اخبار داغ

به بهانه فرارسیدن روز خبرنگار؛

پای درد دل های یک خبرنگار قروه ای / آرزو دارم یک روز خبرنگاران به جایگاه واقعی خودشان دست یابند

پای درد دل های یک خبرنگار قروه ای / آرزو دارم یک روز خبرنگاران به جایگاه واقعی خودشان دست یابند
امروز و به بهانه روز خبرنگار در کنار مظاهر حسنی پور هستیم تا قدری بیشتر با او از مشکلات خبرنگاران حرف بزنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، امروز هفدهم مرداد ماه، به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است تا یک روز از سال را برای هم قلم های خود صحبت کنیم و از درد های کسانی بگوییم که همیشه نوشته اند و کسی حرف های انان را نه نوشته و نه خوانده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

امروز در کنار مظاهر حسنی پور خبرنگار صدا و سیما در شهرستان قروه هستیم تا قدری بیشتر با او از مشکلات خبرنگاران حرف بزنیم.

,

 

,

لطفا با معرفی خودتان بفرمایید که از چه تاریخی وارد عرصه خبری شده اید؟

, لطفا با معرفی خودتان بفرمایید که از چه تاریخی وارد عرصه خبری شده اید؟,

 

,

بنده مظاهر حسنی پور متولد نوزدهم اردیبهشت ماه سال هزار و 363 هستم که از بیست و نهمین روز بهمن ماه سال 95 به حکم فرماندار وقت شهرستان قروه به عنوان خبرنگار صدا و سیما در شهرستان قروه آغاز به کار خبری نمودم .

,

 

,

پیش از اینکه خبرنگار باشم و حتی در حال حاضر به عنوان بازیگر نمایشی و تئاتر و همچنین مجری برنامه های فرهنگی فعالیت داشته ام و در کنار این موارد مدرس نجات گر جمعیت هلال احمر شهرستان قروه بوده ام و سال ها با انجمن های مردم نهاد همکاری کرده ام .

,

 

,

شغل خبرنگاری را برای ما توصیف کنید 

, شغل خبرنگاری را برای ما توصیف کنید ,

 

,

شغل خبرنگاری یکی از شغل های سخت و طاقت فرسا است که از لحاظ ذهنی بسیار بسیار انسان را درگیر می کند و گاهی اوقات به همین دلیل آسیب زننده است.

,

 

,

اما در کنار تمامی سختی های شغل خبرنگاری باید گفت دارای شیرینی های خاص خود است و دیدگاه و پنجره ای جدید را به سوی انسان باز می کند .

,

 

,

خبرنگاری در واقع یکی از مشاغلی است که جایگاه ویژه آن قابل توصیف نیست و در حوزه های مرتبط فرهنگی هنری خود دارای ارزش و مرتبه ای فراموش نشدنی است چرا که اگر خبرنگار نباشد بسیاری از حوادث و اتفاقات فراموش می شود و کسی از آن ها اطلاعی به دست نخواهد آورد و در واقع این خبرنگاران هستند که حوادث و اتفاقات را ماندگار می کنند.

,

 

,

آیا از شغل خودتان راضی هستید؟

, آیا از شغل خودتان راضی هستید؟,

 

,

ببینید باید بگویم من خبرنگاری را به عنوان یک حرفه دوست دارم اما خبرنگاران از لحاظ مالی در مضیقه هستند و شاید مورد بی مهری های بسیاری در این زمینه قرار گرفته اند چرا که بیمه ندارند و دارای حقوق مناسبی که بتوان به ان تکیه کرد و مخارج زندگی را تامین نمود نیستند .

,

 

,

حقوق خبرنگاری گاهی اوقات نه تنها جوابگوی مخارج زندگی نیست بلکه نیازهای اولیه را نیز تامین نمی کند و در بسیاری مواقع صرف امور خبری نیز می شود .

,

 

,

نبود درآمد پایدار و ثابت برای خبرنگاران باعث شده است که علی رغم علاقه به حرفه خبرنگاری ، خبرنگاران ناچار به انجام کارهای دوم و سوم باشند تا بتوانند مخارج زندگی را تامین نمایند این در حالی است که توجه به خبرنگاران از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این خبرنگار است که پل ارتباطی مردم و مسئولین است.

,

 

,

چه کسانی می توانند مشکلات خبرنگاران را برطرف کنند؟

, چه کسانی می توانند مشکلات خبرنگاران را برطرف کنند؟,

 

,

هم اکنون نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند نسبت به وضعیت خبرنگاران حساس باشند و قوانینی را مصوب کنند که از لحاظ مالی و شرایط بیمه ای به خبرنگاران توجه بیشتری شود اما متاسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی در این خصوص صورت نگرفته است و وضعیت مالی نامناسبی برای خبرنگاران به وجود آمده است .

,

 

,

از طرفی دولتمردان نیز باید توجه بیشتری به این قشر از جامعه داشته باشند و ثبات شغلی خبرنگاران را تضمین کنند.

,

 

,

متاسفانه در بسیاری از موارد خبرنگار ناچار به وابستگی می شود و در انتظار یک کارت هدیه می ماند در حالی که اگر توجهی به این قشر می شد، شاهد چنین مسائلی نمی بودیم.

,

 

,

در حال حاضر جایگاه خبرنگار وابسته به تنها یک روز از سال شده است و همیشه در روز خبرنگار است که از آنان یاد می شود و در مورد مشکلات خبرنگاران صحبت می شود در حالی که باید توجه بیشتری به خبرنگاران شود و مسئولین برای رفع مشکلات و دغدغه های این قشر تلاش کنند.

,

 

,

شما چه صحبتی با دیگر خبرنگاران دارید ؟

, شما چه صحبتی با دیگر خبرنگاران دارید ؟,

 

,

بنده از همین جا و از طریق رسانه شما ابتدا روز خبرنگار را به خود شما و همچنین به تمامی خبرنگاران تبریک می گویم و برای تک تک قلم به دست هایی که در تلاش هستند تا حقایق جامعه را بیان کنند تا ذره ای از درد ها و آلام جامعه کاسته شود آرزوی موفقیت و بهروزی و سربلندی دارم .

,

 

,

سخن پایانی شما...

, سخن پایانی شما...,

 

,

آرزو دارم یک روز خبرنگاران به جایگاه واقعی خودشان دست یابند و بتوانند آنگونه که باید در خدمت مردم و جامعه باشند .

,

 

,

ما نیز در پایان از مظاهر حسنی پور قدردانی می کنیم و برای ایشان و سایر خبرنگاران آرزوی موفقیت و بهروزی را داریم .

, ما نیز در پایان از مظاهر حسنی پور قدردانی می کنیم و برای ایشان و سایر خبرنگاران آرزوی موفقیت و بهروزی را داریم .,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه