اخبار داغ

تراژدی آب تنی‌های مرگبار در تابستان

شیرجه‌هایی که بوی مرگ می‌دهند!

شیرجه‌هایی که بوی مرگ می‌دهند!
در سه روز گذشته سه خبر از غرق شدگی بر روی خروجی رسانه های میاندوآب قرار گرفته که همه آنها ناشی از یک عامل مهم هستند وآن سهل انگاری وعدم رعایت نکات ایمنی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، این روزها تیتر یک اخبار میاندوآب تبدیل شده به اخبار غرق شدگی نوجوانان و جوانان در دو رودخانه زرینه رود و سیمینه رود این شهرستان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

در سه روز گذشته سه خبر از غرق شدگی بر روی خروجی رسانه های میاندوآب قرار گرفته که همه آنها ناشی از یک عامل مهم هستند وآن سهل انگاری وعدم رعایت نکات ایمنی.

,

۶۹ مورد غرق شدگی در رودخانه های استان از ابتدای امسال

, ۶۹ مورد غرق شدگی در رودخانه های استان از ابتدای امسال, ۶۹ مورد غرق شدگی در رودخانه های استان از ابتدای امسال,

به گفته باقر بهرامی  رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی از ابتدای امسال ۶۹ مورد غرق شدگی در رودخانه های استان رخ داده که شش مورد آن سهم میاندوآب بوده است و از این ۶۹ مورد با اقدامات اولیه فوریت های پزشکی۲۹ نفر از این تعداد به بیمارستان اعزام شده اند و متاسفانه ۴۰ نفر نیز فوت کردند.

,

همه ساله با آغاز فصل تابستان بسیاری از مردم به ویژه نوجوانان و جوانان علاقه‎ مند به تفریح و شنا در رودخانه ها و سدها روی می آورند که متاسفانه عدم رعایت نکات ایمنی و سهل انگاری حوادث غم انگیز و غیرقابل جبرانی را به بار می آورد که شاید یکی از اصلی ترین عوامل این حوادث ناگوار هم متوجه خود افراد بوده و از عدم توجه آنها به نکات وتوصیه ها ناشی می شود.

,

به گفته کارشناسان بهترین راهکار، اطلاع رسانی و حصارکشی مناطق خطرناک است ولی این کارشناسان، بیشتر خانواده ها را به عدم شنا در مناطق نامطمئن توصیه کرده و بیان می کنند مردم وجوانان به جای شنا در رودخانه ها ومناطقی که از عمق آب در آن مطمئن نیستند،به استخر بروند.

,

آنچه که در بیشتر موارد غرق شدگی از سوی کارشناسان مطرح شده است،عدم آشنایی افراد به محل شنا و نیز عدم آشنایی لازم با فن شنا می باشد.

,

شنا در رودخانه به دلیل ویژگیهای طبیعی آن، محاسبات خاص خودش را دارد یا می توان گفت محاسبه‌ دقیقی ندارد و شناگر خیلی در بند تقسیم انرژی و استفاده بهینه از آن به تناسب فاصله و زمان نیست. حرکت سر و دست لجام گسیخته است.

,

نقش مهم نهادهای ذی ربط در فرهنگ سازی و آموزش

, نقش مهم نهادهای ذی ربط در فرهنگ سازی و آموزش, نقش مهم نهادهای ذی ربط در فرهنگ سازی و آموزش,

اما در این میان نقش نهادهای ذی ربط در فرهنگ سازی و آموزش نیز نقشی مهم وتاثیرگذار است،نقشی که می تواند تاثیر فراوانی در کاهش آمار غرق شدگی در رودخانه ها داشته باشد.

,

یک کارشناس در این زمینه می گوید: فن شنا در استخر با شنا در رودخانه کاملا متفاوت است، با معرفی بخشهای کم خطر رودخانه برای شنا، استفاده از راهنما و وجود علائم کافی، استقرار اکیپهای نجات غریق و آشناسازی مردم با فن شنا در رودخانه می توان تلفات ناشی از شنا در رودخانه را کاهش داد.

,

امسال در استان آذربایجان غربی آمار غرق شدگی روند رو به رشدی داشته است

, امسال در استان آذربایجان غربی آمار غرق شدگی روند رو به رشدی داشته است, امسال در استان آذربایجان غربی آمار غرق شدگی روند رو به رشدی داشته است,

در این زمینه باقر بهرامی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی نیز  با اشاره به اینکه امسال در استان آذربایجان غربی آمار غرق شدگی روند رو به رشدی داشته است، گفت: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا محسوب می‌شود که امیدواریم هم استانی‌های عزیز با رعایت کردن این اصول دچار این حادثه ناگوار نشوند.

,

مسئولان نیز از خانواده ها درخواست دارند تا با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق شدگی در فصل تابستان بیشتر مواظب فرزندان خود باشند و آنان را از شنا کردن در رودخانه ها و کانال های آب منع کنند.

,

جوانان و افراد نا آشنا به فن شنا نیز بهتر است شنا در استخرها را به رودخانه ها و کانال آب ترجیح دهند تا امنیت جانی آنان بیشتر تامین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه