 

این کتاب منتشر شده ی او از تجارب رسانه ی و تبلیغاتی آمریکا و غرب که به فریبکاری مشغولند، پرده برداشته و اعترافات تلخی را مطرح می کند.

شبکه های اجتماعی و رسانه های جدید ممکن است مورد توجه همه قرار بگیرند، آن صفحات در این اواخر به یک منبع خبری مهم برای میلیون ها نفر تبدیل شده اند. با این حال، پس از شیوع این پدیده و تأثیر چشمگیر آن، باید در مورد دقت و صحت محتوا سؤال کنیم، شبکه های اجتماعی موفقیت های زیادی را در انعکاس سریع رویدادهای سیاسی و اجتماعی داشته اند البته بسیاری از کارشناسان امر در نقش مثبت و سازنده آن تردید دارند چگونه و چرا پاسخ این سوال را در این کتاب بعنوان به من اعتماد  کنید یا من را دنبال کنید من دروغ می گویم در می یابید که چگونه رسانه ی جدید، از طریق وبسایت ها ، شبکه های اجتماعی و دیگر ابزار های مشابه می تواند یکی از زشت ترین جنبه های رسانه های بزرگ را در سطح وسیعی پراکنده کرده و نشان دهد، اما به روشی جدید و جذاب

این کتاب؛ با به چالش کشیدن ماموریت این دست رسانه ها هوشمندی ما را با مثال های عملی به دقت وحوصله ی بیشتر دعوت می کند. هدف اینجا تلویزیون یا شبکه های رسانه ای جمعی سنتی نیست بلکه شبکه ها و وب سایت های تجاری هستند که از مظاهر و رویاهای فردی و شخصی مخاطبین سود سرشاری می برند.

چگونگی تقلب در فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی ؟

از لحظه ای که یک ایمیل، صفحه ی یک محتوا مجازی را باز می کنیم یا مطالب وب سایتی را می خوانیم یا توییت های توییتر را بررسی می کنیم مفاهیم ما از موارد دریافتی نه با اطلاعاتی که می خوانیم تنظیم می شوند بلکه توسط "مکانیسم های هوس مصرف اطلاعات" مرتبط با همه چیزهایی است که می خوانیم می شنویم یا می بینیم تحت تاثیر قرار می گیرند.

این روند ممکن است برای بسیاری آشنا یا شناخته شده باشد اما آنچه ما نمی دانستیم این است که چگونه متخصصان رسانه شکل گیری تصورات را ایجاد می کنند این موضوع هیچ ارتباطی با "الهام غیرمستقیم" یا مسمومیت ذهن، همانطور که در دهه 1970 و 1980 فکر می کردیم ندارد بلکه همه مربوط به پیچیدگی های فنی است که گرایش های رفتاری و انسانی را برای پردازش اطلاعات کنترل و مدیریت می کند و تحت تاثیر قرار می دهد.

 "رایان هالیدی" خود اذعان می دارد من متخصص امور استراتژیک در زمینه بازاریابی و رسانه برای بسیاری از مشتریان و مشاغل هستم و به عبارت دیگر یک سرگرم کننده حرفه ای در سوء استفاده از بازاریابی و دستکاری در رسانه ها برای جلب و حفظ علاقه ی کاربران با ساختن"داستانهای ساختگی" همراه با سفارشی که حتی اگر آن را نمی خواهید به شما قالب می کنم.

او توضیح داده که شرکت های رسانه ای بزرگ در حال خرید امتیاز همان سناریو برای وبسایت معروف سیاسی هستند که خود به یک شبکه مستقل تبدیل شوند با عنوان وبسایتی معروف در تلاش است نرخ ترافیک را برای کاربری های فزاینده افزایش دهند و اینگونه توانستند این کارها را با به دست آوردن میلیون ها بازدید کننده انجام دهند تا علاقه امپراطوری های رسانه ای سنتی برای ایجاد تله ای در به دام انداختن عموم کاربران، تامین و عملی کنند.
 
رایان همچنین بسیاری از فعالیت های  شدید بازاریابی گمراه کننده را که او به عمد برای ایجاد سردرگمی و جلب افکار عمومی برای تبلیغ یک ایده، محصول یا هدف انجام داده را دراین کتاب تشریح کرده است. و می گوید این روزها آژانس های تبلیغاتی زیادی وجود دارند که علاوه بر تخصص در بازاریابی و اهداف تجاری مانند دستکاری در بورس سهام از طریق شایعاتی که حتی برای اهداف سیاسی منتشر می شود این نمونه کار را مورد استفاده قرار می دهند.

من دیگر انتظار ندارم کسی من را از بروز چنین اتفاقی مطلع کند وقتی که به آسانی در وبسایت ها بازاریابان از آن شرایط تقلب آمیز استفاده می کنند و بنوعی نمی توانم از شر آن ها و احساس شک و تردید خلاص شوم زیرا به همان روشی که با مخاطبین خود رفتار کرده ام با من معامله خواهند کرد. وقتی خواندن این کتاب را تمام کنید بعضی از شما نسبت به من متنفر خواهید شد زیرا من حقیقت را در مورد افرادی که در پشت وب سایت ها قرار دارند فاش کردم  بویژه که آنها شما را به عنوان فریب خورده، گمراه شده  و .... می بینند اما این روش ادامه دارد چون جهان امروز، دنیای رقابت است و شما برای معاملات مختلف آنها یک برند هستید در اینجا هدف اصلی ساختن یک برند با هزینه دیگران است علاقه و اعتبار شما همان چیزی است که به سرقت رفته است.

در اینجا، ما درمورد مثال های عملی صحبت می کنیم که توسط رویدادهای شناخته شده و مستند در این زمینه پشتیبانی می شوند و این دغدغه اصلی کارشناسان رسانه و روابط عمومی است که از میلیونها میلیون نفری سود می برند که اخلاق تجارت، بازاریابی و رسانه نیز سعی در مبارزه با آن دارند.

کتاب دوم نویسنده: بازاریابی به وسیلهٔ هک رشد آغازگر آیندهٔ روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات نام دومین کتاب از نویسندهٔ معروف رایان هالیدی است. این کتاب توضیح می‌دهد که هک رشد ارزان‌تر و مؤثر تر از روشهای سنتی بازاریابی است و مطالعاتی موردی در خصوص شرکتهایی چون توییتر و فیسبوک را برای نشان دادن قدرت تکنیک هک رشد( آغازگر آیندهٔ روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات) را آشکار می کند

ترجمه: عبدالمجید اورا

 

انتهای پیام//

http://dana.ir/1510807
ارسال نظر
نظرات