اخبار داغ

روایتی از دلتنگی های مادرانه شهید خبرنگار محمود صارمی/شهیدی از دیار بروجرد که در افغانستان به شهادت رسید

روایتی از دلتنگی های مادرانه شهید خبرنگار محمود صارمی/شهیدی از دیار بروجرد که در افغانستان به شهادت رسید
21 سال از شهادت محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی در افغانستان می گذرد، شهید از شهرستان بروجرد که امروز افتخار ایران زمین است.
[

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک  تقویم را که ورق می زنی، در میانه مردادماه روزی به نام روز خبرنگار ثبت شده، روزی که شهید محمود صارمی جوانی از خظبه بروجرد در مزار شریف افغانستان در راه رسالت خود به دست طالبان به شهادت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

حالا 21 سال از شهادت محمود صارمی می گذرد، در آستانه روز خبرنگار تصمیم گرفتیم راهی منزل مادر شهید صارمی شویم تا از نزدیک با مادر شهید دیداری داشته باشیم و با این مادر بزرگوار به صحبت بنشینیم.

,

 

,

امروز قرار است قدم در منزلی بگذاریم که قرار است مادر شهید از خاطرات شهید صارمی برایمان بگوید، وارد منزل که شدم بوی معنویت و آرامش را به خوبی می شد حس کرد، اینجا منزل مادر شهید صارمی است، شهیدی که تا آخرین لحظه ار عمر خود، اخبار را مخابره کرد.

,

به رسم مهمان نوازی، مادر شهید به استقبالمان آمد، قامتش خم شده بود و به خوبی از چهره اش می شد فهمید که غم دردانه اش بر سینه سنگینی می کند.

,

 

,

به محض ورود به منزل ناگهان چشمم به قاب عکسی افتاد که کنار قاب عکس یک شاخه گل سرخ قرار گرفته بود، در هر گوشه ای از خانه قاب عکسی از شهید صارمی قرار گرفته بود و مادر شهید در کنار یکی از عکسها نشست. 

,

 

,

"والیه معظمی" مادر شهید محمود صارمی در گفت و گو با سفیر افلاک با اشاره به ویژگی های شهید صارمی اظهار داشت: محمود هفتمین فرزند خانواده بود اما از همان دوران کودکی بچه بسیار باهوش، مودب، درس خوان و پیرو ولایت بود.

,

 

,

وی اضافه کرد: در طول زندگی خود هیچ گاه کسی را از خود نرنجانده بود و همیشه با بزرگ و کوچک خانواده و فامیل با احترام رفتار می کرد به گونه ای که برای همه انسانی دوست داشتنی و نمونه بود.

,

 

,

مادر شهید صارمی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مدتی محمود از طریق بسیج دانشجویی در جبهه ها حضور داشت و هر بار با عشق و علاقه راهی نبرد با دشمن می شد و همیشه می گفت آرزویم شهادت است.

,

 

,

به گفته وی بعد از این که محمود در خبرگزاری جمهوری اسلامی مشغول به کار شد با جدیت و علاقه خاصی فعالیت می کرد و در  راستای همین رسالت به افغانستان اعزام شد.

,

 

,

 مادر است دیگر وقتی یاد خاطرات پسرش می افتد، ذهنش به همان سالها برمی گردد اما می گوید همه زندگی محمود و لحظه به لحظه دوران کودکی پسرم پر از خاطره است  و در همه صحبت هایش از مهر و محبت شهید صارمی به خانواده خصوصا پدر و مادر می گوید.

,

 

,

مادر شهید صارمی از آخرین دیدار با فرزندش می گوید که انگار این خداحافظی با همه خداجافظی های قبلی فرق می کند، حس و حال عجیبی سراپایم را فرا گرفته بود و محمود را تا دم در حیاط بدرقه کردم و مدام او را می بوسیدم و نگاهش می کردم، نمی دانستم این آخرین دیدار من و محمود است.

,

خانم معظمی وقتی می خواهد از خبر شهادت فرزندش بگوید بغضی گلویش را می فشارد، صدایش می لرزد و اشک صورتش را خیس می کند، می گوید داغ فرزند جوان سخت است، روزی که خبر شهادت محمود به من رسید برایمان خیلی سخت بود اما افتخار می کنم فرزندم در راه انجام رسالتی که بر عهده داشت به شهادت رسید و امروز افتخاری برای کشور است.

,

 

,

مادر شهید صارمی گفت: هر وقت دلتنگ محمود می شوم یک دل سیر به قاب عکسش نگاه می کنم و او را می بوسم و هر وقت می خواهم با محمود درد دل کنم بر سر مزارش می روم و کلی درد دل می کنم.

,

 

,

به گفته وی 21 سال است که محمود به شهادت رسیده اما هر وقت که یادش می افتم ناخودآگاه اشکهایمان جاری می شود.

,

 

,

شهید " محمود صارمی"  در خرداد ماه ١٣٤٧ در بروجرد متولد شد، دوران تحصیل را با موفقیت سپری کرد و در دوران دفاع مقدس به مدت ١٧ ماه در میادین نبرد به عنوان بسیجی جنگید و همواره  مدافع اسلام و اهل بیت(ع) بود.

,

 

,

در دانشگاه در رشته جغرافیا تا اخذ مدرک فوق لیسانس از دانشگاه شهید بهشتی ادامه تحصیل داد و در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار شد.

,

 

,

در سال ١٣٧٥ به عنوان سرپرست خبرگزاری ایران به افغانستان اعزام شد و در روز ١٧ مرداد ماه در مزار شریف به همراه هشت نفر از همکاران ایرانی خود به شهادت رسیدند.

,

 

,

سینا تنها فرزند شهید صارمی است که در زمان شهادت پدر تنها چهار سال داشت و امروز جوانی 25 ساله است که تنها یادگار خبرنگار شهید است.

,

 

,

آری به خود می بالم و افتخار می کنم که شهیدی از شهر من این گونه با شهادت خود افتخار ایران زمین شده و روزی را در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام خبرنگار ثبت کرده تا همه ما خبرنگاران بتوانیم راه شهید صارمی و شهدا را ادامه دهیم و برای بیان مشکلات و مسائل مردم و رساندن مشکلات به گوش مسئولین همه همت خود را به کار بگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه