اخبار داغ

پیشکسوت رسانه‌ای قزوین؛

رسالت خبرنگاری یعنی مطالبات مردم به جای منافع سیاسیون تیتر شود

رسالت خبرنگاری یعنی مطالبات مردم به جای منافع سیاسیون تیتر شود
بانوی خبرنگار قزوینی گفت: اگر ما بتوانیم حرف مردم را به جای سیاسیون تیتر نشریات و روز قرار دهیم به رسالت خود عمل کرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، خبرنگار شدن و رسانه‌ای بودن عشق می‌خواهد چراکه اگر علاقه چاشنی این حرفه نباشد ادامه راه برای اهالی این عرصه سخت خواهد شد؛ اما در این میان اهالی اهل قلمی وجود دارند که علی‌رغم تمام سختی‌ها هنوز هم با این کار دست و پنجه نرم می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

خبرنگارانی که به عشق مردم و با هدف زبان گویای مردم شدن تمام سختی‌ها را به جان می‌خرند تا گوشه‌ای از وظایف خود را در قبال جامعه انجام داده باشند؛ مهری غیاثوند محمدخانی یکی از پیشکسوتان عرصه خبر است که این کار را از سال ۷۹در نشریات قزوین آغاز کرده است.

وی با ۲۰ سال سابقه در این عرصه ابتدا در نشریه ارشاد به نام “دریچه هنر دروازه بهشت” و سپس به مدت یک سال در روزنامه “رسالت” و بعد از آن در روزنامه کیهان فعالیت داشته است؛ غیاثوند از سال ۸۸ به روزنامه همشهری دعوت شده و از آن سال به بعد هم در این روزنامه به عنوان سردبیر همشهری مشغول به کار است.

۱۷مرداد به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار نامگذاری شده است که به همین مناسبت پای صحبت‌های این خبرنگار پیشکسوت که سال‌هاست پی این حرفه خطیر را به تن می‌مالد نشستیم تا گپ و گفتی باهم داشته باشیم؛

غیاثوند با بیان اینکه رشته دانشگاهی‌اش علوم حوزوی بوده است، می‌گوید: سالی که وارد روزنامه کیهان شدم به طور همزمان دوره‌های دانشکده خبر را هم گذراندم؛ آن زمان مدیرکل ارشاد ملزم کرده بود، افرادی‌که وارد عرصه رسانه می‌شوند باید حتما دوره‌های مقدماتی و پیشرفته خبری را گذرانده باشند؛ با توجه به اینکه در زمان تحصیل در حوزه دست به قلم بودم از روزنامه ولایت به همکاری دعوت شدم.

رسانه عضو لاینفک جامعه امروزاست

این فعال رسانه‌ای گفت: نبض و شریان یک جامعه پویا و با نشاط دست رسانه است که حتما باید مورد توجه و اقبال قرار گیرد به طوری‌که در جامعه‌ای که رسانه پویا و قوی داشته‌اند قاعدتا توسعه فرهنگی با شتاب بیشتری در این جوامع همراه بوده است.

سردبیر نشریه همشهری با بیان اینکه رسانه عضو لاینفک جامعه امروز است، گقت: تصور دنیا بدون اطلاع رسانی و خبر در این عرصه بسیار کسل کننده خواهد بود و اینجاست که ملزم به حضور نشریات و رسانه‌های قدرتمند می‌شود.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی گفت: متاسفانه امروز شبکه‌های مجازی به یک فضای مهارنشدنی تبدیل شده‌اند که به این زودی نمی‌توان آن را کنترل کرد، امروز علاوه بر خبرنگاران نیز تمام گروه‌ها و برنامه‌نویسان هم درگیر این فضاها شده‌اند.

کارشناس اجتماعی ابراز کرد: ‌رسانه‌ها باید با این فضاها کنار بیایند و این زمانی ممکن می‌شود که رسانه‌ای‌ها رژیم مصرفشان را رعایت کنند؛ یکی از موضوعاتی که امروز نگران کننده است این است که اکثر اهالی رسانه‌ ساعت‌های طولانی را در این فضاها سپری می‌کنند و از حوزه آموزش و تولید محتوا دور و درگیر فضای مجازی شدند.

سردبیر نشریه همشهری خاطرنشان کرد: پرواضح نیست که بگوییم با ورود فضای مجازی رسانه‌ها کمرنگ شدند اما متاسفانه افراد زیادی از اهل رسانه آنقدر به طور شبانه روز در این فضاها درگیر هستند که از حوزه‌های اصلی خود که همان مطبوعات، تلویزیون و کتاب است و می‌تواند به افزایش قابلیت‌های یک رسانه کمک کند دور شدند.

وی ابرازکرد: فضای مجازی مانند یک تیغ دو لبه است که اگر در جهت سرعت عمل برای انعکاس مطالب باشد نیز مفید خواهد بود که در غیر این صورت کاربرد مفیدی نخواهد داشت چراکه متاسفانه برخی از خبرنگاران ما ساعت‌های زیادی از زمانشان را در فضای مجازی می‌گذرانند که ممکن است به شغل و زندگی شخصی آن‌ها لطمه بزند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اثرگذاری تحولات اخبار در دوره‌های زمانی متفاوت خاطرنشان کرد: متاسفانه استان قزوین یک جامعه سیاست زده دارد به طوری‌که زمانی که نهادهای سیاست گذاری ما همسو با سیاست گذاری نشریات باشند غالبا گزارشات موافق یا مخالف نشریات مورد توجه آن‌ها قرار می‌گیرد و بالعکس رسانه‌هایی که خط مشی سیاسی شان با خط مشی نهادهای حکومتی یکی نباشد این روند وارونه می‌شود و مورد توجه و اقبال قرار نمی‌گیرند.

غیاثوند تصریح کرد: مشکل اینجاست که مدیران ارشد ما به جای رصد محتوا و متن اخبار بیشتر درگیر حاشیه رسانه‌ها می‌شوند؛ به این معنا که آن‌ها معمولا درگیر مواضع نشریات نسبت به سیاسیون و اتفاقات روزمره هستند بدون آنکه در نظر بگیرند اصلی‌ترین وظیفه مطبوعات بحث نقد، بیان مشکلات، چالش‌ها و ظرفیت‌های استان است.

وی ادامه داد: ما چهره دولتی و سیاسی نمی‌بینیم که نسبت به یک گزارش خوب که چالش‌ها و مشکلات یک استان را بیان کرده واکنش نشان دهد و یا اظهار نظر کند یا حتی از محتوای آن ایراد گرفته باشد لذا خود دولتی‌ها هم از بحث خارج شده  و درگیر حاشیه شدند؛ درواقع شاید اینجا هم فضای مجازی می‌تواند یکی از دلایل این مشکلات باشد چراکه در این فضا حاشیه به متن غلبه می‌کند.

عمده ترین مشکلات حوزه خبرنگاران عدم امنیت شغلی و نداشتن بیمه است

سردبیر نشریه همشهری با اشاره به مشکلات عدیده اصحاب رسانه گفت: مسائل و مشکلات رسانه‌های مکتوب با خبرگزار‌ ها متفاوت است و شاید این روزها عمده‌ترین مشکلات حوزه خبرنگاران عدم امنیت شغلی و نداشتن بیمه باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی مسکن  مطبوعات سالیان سال است تعیین تکلیف نشده و مشکل دیگر بحث پایش خبرنگاران است که باید ساماندهی شود و خبرنگاران و رسانه‌های فعال و غیرفاعل شناسایی شوند.

سردبیر نشریه همشهری با اشاره به تفاوت مشکلات اهل رسانه با یکدیگر بیان کرد: مشکلات و مسائل خبرنگاران رسانه‌های مکتوب با خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری متفاوت است چراکه این روزها ممکن است اهالی نشریات درگیر موضوع کاغذ و خبرگزاری‌ها درگیر موضوعات دیگر باشند.

غیاثوند ادامه داد: مسائل و مشکلات به نوع رسانه وابسته است و قاعدتا این روزها برخی از مشکلات خبرنگاران به موضوعات دم دستی مانند گرانی کاغذ و پایش خبرنگاران رسیده به طوری که خبرنگاران را از مشکلات اساسی در این حوزه یعنی عدم پاسخگویی مسئولین و شفافیت و گردش آزاد اطلاعات نیز دور کرده است.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: عدم آسیب شناسایی معضلات بانوان خبرنگار نیز یکی از مشکلاتی است که مطبوعات استان هم مانند مطبوعات استان‌های دیگر با آن دست  و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه یا خبرنگار به عنوان لیدر و هد یک مجموعه خبری است، گفت: مهمترین رسالت یک خبرنگار بحث برقراری ارتباط است که در این صورت می‌توان بین جامعه و مسئولین ارتباط برقرار کرد؛ اگر ما بتوانیم حرف مردم را به جای سیاسیون تیتر نشریات و روز قرار دهیم به رسالت خود عمل کرده‌ایم.

کارشناس اجتماعی با بیان اینکه خبرنگاری عشق می‌خواهد گفت: اگر از نمای دور به این حرفه نگاه کنیم خواهیم دید که بدون آینده شغلی، دریافتی مناسب و بدون بیمه هیچ چیزی عاید خبرنگاران نخواهد شد.

سردبیر نشریه همشهری افزود: این حرفه ساعات کاری زیادی دارد و شغل وقت شناسی نیست و علی رغم درگیری‌هایی که در طول روز وجود دارد ممکن است هر زمان از نیمه شب اتفاقی رخ دهد  و مجبور شویم برای آن زمان اختصاص دهیم.

غیاثوند عنوان کرد: قاعدتا با تمام مسائلی که خبرنگاران با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند موضوع درآمد بیشتر شبیه طنز است اما کسانی که عاشق این کار هستند چاره‌ای ندارد.

وی اظهار کرد: اگر خبرنگار نمی‌شدم قطعا دوست داشتم یک مادر بهتر برای فرزندم باشم چراکه گاهی فکر می‌کنم این حرفه موجب شده کمتر به وظیفه مادری‌ام برسم؛ از این رو به هیچ وجه به فرزندم توصیه نمی‌کنم که خبرنگار شود.

آموزش‌های کاربردی خبرنگاران جدی گرفته شود

این فعال رسانه‌ای ابراز کرد: از زمانی که وارد این عرصه شدم باید تولید محتوا می‌کردم به طوری که زمان زیادی را صرف گزارش‌های میدانی و مصاحبه می‌کردم.

وی اضافه کرد: کل کارم در طول روز صرف موضوعات و مصاحبه می‌شود اما مطلقا اهل فضای مجازی نیستم جز شبکه ارتباطی تلگرام که از طریق کامپیوتر در محل کارم استفاده می‌کنم چراکه بخشی از رسانه‌ها و دستگاه‌های دولتی از این طریق اطلاع رسانی می‌شود.

سردبیر نشریه همشهری اضافه کرد: تاثیرگذاری اخبار باتوجه به برهه‌های زمانی متفاوت است و طی مدتی که در عرصه خبر بودم اخبار تاثیرگذاری داشتم اما یکی از موضوعاتی که خیلی برایم جذاب بود پرداختن به موضوع توقف ساخت و ساز پونک بود که بعد از انعکاس این خبر و گشایشی در آن حاصل شد که لذت بسیاری بردم؛ بحث بیمارستان شهید رجایی و اورژانس اجتماعی نیز از دیگر موضوعاتی بود که پرداختن و تاثیر گذاری پس از آن برایم لذت بخش بود.

کارشناس اجتماعی تصریح کرد:در یک بازه زمانی مواقعی که دستگاه‌های دولتی نسبت به رسانه‌های ما واکنش درست و به موقع دارند و از روابط عمومی قوی برخوردار هستند بدون شک کار ما رسانه‌ای‌ها دیده می‌شود و تاثیرگذاری خودش را خواهد داشت.

غیاثوند با تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران مبتدی اظهار کرد: به خودم و تمام خبرنگاران این است که بدون آموزش وارد این حرفه نشوند و حتما آموزش لازم را اخذ کنند و همچنین از اداره ارشاد و  متولیان حوزه فرهنگی درخواست دارم مانند سابق به این موضوع توجه کنند و به بهبود شرایط خبرنگاران در جهت برگزاری کلاس‌های مقدماتی و پیشرفته بپردازند.

وی در خصوص غم انگیزترین خاطره خود در طول دوره کاری عنوان کرد: تلخ‌ترین خاطره‌ای که هیچگاه از ذهنم پاک نمی‌شود از دست دادن بهترین دوست خبرنگار، محبوب‌ترین و مردمی‌ترین استاندار در این دوره‌ها یعنی آقای امامی در حادثه سقوط هلی کوپتر بود.

غیاثوند تصریح کرد: مسائل مطبوعات یک موضوع درون خانوادگی است که بخشی از آن باید در خانه مطبوعات و فضاهایی که اهالی رسانه هستند حل و فصل شود لذا انتظار نداریم مسئولین برای ما کاری انجام دهند اما همین که اهالی رسانه را اذیت نکنند و به دادگاه نکشانند برای ما کافی است.

وی اضافه کرد: اگر مسئولین اجازه دهند شفاف سازی صورت گیرد و دسترسی به مدیران و اطلاعات سهل تر شود نیز بزرگترین کاری است که می‌تواند از سوی مسئولین صورت گیرد.

سردبیر نشریه همشهری در پایان ضمن تبریک این هفته و روز به تمامی اهل قلم گفت: امیدوارم که فضای رسانه به روزهای خوبی که در این عرصه حاکم بود بازگردد.

انتهای پیام/

,

خبرنگارانی که به عشق مردم و با هدف زبان گویای مردم شدن تمام سختی‌ها را به جان می‌خرند تا گوشه‌ای از وظایف خود را در قبال جامعه انجام داده باشند؛ مهری غیاثوند محمدخانی یکی از پیشکسوتان عرصه خبر است که این کار را از سال ۷۹در نشریات قزوین آغاز کرده است.

,

وی با ۲۰ سال سابقه در این عرصه ابتدا در نشریه ارشاد به نام “دریچه هنر دروازه بهشت” و سپس به مدت یک سال در روزنامه “رسالت” و بعد از آن در روزنامه کیهان فعالیت داشته است؛ غیاثوند از سال ۸۸ به روزنامه همشهری دعوت شده و از آن سال به بعد هم در این روزنامه به عنوان سردبیر همشهری مشغول به کار است.

,

۱۷مرداد به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار نامگذاری شده است که به همین مناسبت پای صحبت‌های این خبرنگار پیشکسوت که سال‌هاست پی این حرفه خطیر را به تن می‌مالد نشستیم تا گپ و گفتی باهم داشته باشیم؛

,

غیاثوند با بیان اینکه رشته دانشگاهی‌اش علوم حوزوی بوده است، می‌گوید: سالی که وارد روزنامه کیهان شدم به طور همزمان دوره‌های دانشکده خبر را هم گذراندم؛ آن زمان مدیرکل ارشاد ملزم کرده بود، افرادی‌که وارد عرصه رسانه می‌شوند باید حتما دوره‌های مقدماتی و پیشرفته خبری را گذرانده باشند؛ با توجه به اینکه در زمان تحصیل در حوزه دست به قلم بودم از روزنامه ولایت به همکاری دعوت شدم.

,

رسانه عضو لاینفک جامعه امروزاست

,

این فعال رسانه‌ای گفت: نبض و شریان یک جامعه پویا و با نشاط دست رسانه است که حتما باید مورد توجه و اقبال قرار گیرد به طوری‌که در جامعه‌ای که رسانه پویا و قوی داشته‌اند قاعدتا توسعه فرهنگی با شتاب بیشتری در این جوامع همراه بوده است.

,

سردبیر نشریه همشهری با بیان اینکه رسانه عضو لاینفک جامعه امروز است، گقت: تصور دنیا بدون اطلاع رسانی و خبر در این عرصه بسیار کسل کننده خواهد بود و اینجاست که ملزم به حضور نشریات و رسانه‌های قدرتمند می‌شود.

,

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی گفت: متاسفانه امروز شبکه‌های مجازی به یک فضای مهارنشدنی تبدیل شده‌اند که به این زودی نمی‌توان آن را کنترل کرد، امروز علاوه بر خبرنگاران نیز تمام گروه‌ها و برنامه‌نویسان هم درگیر این فضاها شده‌اند.

,

کارشناس اجتماعی ابراز کرد: ‌رسانه‌ها باید با این فضاها کنار بیایند و این زمانی ممکن می‌شود که رسانه‌ای‌ها رژیم مصرفشان را رعایت کنند؛ یکی از موضوعاتی که امروز نگران کننده است این است که اکثر اهالی رسانه‌ ساعت‌های طولانی را در این فضاها سپری می‌کنند و از حوزه آموزش و تولید محتوا دور و درگیر فضای مجازی شدند.

,

سردبیر نشریه همشهری خاطرنشان کرد: پرواضح نیست که بگوییم با ورود فضای مجازی رسانه‌ها کمرنگ شدند اما متاسفانه افراد زیادی از اهل رسانه آنقدر به طور شبانه روز در این فضاها درگیر هستند که از حوزه‌های اصلی خود که همان مطبوعات، تلویزیون و کتاب است و می‌تواند به افزایش قابلیت‌های یک رسانه کمک کند دور شدند.

,

وی ابرازکرد: فضای مجازی مانند یک تیغ دو لبه است که اگر در جهت سرعت عمل برای انعکاس مطالب باشد نیز مفید خواهد بود که در غیر این صورت کاربرد مفیدی نخواهد داشت چراکه متاسفانه برخی از خبرنگاران ما ساعت‌های زیادی از زمانشان را در فضای مجازی می‌گذرانند که ممکن است به شغل و زندگی شخصی آن‌ها لطمه بزند.

,

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اثرگذاری تحولات اخبار در دوره‌های زمانی متفاوت خاطرنشان کرد: متاسفانه استان قزوین یک جامعه سیاست زده دارد به طوری‌که زمانی که نهادهای سیاست گذاری ما همسو با سیاست گذاری نشریات باشند غالبا گزارشات موافق یا مخالف نشریات مورد توجه آن‌ها قرار می‌گیرد و بالعکس رسانه‌هایی که خط مشی سیاسی شان با خط مشی نهادهای حکومتی یکی نباشد این روند وارونه می‌شود و مورد توجه و اقبال قرار نمی‌گیرند.

,

غیاثوند تصریح کرد: مشکل اینجاست که مدیران ارشد ما به جای رصد محتوا و متن اخبار بیشتر درگیر حاشیه رسانه‌ها می‌شوند؛ به این معنا که آن‌ها معمولا درگیر مواضع نشریات نسبت به سیاسیون و اتفاقات روزمره هستند بدون آنکه در نظر بگیرند اصلی‌ترین وظیفه مطبوعات بحث نقد، بیان مشکلات، چالش‌ها و ظرفیت‌های استان است.

,

وی ادامه داد: ما چهره دولتی و سیاسی نمی‌بینیم که نسبت به یک گزارش خوب که چالش‌ها و مشکلات یک استان را بیان کرده واکنش نشان دهد و یا اظهار نظر کند یا حتی از محتوای آن ایراد گرفته باشد لذا خود دولتی‌ها هم از بحث خارج شده  و درگیر حاشیه شدند؛ درواقع شاید اینجا هم فضای مجازی می‌تواند یکی از دلایل این مشکلات باشد چراکه در این فضا حاشیه به متن غلبه می‌کند.

,

عمده ترین مشکلات حوزه خبرنگاران عدم امنیت شغلی و نداشتن بیمه است

,

سردبیر نشریه همشهری با اشاره به مشکلات عدیده اصحاب رسانه گفت: مسائل و مشکلات رسانه‌های مکتوب با خبرگزار‌ ها متفاوت است و شاید این روزها عمده‌ترین مشکلات حوزه خبرنگاران عدم امنیت شغلی و نداشتن بیمه باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: تعاونی مسکن  مطبوعات سالیان سال است تعیین تکلیف نشده و مشکل دیگر بحث پایش خبرنگاران است که باید ساماندهی شود و خبرنگاران و رسانه‌های فعال و غیرفاعل شناسایی شوند.

,

سردبیر نشریه همشهری با اشاره به تفاوت مشکلات اهل رسانه با یکدیگر بیان کرد: مشکلات و مسائل خبرنگاران رسانه‌های مکتوب با خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری متفاوت است چراکه این روزها ممکن است اهالی نشریات درگیر موضوع کاغذ و خبرگزاری‌ها درگیر موضوعات دیگر باشند.

,

غیاثوند ادامه داد: مسائل و مشکلات به نوع رسانه وابسته است و قاعدتا این روزها برخی از مشکلات خبرنگاران به موضوعات دم دستی مانند گرانی کاغذ و پایش خبرنگاران رسیده به طوری که خبرنگاران را از مشکلات اساسی در این حوزه یعنی عدم پاسخگویی مسئولین و شفافیت و گردش آزاد اطلاعات نیز دور کرده است.

,

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: عدم آسیب شناسایی معضلات بانوان خبرنگار نیز یکی از مشکلاتی است که مطبوعات استان هم مانند مطبوعات استان‌های دیگر با آن دست  و پنجه نرم می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه رسانه یا خبرنگار به عنوان لیدر و هد یک مجموعه خبری است، گفت: مهمترین رسالت یک خبرنگار بحث برقراری ارتباط است که در این صورت می‌توان بین جامعه و مسئولین ارتباط برقرار کرد؛ اگر ما بتوانیم حرف مردم را به جای سیاسیون تیتر نشریات و روز قرار دهیم به رسالت خود عمل کرده‌ایم.

,

کارشناس اجتماعی با بیان اینکه خبرنگاری عشق می‌خواهد گفت: اگر از نمای دور به این حرفه نگاه کنیم خواهیم دید که بدون آینده شغلی، دریافتی مناسب و بدون بیمه هیچ چیزی عاید خبرنگاران نخواهد شد.

,

سردبیر نشریه همشهری افزود: این حرفه ساعات کاری زیادی دارد و شغل وقت شناسی نیست و علی رغم درگیری‌هایی که در طول روز وجود دارد ممکن است هر زمان از نیمه شب اتفاقی رخ دهد  و مجبور شویم برای آن زمان اختصاص دهیم.

,

غیاثوند عنوان کرد: قاعدتا با تمام مسائلی که خبرنگاران با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند موضوع درآمد بیشتر شبیه طنز است اما کسانی که عاشق این کار هستند چاره‌ای ندارد.

,

وی اظهار کرد: اگر خبرنگار نمی‌شدم قطعا دوست داشتم یک مادر بهتر برای فرزندم باشم چراکه گاهی فکر می‌کنم این حرفه موجب شده کمتر به وظیفه مادری‌ام برسم؛ از این رو به هیچ وجه به فرزندم توصیه نمی‌کنم که خبرنگار شود.

,

آموزش‌های کاربردی خبرنگاران جدی گرفته شود

,

این فعال رسانه‌ای ابراز کرد: از زمانی که وارد این عرصه شدم باید تولید محتوا می‌کردم به طوری که زمان زیادی را صرف گزارش‌های میدانی و مصاحبه می‌کردم.

,

وی اضافه کرد: کل کارم در طول روز صرف موضوعات و مصاحبه می‌شود اما مطلقا اهل فضای مجازی نیستم جز شبکه ارتباطی تلگرام که از طریق کامپیوتر در محل کارم استفاده می‌کنم چراکه بخشی از رسانه‌ها و دستگاه‌های دولتی از این طریق اطلاع رسانی می‌شود.

,

سردبیر نشریه همشهری اضافه کرد: تاثیرگذاری اخبار باتوجه به برهه‌های زمانی متفاوت است و طی مدتی که در عرصه خبر بودم اخبار تاثیرگذاری داشتم اما یکی از موضوعاتی که خیلی برایم جذاب بود پرداختن به موضوع توقف ساخت و ساز پونک بود که بعد از انعکاس این خبر و گشایشی در آن حاصل شد که لذت بسیاری بردم؛ بحث بیمارستان شهید رجایی و اورژانس اجتماعی نیز از دیگر موضوعاتی بود که پرداختن و تاثیر گذاری پس از آن برایم لذت بخش بود.

,

کارشناس اجتماعی تصریح کرد:در یک بازه زمانی مواقعی که دستگاه‌های دولتی نسبت به رسانه‌های ما واکنش درست و به موقع دارند و از روابط عمومی قوی برخوردار هستند بدون شک کار ما رسانه‌ای‌ها دیده می‌شود و تاثیرگذاری خودش را خواهد داشت.

,

غیاثوند با تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران مبتدی اظهار کرد: به خودم و تمام خبرنگاران این است که بدون آموزش وارد این حرفه نشوند و حتما آموزش لازم را اخذ کنند و همچنین از اداره ارشاد و  متولیان حوزه فرهنگی درخواست دارم مانند سابق به این موضوع توجه کنند و به بهبود شرایط خبرنگاران در جهت برگزاری کلاس‌های مقدماتی و پیشرفته بپردازند.

,

وی در خصوص غم انگیزترین خاطره خود در طول دوره کاری عنوان کرد: تلخ‌ترین خاطره‌ای که هیچگاه از ذهنم پاک نمی‌شود از دست دادن بهترین دوست خبرنگار، محبوب‌ترین و مردمی‌ترین استاندار در این دوره‌ها یعنی آقای امامی در حادثه سقوط هلی کوپتر بود.

,

غیاثوند تصریح کرد: مسائل مطبوعات یک موضوع درون خانوادگی است که بخشی از آن باید در خانه مطبوعات و فضاهایی که اهالی رسانه هستند حل و فصل شود لذا انتظار نداریم مسئولین برای ما کاری انجام دهند اما همین که اهالی رسانه را اذیت نکنند و به دادگاه نکشانند برای ما کافی است.

,

وی اضافه کرد: اگر مسئولین اجازه دهند شفاف سازی صورت گیرد و دسترسی به مدیران و اطلاعات سهل تر شود نیز بزرگترین کاری است که می‌تواند از سوی مسئولین صورت گیرد.

,

سردبیر نشریه همشهری در پایان ضمن تبریک این هفته و روز به تمامی اهل قلم گفت: امیدوارم که فضای رسانه به روزهای خوبی که در این عرصه حاکم بود بازگردد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه