اخبار داغ

رونق تولید ایرانی در بازار لوازم التحریر گلستان؛

نوشت افزار ایرانی زیبنده دستان دانش آموزان وطن/رونق اقتصاد با خرید کالای ایرانی

نوشت افزار ایرانی زیبنده دستان دانش آموزان وطن/رونق اقتصاد با خرید کالای ایرانی
در حالی که تولید نوشت افزارایرانی در کشور گسترش یافته است به موازات آن نیز با فرهنگ سازی و تبلیغات رسانه ای می توان اقتصاد داخلی را با خرید کالاهای ایرانی رونق بخشید و بدون شک نوشت افزار ایرانی زیبنده دستان دانش آموزان وطن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛  ایرانی بودن، بومی بودن و خرید کالای  چند سالی است با تاکیدات  مقام معظم رهبری با  گفتمان اقتصاد مقاومتی  به  کشور وارد شده است، زیرا  از زمان  قبل از انقلاب همواره بر کیفیت اجناس خارجی و واردات تاکید شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,

اما در سالهای اخیرو با تحریم های فلج کننده از سوی دشمنان  در زمینه کالاهای اساسی و حتی دارویی تولید کنندگان داخلی برای رفع کمبود های داخل به  تولید روی آوردند هرچند این مهم از سوی برخی دولت ها حتی به باد تمسخر گرفته شد.

,

به هر حال در این سال ها  اجناس با نشان های داخلی در سفره مردم جای خود را باز می کند و چنانچه حمایت ها از سوی دولتمردان ها بیشتر شود این استقبال قطعا بیشتر خواهد شد.

,

با ورود به نیمه دوم تابستان تکاپو برای خرید لوازم التحریر  و نوشت افزار زیاد می شود  و با حضور در بازار حضور خانواده ها به همراه فرزندانشان را مشاهده می کنیم.

,

اما خانواده ها همپنان برای خرید کالاهای ایرانی و خارجی و نشان های مختلف با فروشندگان صحبت می کنند .

,

635153493448896313

, 635153493448896313,

محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب

, محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب, محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب,

به نظر می رسد نشان های های خارجی در بازار  استان گلستان به تبع کشورروز به روز کمتر می شود اما همچنان نیمی از  بازار لوازم التحریر در دست محصولات خارجی است و حتی خبری از نمایشگاه های نوشت افزار ایرانی و اسلامی در استان نیست.

,

برخی از خانواده ها می گویند؛  هرچند هنوز برای خرید لوازم التحریر زود است و از نیمه سوم مرداد تا اوایل شهریورماه خریدها آغاز می می شود اما تهیه محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب برایشان مهم است.

,

این عده معتقدند محصولات ایرانی با خارجی قابل رقابت هستند  اما در برخی محصولات قیمت داخلی بیشتر از خارجی است .

,

139406141245352996027124

, 139406141245352996027124,

لاکچری بازی و تغییر ذائقه مصرف ایرانی ها  به دلیل هجمه وسیع دشمنان

, لاکچری بازی و تغییر ذائقه مصرف ایرانی ها  به دلیل هجمه وسیع دشمنان, لاکچری بازی و تغییر ذائقه مصرف ایرانی ها  به دلیل هجمه وسیع دشمنان,

اما برخی از خانواده ها،به اصرار فرزندان خود نشان های خارجی را بیشتر می پسندند و بعضا با فروشندگان  بر سر خرید بحث می کنند ولی پاسخ فروشندگان به این عده قابل تامل است که "این نشان ها با این کیفیت به درد کودک و دانش آموز نمی خوردو می توان با قیمت کمتر چند نمونه از محصول ایرانی اش را تهیه کرد"

,

به هر حال لاکچری بازی و تغییر ذائقه مصرف ایرانی ها  به دلیل هجمه وسیع دشمنان در این سالها را نمی توان نادیده  گرفت.

,

کاهش خرید اجناس خارجی با فرهنگ سازی

, کاهش خرید اجناس خارجی با فرهنگ سازی, کاهش خرید اجناس خارجی با فرهنگ سازی,

حسن احمدی از پیشکسوتان عرصه نوشت افزار در استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: در سال های اخیر تولیدات داخلی به سه بخش تقسیم شده ان که شامل تولید داخلی که بیش از 80 درصد آن داخلی است و  به ست کارگر ایرانی شاخته می شوند، بخش واردات که اجناس را از گمرک پخش می کردند  و در مقیاس کشوری نیز ترجیح داده شد مواد اولیه را از کشورهایی مانند چین وارد کنند و د رکشور تولید و بسته بندی کنند و با نشان ایرانی به فروش برسانند و حتی صادر کنند .

,

وی  افزود: در چند سال اخیر  بیش از 50 درصد خرید محصولات خود را  به سمت استفاده از محصولات داخلی برده ایم زیرا می دانیم با دستان کارگر ایرانی ساخته شده است و پول ما  برای تامین معاش هموطنمان خرج می شود  و تولید داخلی رونق می گیرد.

,

این فروشنده عمده لوازم التحریر و نوشت افزار،  تاکید کرد: خانواده ها آمادگی پذیرش اجناس ایرانی را دارند  وفرهنگسازی خرید کالاهای ایرانی باید به موازات صداسیما و آموزش و پرورش با کمک حتی فروشندگان  انجام شود، البته این مهم نیز باید فرهنگ سازی شود که هر نشان و کیفیتی برای سنین مختلف فرق می کند و برای دانش آموزان دوره ابتدایی نیاز نیست یک نوشت افزار اعلا خرید و اجناس متوسط برای آنان مناسب تر است.

,

وی اذعان کرد: میزان تولید نوشت افزار دراستان گلستان بسیار اندک و قابل مقایسه با استان های دیگر نیست و اکثرا در شهرهای کوچک استان  به دلیل ارزانتر بودن کارگر و اجاره بها و ..به صورت محدود تولید می شود .

,

به گفته این فعال اقتصادی،  تورم بیش از 120 درصدی  در اقتصاد کشور باعث شده  قیمت اقلام نوشت افزاز هم از 60 تا 120 درصد  افزایش یابد و با افزایش 2 تا سه برابری قیمت محصولات در این حوزه مواجه هستیم.

,

8624425 684

, 8624425 684,

نیازسنجی درست برای خرید اجناس

, نیازسنجی درست برای خرید اجناس, نیازسنجی درست برای خرید اجناس,

 وی بیان کرد: بیشتر خریداران ما از قشر میانی جامعه هستند  و حتی جنس متوسط خوب ایرانی هم  نیاز آنها را تامین می کند چرا باید به سمت نشان های خارجی و گران باشیم و نون کارگران این صنعت را که عموما از شیرزنان ایرانی و سرپرست خانوارهستند را کم کنیم.

,

احمدی به خیرین و نهادهای خیری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ما خیرینی را در استان داشتیم که به تعداد بالایی بسته های نوشت افزار ایرانی تهیه کرده و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع کردند که باید در این حوزه نیز فرهنگسازی بیشتر شود.

,

وی در خاتمه  خاطرنشان کرد: خوشبختانه  نیاز استان درحوزه نوشت افزار همواره تامین می شود  و حتی در زمان اوج خرید خانواده ها در شهریورماه هیچگونه کمبودی نداریم و در سال جاری نیز می توانیم نیازمندی خانواده های گلستانی را تامین  کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه