اخبار داغ

گم شدن شخصیت های اصیل در نوشت افزارهای ایرانی/ململ و کلاه قرمزی در کجای نوشت افزارهای ایرانی قرار دارند؟+تصاویر

گم شدن شخصیت های اصیل در نوشت افزارهای ایرانی/ململ و کلاه قرمزی در کجای نوشت افزارهای ایرانی قرار دارند؟+تصاویر
دانش آموزان امروز دفتر 3 سال قبل را نمی پذیرند و به دنبال مدل جدید و خاص تر هستند، به دنبال شخصیتی هستند که آن را می شناسند، کارتونی مثل باب اسفنجی در میان دانش آموزان ما اینقدر مخاطب دارد که توانسته است در فکر و ذهن آنها نفوذ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، بازار خرید نوشت افزارهای دانش آموزان گرم است برخی ها به دنبال کالای ایرانی و برخی به دنبال کالای خارجی هستند، برخی نیز رنگ و لعاب کالا را مد نظر قرار می دهند و انتخاب می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

معمولا انتخاب کننده نوشت افزارها کودکان هستند و خیلی کم پیش می آید که انتخاب کننده والدین باشند چرا که قرار است خودشان از این نوشت افزارها استفاده کنند و معمولا حرف حرف خودشان است، اما چرا گاهی می بینیم که کودکان ما نوشت افزارهای خارجی را بر ایرانی ترجیح می دهند، باید پرسید چرا گاهی فروش کالاهای خارجی بیشتر از ایرانی است.؟

,

 

,

گاهی در تلوزیون کارتونی نمایش داده می شود و مورد استقبال کودکان قرار می گرد و معمولا تماشاگران زیادی دارد و مدتی بعد می بینیم که از همان کاتون که ساخت کشورهای دیگر  هست انواع نوشت افزارها با عکس آن و با رنگ و لعلب های بسیار زیبا در بازار منتشر می شود.

,
 
,
 
,
 
,
, ,

بدون شک دانش آموزان ما نیز به سراغ این نوشت افزار می روند چرا که شخصیتی که بر روی جلد آن درج شده است را می شناسند و آن را بارها در تلوزیون دیده اند اما متاسفانه این ساز و کارها در کشور به درستی وجود ندارد و خیلی از این شخصیت ها حمایت نمی شود.

,

 

,

شخصیت هایی مثل خاله شادونه، عمو پورنگ، جناب خان، کلاه قرمزی، پسرخاله و شخصیت های دیگری که برای کودکان ما شناخته شده هستند می توانند بر روی جلد نوشت افزارها قرار بگیرند البته باز هم باید رنگ لعاب و سلیقه در درج آنها رعایت شود که مورد پذیرش کودکان امروز قرار بگیرد.

,
 
,

دانش آموزان امروز دفتر 3 سال قبل را نمی پذیرند و به دنبال مدل جدید و خاص تر هستند دانش آموزان امروز به دنبال شخصیتی هستند که آن را می شناسند چرا کارتونی مثل  باب اسفنجی در میان دانش آموزان ما اینقدر مخاطب دارد؟ چون که توانسته است در فکر و ذهن آنها نفوذ کند.

,

 

,

مدتی بعد دیدیم که شخصیت کارتون باب اسفنجی بر روی همه نوشت افزارها درج شده بود، نوشت افزارهایی که وارداتی بودند، بدون شک این نوشت افزار نیز با اقبال بیشتری رو به رو می شود مدتی بعد لیوان باب اسفنجی، سبد باب اسفنجی و هر چیزی که فکرش را کنید با اسم باب اسفنجی وارد بازار شد.

,

 

,
, ,

دستگاه های فرهنگی باید اول برای دانش آموزان و کودکان ما شخصیت سازی کنند این شخصیت ها را در ذهن آنها بشناسانند و بعد وارد مرحله تولید و ساخت نوشت افزار شوند، شخصیتی مثل شهید حججی می تواند خیلی تاثیرگذار باشد اما باز هم برای کودکان دهه 90 چیز دیگری نیاز است.

,

تلویزیون یک کمک کننده به دستگاه های فرهنگی و سایر مسئولان است که بتوانند اقتصاد را رونق دهند چرا که استقبال از نوشت افزارهای ایرانی در حقیقت رونق دهنده اقتصاد و تولید است اما اندکی ابتکار و خلاقیت نیاز است که در مسئولان ما خیلی کم دیده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه