اخبار داغ

در نشست روشنگری فرهنگی مطرح شد؛

مشکلات کشور ناشی از مدیریت بوروکرات غیر انقلابی است/افتخار به گذشته و امید به آینده؛شاه کلید گام دوم انقلاب

مشکلات کشور ناشی از مدیریت بوروکرات غیر انقلابی است/افتخار به گذشته و امید به آینده؛شاه کلید گام دوم انقلاب
امروز باید بیانیه گام دوم انقلاب را به جوانان معرفی کرد که روزی قراردادهای یک طرفه امضا میشد و منافع ایران پایمال میشد اما در شرایط حاضر در اوج عزت بهترین شرایط برای ایران در معاهدات بین المللی معرفی میشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس؛ صبح امروز جلسه  نشست استانی روشنگری فرهنگی در راستای گام دوم انقلاب در سالن کنعانی با حضور مسوولان فرهنگی و چهره های سیاسی و به همت سپاه فتح استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
در ابتدای این مراسم معاون هماهنگ کننده سپاه فتح گفت: بیانیه گام دوم انقلاب شاید کمتر از لسان مقام معظم رهبری در چهل ساله انقلاب شنیده شده باشد، در این موضوع از بزرگان زیادی بیان شده است که مقام معظم رهبری بر موشکافی و تبیین گام دوم انقلاب تاکید داشته است، زیرا شاه کلید گام دوم انقلاب دو نکته مهم است یک افتخار به گذشته است که چه بودیم و در طول این چهل سال شدیم و چه پیشرفت هایی به دست آوردیم و در بخش دوم که مهمتر است هفت توصیه رهبر انقلاب که به عنوان منشور و و هدایت راه انقلاب محسوب می شود، امید به آینده است و خطاب این فرمایش را رهبر انقلاب به جوانان قرار دادند و امروز نقشه دشمن تزریق یاس و ناامیدی با تبلیغات که نه تنها جوانان بلکه همه اقشار جوانان است، رهبر انقلاب در این رابطه فرمودند که بزرگترین گناه ناامید کردن مردم است.
,
 
,
مثنوی بیان کرد: شاه بیت گام دوم انقلاب توجه نخبگان کشور در تحولات کشور است و این بیانیه مسبوق به سابقه است در این مورد در حرم امام راحل رهبر انقلاب برای اولین بار این بیانیه را تبیین کردند و ده سال بعد از آن این موضوع را به صو ت کامل مطرح کردند.
,
 
,
 
,
وی افزود: اعتقاد ما این است که بیانیه گام دوم انقلاب یک مرام نامه بوده و باید از ظرفیت های آن برای چهل ساله انقلاب استفاده کرد از طرفی این بیانیه داری فلسفه حقوق، سیاست، فرهنگ و نگاه امامین انقلاب در این بیانیه مطرح است که باید تبیین شود.
,
 
,
 
,
در ادامه برنامه یکی از اقشار فرهنگی و سیاسی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب از جهات مختلفی قابل بررسی است و بنده به یکی از تیترهای این بیانیه که نبرد اسلام و استکبار است  و این موضوع یکی از مبانی شیعی و انقلاب اسلامی بوده، اشاهر میکنم.
,
 
,
 
,
 
,
سُلگی گفت: باید حرکت های تاریخ را مورد واکاوی قرار داد و  باید دید آیا  تحولات  گوناگون به هم‌مرتبط است، در این مورد باید دید انقلاب اسلامی چه ارتباطی با قیام ۱۵ خرداد، نهضت مشروطه دارد، در خصوص حوادث تاریخی در غرب دو نظریه وجود دارد در این مورد ماکس و هگل معتقد هستند تاریخ از یک نقطه آغاز شده است و استاد بزرگ‌ شهید مطهری معتقد است تاریخ سیر تکاملی دارد که در قرآن‌کریم و‌ نهج البلاغه به آن پرداخته شده است.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: طبقه کارگر و کارفرما از دیدگاه مارکسیستی مطرح میشود و اسلام به دیالیکتیک سیر تاریخ و نبرد حق و باطل که سبب تکامل تاریخ میشود اعتقاد دارد، هگل معتقد است که انسان ها هیچ نقشی در تاریخ ندارند و او معتقد است تاریخ مربوطه به ژرمن ها هست اما از دیگاه اسلام این دیدگاه وجود دارد که تاریخ مربوط به مستضعفین است.
,
 
,
 
,
 
,
وی در ادامه بیان‌کرد: باور ما این است که قله حق و باطل تاریخ عاشورا است و امام حسین را وارث همه فضائل بشر و همه انبیا الهی بوده  و سوال این است آیا امام حسین که یکی از دردانه های خداوند متعال است که او خلق شده است است تا  در مقطعی از تاریخ جریانی را رسوا کند؟ امام حسین آمده است تا نمادی باشد برای حق و باطل و گلوی او پاره میشود  که حق و باطل را به بشریت نشان دهد و نه تنها رسوایی یزید در یک زمان خاص به تصویر کشیده شود.
,
 
,
 
,
سُلگی گفت: نبرد تکاملی تاریخ برای حق و دفاع از مظلوم است، که امروز بزرگترین نبرد تاریخ در مراسم ۲۰ میلیونی اربعین نشان داده میشود و این پیام و ندای امام حسین (ع) که میفرماید: آیا کسی هست مرا یاری کند  مربوط به همه نسل ها است.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: شهید آوینی فرموده است: عاشورا هنوز به ظهور خود نرسیده است و فرزندانی از رحم‌مادران متولد میشود و تحولات تاریخ و حق طلبانه را رقم میزنند یعنی هنوز نبرد حق و باطل ادامه دارد.
,
 
,
وی بیان کرد: قبل از اسلام سنت هایی بود که در ماه های حرام نباید جنگید و پرچمی داشتند برای ادامه که به اهتزاز در میامد، در این رابطه پرچم سرخ حضرت عباس (ع) نماد نبرد حق طلبانه تاریخ است. 
,
 
,
 
,
 
,
وی گفت: آن جوان متدینی که از سفره انقلاب متنعم نیست اما در جریان حق است و در توییتر پیام حق طلبانه میدهد نماد جریان حق و باطل است، امروز بیش از هر زمانی جبهه حق و باطل رو به روی هم ایستاده‌اند، امروز یزید زمان رژیم صهیونیستی و ترامپ، اسلام آمریکایی و تزویر که هیچ نسبتی با اسلام ناب ندارد همه این گروه های در قرن ۲۱ متحد شدند و در مقابل جریان حق ایستاده‌اند و رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب به این موضوع اشاره کرده اند.
,
 
,
 
,
چهره سیاسی و فرهنگی بیان کرد: امروز تمام تلاش ها در برابر ایران این است که کشور ما از محور حق خارج شود و در‌کنار همه مشکلات در کشور ناشی از مدیریت بوروکرات غیر انقلابی است، اما سقوط پهباد های پیشرفته از همت جوان انقلابی است، امروز فناوری های نانوتکنولوژی ناشی از جریان انقلابی است. اما امثال کسانی مانند زیبا کلام‌معتقد  صحبت ما نمیتوانیم را سر میدهند، از طرفی امروز دشمنان با برجام به دنبال منفعل کردن انقلاب بوده  اما ما به دنبال رفع تحریم ها و مشکلات بودیم، و  باید بدانند که تهی کردن انقلاب از اصول و مبانی فکری آن غیر ممکن خواهد بود.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: همه از شروع تحول بنیادین ایرانیان با حضور امام رضا (ع) شناخت نداریم در حالی که محوریت اسلام و شیعه با حضور امام رضا شکل گرفت و جوهره اصیل دین در قالب مناظره های برگزار شده توسط امام رضا (ع) در جلسات متعدد شکل گرفته است.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: ما معتقد هستیم نهاد انقلاب اسلامی در موضوعاتی مانند جریان  عاشورا شکل گرفته است، بنابراین آنچه که کشور ما را در برابر تهدید ها مستحکم میکند تحولات تاریخی حق طلبانه ما بوده است و زمانی که این انقلاب به این پیروزی رسید برخی از کشورهای  عربی بیان‌میکردند این انقلاب ایرانی است و امروز این انقلاب پناهگاه تاریخ است و امروز غرب نمی خواهد کشوری مانند ایران به خودکفایی و تولید علم و پیشرفت در ابعاد مختلف برسد.
,
 
,
 
,
این چهره سیاسی و فرهنگی افزود: امروز فاصله ایران با کشوری مانند عربستان سعودی نه در سایه آمریکا بلکه به صورت مستقل در بالاترین مراتب پیشرفت است، یعنی کشوری که روزی به سیم خاردار محتاج بود امروز تولید کننده بهترین موشک های جهان است، امروز باید بیانیه گام دوم انقلاب را به جوانان معرفی کرد که روزی قراردادهای یک طرفه امضا میشد و منافع ایران پایمال میشد اما در شرایط حاضر در اوج عزت بهترین شرایط برای ایران در معاهدات بین المللی معرفی میشود.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: امروز برخی سلبریتی ها بیان میکنند که مدافعان حرم، مدافع  بشار اسد هستند، فرض کنید داعش همسایه کشور ایران قرار می گرفت و باید دید چه فاجعه‌ای رخ میداد و اگر این افراد نبودند چه اتفاقاتی برای کشور  ایران رخ میداد که باید این موضوعات را تبیین کرد. 
,
 
,
 
,
سُلگی بیان کرد: امروز اگر کسانی که شعار نه غزه و نه لبنان سر میدهند چرا در مقابل توطئه های ترامپ سکوت میکنند، تفکرات مرتجعی روشنفکر ما در دانشگاه تهران همان تفکرات روشنفکری تاریخ های گذشته هستند باید اشاره کرد تاریخ روزی قضاوت خواهد کرد که وطن پرست واقعی رهبر انقلاب است و تاریخ قضاوت خواهد کرد که سپاه کشور ما ملی گرا ها واقعی ایران بودند، در یکی از موارد که میتوان نام برد  رهبر انقلاب به جوانان اروپایی نامه نوشته است  که در تاریخ ثبت خواهد شد، و باید به طور کلی گفت تاریخ اثبات خواهد کرد که جمهوری اسلامی جریان حق خواهد بود. 
,
 
,
 
,
 
,
در پایان وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران در خصوص فضای مجازی که بیان کرده شایعاتی در آن مطرح است که شاه اسماعیل برای پذیرفتن شیعه ایران سرهای زیادی بریده است در این خصوص توضیح بفرمائید؟ 
,
 
,
 
,
 
,
وی در پاسخ ببان کرد: این موضوع صحت ندارد زیرا در زمان آل بویه و قبل از شاه اسماعیل زمینه های شیعی شدن مردم ایران وجود داشته است.
,
 
,
 
,
 
,
تصاویر تکمیلی در زیر آمده است: 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه