اخبار داغ

فرماندار خلیل‌آباد:

تولید تفکر انتقادی و نقد سازنده باید در دستور خبرنگار باشد / نباید از نقد سازنده و روشنگرانه خبرنگار هراسی داشته باشیم

تولید تفکر انتقادی و نقد سازنده باید در دستور خبرنگار باشد / نباید از نقد سازنده و روشنگرانه خبرنگار هراسی داشته باشیم
فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه تولید تفکر انتقادی و نقد سازنده باید در دستور خبرنگار باشد که در پی آن می توان تصمیمات منطقی و عالمانه گرفت، گفت: نباید از نقد سازنده و روشنگرانه خبرنگار هراسی داشته باشیم زیرا نقد اصلاح گرانه ولی تخریب خرابکارانه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: تحقیقات علمی در زمینه خبر و رسانه نشان داده که آنچه را که خبرنگار برجسته و بزرگ و سر تیتر می کند اذهان و افکار عمومی جامعه به همین سمت حرکت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه نوعی تشابه عملی و نظری بین خواسته خبرنگار و اذهان عمومی جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: آنچه خبرنگاران و رسانه ها انجام می دهند تأثیر مستقیم در سرنوشت جامعه و اذهان عمومی دارد.

,

فرماندار خلیل آباد با تأکید بر اینکه اهمیت مطبوعات در جامعه این را می رساند که خبرنگاران قوام بخش این حوزه هستند و به مطبوعات قوام می دهند، تصریح کرد: یکی از مؤلفه های مهم یک خبرنگار و اصحاب رسانه این است که هم جامعه نگر و هم واقع نگر باشد.

,

وی با اشاره به اینکه جامعیت و واقعیت خبر زمانی به دست می آید که خبرنگار اندیشه آگاهی بخشی داشته باشد، اذعان کرد: خبرنگار باید مسلح به ابزار دانش و آگاهی باشد و جزئی از خبر و رسانه باشد و به همین منظور فرا گرفتن سواد رسانه ای برای همه آحاد جامعه و همچنین خبرنگار لازم و ضروری است.

,

قاسم پور با تأکید بر اینکه امانت داری قلم، اخلاق رسانه ای و بی طرفی باید در دستور کار خبرنگار باشد، عنوان کرد: سرعت، دقت و موثق بودن منبع خبر از مؤلفه های یک خبر است که باید خبرنگار از آن بهره ببرد.

,

وی با اشاره به اینکه اولین کارکرد رسانه روشنگری است و قلم رسالت روشنگری دارد، بیان کرد: روشنگری قلم در حوزه اقتصادی تولید ثروت، در حوزه اجتماعی، آگاهی بخشی و در حوزه سیاسی باعث پرهیز از سیاست بازی می شود.

,

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه نورافکن پر نور خبر در حوزه روشنگری باعث روشن و برملا شدن لانه های فساد می شود، تأکید کرد: بخشی از این ظرفیت در اختیار رسانه می تواند باید از آن به خوبی استفاده کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه تولید تفکر انتقادی و نقد سازنده باید در دستور خبرنگار باشد که در پی آن می توان تصمیمات منطقی و عالمانه گرفت، تشریح کرد: رکن چهارم دموکراسی ها مطبوعات هستند و این رکن باعث پایش قدرت سیاسی در کشور می شود که مسئول خارج از دید تیزبین خبرنگار کاری را انجام ندهد.

,

قاسم پور با اشاره به اینکه رسانه ها، معلم جامعه هستند که در تقویت تقوا مؤثر است، ابراز کرد: نباید از نقد سازنده و روشنگرانه خبرنگار هراسی داشته باشیم زیرا نقد اصلاح گرانه ولی تخریب خرابکارانه است.

,

وی در پایان با بیان اینکه حفظ و صیانت از خبرنگاران به عنوان سرمایه های اجتماعی جامعه بر عهده مسئولان است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه و تعامل با اصحاب خبر باید در دستور کار مدیران شهرستان خلیل آباد باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه