اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی:

احداث ۴ سد در خراسان شمالی در دست اجرا است/ ساماندهی رودخانه سومبار در دستور کار

احداث ۴ سد در خراسان شمالی در دست اجرا است/ ساماندهی رودخانه سومبار در دستور کار
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: احداث چهار سد استان با کارکردهای کنترل سیلاب، کشاورزی و شرب خانوار در حال اجرا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در حال حاضر چهار سد مطالعه شده استان در دست ساخت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

مرتضوی گفت: سد گراتی در شهرستان اسفراین، سد بش قارداش در شهرستان بجنورد و سد گلمندره در شهرستان مانه و سملقان با کارکردهای کنترل سیلاب و کشاورزی در دست ساخت هستند.

,

وی همچنین افزود: ساخت سد دربند در شهرستان مانه و سملقان به منظور کنترل سیلاب، کشاورزی و تامین شرب خانوارهای پنج شهر در این شهرستان نیز آغاز شده است.

,

وی در ادامه به هشت سد بهره برداری شده خراسان شمالی با ظرفیت ذخیره 234 میلیون متر مکعب آب در سال نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 57 درصد از ظرفیت مخازن این سدها آبگیری شده و 42 درصد از ظرفیت مخازن آنها خالی هستند هر چند که در اسفند ماه 97 تا اردیبهشت ماه 98 میزان بارندگی ها در استان در مقایسه با سال های گذشته بیشتر بود.

,

مرتضوی بر لزوم اصلاح الگوی مصرف آب در بخش های شرب خانگی، کشاورزی و صنایع در استان تاکید کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 88 درصد از مصارف آب استان برای کشاورزی، هشت درصد از مصارف آب استان برای شرب خانگی و چهار درصد از مصارف آب استان در بخش صنعت مصرف می شوند.

,

وی همچنین با اشاره به دور دوم سفر رییس جمهور به استان در تیر ماه امسال، عنوان کرد: در این سفر لایروبی و دیواره سازی رودخانه سومبار در شهرستان راز و جرگلان، مدیریت منابع و انتقال آب به شهرستان شیروان و تکمیل عملیات علاج بخشی سد بیدواز در شهرستان اسفراین نیز مصوب شدند.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی همچنین افزود: در این سفر دو شبکه آبیاری سدهای چندیر و غلامان در شهرستان راز و جرگلان نیز به بهره برداری رسیدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه