اخبار داغ

گفتگو با یک خبرنگار بین المللی در البرز؛

کودکان یمنی قربانی حملات موشکی ائتلاف سعودی/ ساده انگاری روشنفکرنماها در جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران

کودکان یمنی قربانی حملات موشکی ائتلاف سعودی/ ساده انگاری روشنفکرنماها در جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران
معصومه سادات میرحسینی گفت: خبرنگار باید با نگاهی هوشمندانه و ذهنی دوراندیش به پیشامدهای جامعه بیاندیشد، از افکار و حرکات بعدی دشمن باخبر باشد و در گزارش های خود از شبهه افکنی و موضع گیری بپرهیزد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، خبرنگاری واژه ایست خالی از ابهام، مملو از مهارت، دانش، تعهد، دقت، صداقت و درست نویسی. کشور ما یکی از معدود کشورها و شاید تنها کشوریست که علاوه بر روز جهانی خبرنگار، چنین روزی را در تقویم ملی هم دارد که به پاسداشت نام شهید صارمی در تاریخ ما ثبت شد. اهالی رسانه رسالتی دارند که تنها با شوق آگاهی می توانند نویدبخش انجام آن باشند و خبرنگار و قلمش در اوج این شوق است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

معصومه سادات میرحسینی خبرنگار بخش بین الملل شبکه خبری تحلیلی "تیتریک" که هر روز با اخبار تلخ و شیرین جهان دست و پنجه نرم می کند تا مظلومیت مسلمانان، اقتدار ایران در عرصه بین المللی و ... را در راستای رسالت خود منعکس کند، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حرفه خبرنگاری در عین دشوار بودن از اهل رسانه، انسانی باهوش، با دقت، دوراندیش، جسور و صاحبنظر می سازد.

, تیتری, .,

وی خبرنگاری را تکلیفی سنگین دانست و افزود: کوتاهی در انجام این تکلیف، نه تنها عواقب شخصی دارد، بلکه ممکن است جامعه ای را دچار مشکل کند در نتیجه رسالت یک خبرنگار اطلاع رسانی به موقع، قابل درک و درست به اقشار مختلف جامعه است

,

میرحسینی اظهار داشت: خبرنگار باید با نگاهی هوشمندانه و ذهنی دوراندیش به پیشامدهای جامعه بیاندیشد، از افکار و حرکات بعدی دشمن باخبر باشد و در گزارش های خود از شبهه افکنی و موضع گیری بپرهیزد و گزارشی قابل پخش ارائه دهد.

, .,

میرحسینی افزود: خبرنگار حتی می تواند با آگاهی پیدا کردن از نحوه عملکرد و اقدامات مغرضانه عوامل داخلی و خارجی به صورت مستند و در راستای صلاح و امنیت کشور به افشاگری آنها بپردازد و گامی بزرگ در اصلاح جامعه بردارد.

, .,

وی با اشاره به اینکه کاملا تصادفی خبرنگار شدم، ادامه داد: من بواسطه تسلط به زبان انگلیسی به رسانه خبری - تحلیلی تیتریک معرفی و در نهایت به این کار مشتاق شدم و همچنان آرزو دارم که در این عرصه مؤثر باشم.

, .,

این خبرنگار بخش بین الملل در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه؛ به نظر شما اهمیت کار خبر در دنیای امروز تا چه اندازه می تواند مهم باشد، گفت: در عصر ارتباطات هستیم بنابراین اهمیت خبر به قدری مهم است که حتی اگر ساعاتی از آن دور باشی، گویا مدتها است که از دنیا بی خبر مانده ای.خبر بر اذهان خواص و عوام بسیار تأثیرگذار است. به همین دلیل است که برخی کشورها هزینه های سرسام آوری را صرف راه اندازی شبکه های خبری می کنند تا بتوانند هدایت افکار عمومی را در دست گرفته و از آن بهره برداری کنند.

, ., .,

میرحسینی از شیرین ترین و غم انگیزترین خاطره دوران خبرنگاری خود می گوید: خاطرات تلخ و شیرین ما خبرنگاران به اوضاع جامعه خودمان و فراتر از آن مردم جهان بستگی دارد. وقتی می خواهیم خبر امیدوارکننده ای را منتشر کنیم، در شیرین ترین لحظه زندگی خود هستیم و امید در تک تک سلول های ما موج می زند، اما در هنگام انتشار خبر ناخوشایند، بدترین لحظه زندگی خود را تجربه می کنیم. البته این روزها به خاطر مشکلات عدیده ای که در زندگی مردم ایران اسلامی و جهان اسلام می بینیم، در حال سپری کردن روزهای تلخ خود هستیم.

, ., ., .,

وی از سختی ها و مشقت های حرفه خبرنگاری بازگو می کند: کار خبرنگاری در قوانین، جزء مشاغل سخت و زیان آور است. هر ساله خبرنگاران بسیاری به خاطر پوشش دادن اخبار در مناطق مختلف جهان جان خود را از دست می دهند و با برخی خبرنگاران نیز در سراسر جهان از جمله آمریکا بسیار تحقیرآمیز رفتار می شود.

, و , .,

این خبرنگار افزود: بعضی از افراد به سبب اینکه برخی خبرنگاران در دفاتر خود و در امنیت کامل مشغول به کار هستند، سختی کار آنها را باور ندارند، اما باید بگویم که در حرفه خبرنگاری و در میدان جنگ نرم، زمان فراغت چندانی وجود ندارد، زیرا جهان دائما آبستن اخباری جدید است.

, .,

وی در ادامه به سختی های پوشش خبری بخش بین الملل اشاره می کند و ادامه می دهد: غالب حوادث، اخبار و رویدادهای جهان به واسطه تفاوت ساعت با کشور ما در دل شب رخ می دهند، در نتیجه گاهی لازم است از خواب شب که بهترین و مفیدترین ساعات استراحت است صرفنظر کنیم تا به رسالتی که بر دوش داریم جامه عمل بپوشانیم. از این بابت ناراحت نیستم، زیرا به حرفه خود عشق می ورزم و تمام سعی خود را می کنم تا اثری مثبت بر دنیای پیرامون خود داشته باشم.

, ., .,

میرحسینی در پاسخ به این سوال که، تاکنون به خبری برخورد کرده اید که قلب تان را به درد آورده باشد، گفت: چند روز گذشته در حال رصد اخبار بودم که ناگهان عکس کودکی زخمی و خون آلود توجه مرا به خود جلب کرد. پس از اندکی کنکاش متوجه شدم که عکس نوزادی یمنی است که به خاطر حملات موشکی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی مجروح و نهایتا شهید شده بود.

, ., .,

وی ادامه داد: تصمیم گرفتم خبری کوتاه تنظیم کنم تا شاید بتوانم گوشه ای از مظلومیت مردم یمن، سوریه، فلسطین و سایر ستمدیدگان دنیا و ظلمی که در حق آنها می شود را به تصویر بکشم. تأثیر این عکس ها بر روح من به قدری بود که در حین تنظیم خبر مرا به گریه واداشت.

, ., .,

این خبرنگار افزود: غالب اخبار و گزارش های خود را بواسطه انرژی و عشقی که به پایشان می گذارم دوست دارم، اما اخیرا گزارشی را در مورد خیانت های منافقین به ایران و همکاری آنها با آمریکا و رژیم صهیونیستی تهیه کردم که تأثیرگذاری آن در فضای مجازی از جمله توئیتر به انگیزه من برای ادامه رسالتم افزود و بر دلم نشست.

, .,

میرحسینی از انتظارات خود از مسئولین می گوید: با توجه به سختی کار خبرنگاری از مسئولین توقع داریم که بیشتر در حرفه خبرنگاری غور کنند و توجه معنوی و مادی ویژه ای به این خدمتگزاران خستگی ناپذیر انقلاب اسلامی مبذول دارند.

, .,

این خبرنگار در خاتمه با تاکید بر اینکه برخی روشنفکرنماها ادعا می کنند که ما توهم دشمن داریم، باید بگویم ما حقیقتا دشمن داریم، تصریح کرد: این امر در رصدهایی که انجام می دهم کاملا واضح است. دشمن با اخبار و گزارش هایی کارشناسی و روانشناسی شده به اذهان عمومی وارد می شود و با شیوه هایی نرم به دگرگونی افکار و هم راستا کردن آنها با خط مشی خود می پردازد. اکثر افراد در اوایل نفوذ، متوجه تغییر تفکر خود نمی شوند، بلکه پس از مدتی این حقیقت را کشف می کنند که ممکن است دیر شده باشد.

, .,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه