اخبار داغ

رییس کل بانک مرکزی :

تامین ارز کالاهای اساسی توسط بانک مرکزی/کالاهای اساسی مستقیم ارز می گیرند

تامین ارز کالاهای اساسی توسط بانک مرکزی/کالاهای اساسی مستقیم ارز می گیرند
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه ارز کالاهای اساسی تامین و ترخیص سریع کالاهای اساسی را پیگیری می‌کنیم،‌گفت:بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی مستقیما ارز تخصیص می دهد و ارز مورد نیاز را از صادرکنندگان نمی گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در بازدید از نحوه ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) گفت: وظیفه بانک مرکزی به عنوان تامین کننده ارز این است که از نزدیک وضعیت ترخیص کالاهای اساسی را بررسی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه در بندر امام خمینی(ره) تلاش زیادی برای واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم انجام می شود ادامه داد: وجود مقادیر زیادی کالای اساسی نظیر نهاده های دامی در بندر امام خمینی (ره) امیدوار کننده است و این میزان موجودی نسبت به مدت مشخص سال گذشته انبارها حاکی از ۹۰ درصد افزایش است.
,
 
,
همتی با اشاره به اینکه میزان واردات، در سال جاری افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد واردات کالاهای اساسی افزایش یافته که دلیل آن هم این است که بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت با توجه به ضرورت تامین کالاهای اساسی و تامین ذخایر استراتژیک با قدرت بیشتری ارز مورد نیاز را تخصیص و تامین کردند.
,
 
,
رییس کل بانک مرکزی همچنین به تشریح دلیل حضورش در بندر امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: علت کندی در خروج کالاهای اساسی از انبارها مهمترین دغدغه ما در بانک مرکزی است و در تلاشیم این مشکل به زودی رفع شود.
,
 
,
رییس شورای پول و اعتبار ادامه داد: امیدوارم با همکاری مسئولان بندر امام خمینی(ره) بتوانیم مشکلات را ریشه یابی و پیگیری کنیم تا تسهیلات بیشتری در اختیار واردکنندگان قرار دهیم و به فرآیند ترخیص و سپس انتقال کالاهای اساسی به مراکز هدف، سرعت بخشیم.
,
 
,
همتی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی مستقیما ارز تخصیص می دهد و ارز مورد نیاز را از صادرکنندگان نمی گیرد، عنوان کرد: سامانه تعهد ارزی برای واردکنندگان راه اندازی شده است و اگر وارد کنندگان تعهدات خود را انجام ندهند، توسط بانک مرکزی پیگیری می شود.
,
 
,
وی گفت: خوشبختانه ورود ارز توسط صادرکنندگان در چند ماه اخیر افزایش یافته و ارزهایی را که از این طریق وارد می شود توانسته ایم به خوبی در اقتصاد کشور به کار گیریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه