اخبار داغ

امام‌جمعه قم:

سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از جبهه مقاومت است/ وزارت امور خارجه به مذاکره با اروپایی‌ها دلخوش نباشد

سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از جبهه مقاومت است/ وزارت امور خارجه به مذاکره با اروپایی‌ها دلخوش نباشد
امام‌جمعه قم بابیان این‌که سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از جبهه مقاومت است، گفت: وزارت امور خارجه به مذاکره با اروپایی‌ها دلخوش نباشد چراکه این کشورها به دنبال تأمین منافع آمریکا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: امروز مصادف است با شهادت امام باقر (ع) که نقش ویژه‌ای در علم‌آموزی جامعه اسلامی در زمان خودشان داشتند.

وی بابیان این‌که بسیاری از شاگردان امام صادق (ع) از شاگردان امام باقر (ع) نیز بودند، تصریح کرد: ایشان شاگردان خود را به فراگیری احادیث تشویق می‌کردند و علاوه بر این خودشان یک باب علم بودند.

سعیدی ابراز داشت: امام باقر (ع) در مصیبت و واقعه کربلا حضور داشتند و شاهد ظلم ستمگران زمان‌بر خاندان پیامبر بودند.

 وی ادامه داد: در طول عمر مبارکشان همواره ایشان در داغ مصیبت‌های کربلا اشک می‌ریختند و هیچ‌گاه این مصیبت را فراموش نکردند.

امام‌جمعه قم در ادامه به 17 مردادماه و سالروز شهادت شهید صارمی اشاره کرد و بیان داشت: شهدا همواره نقش ویژه و پررنگی در اعتلای انقلاب داشتند و شهید صارمی نیز در همین مسیر به شهادت رسید.

وی بابیان این‌که امروز جامعه اسلامی ایران موردتهاجم خبری قرارگرفته است، تأکید کرد: در این فضایی که دشمنان نظام و انقلاب ایجاد کرده‌اند هوشیار نگه‌داشتن مردم در پرتو ارسال اخبار درست و به‌موقع است و علاوه بر این‌یکی از شیوه‌های دفاع منطقی و مشروع در برابر تهاجم دشمنان است.

سعیدی شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دست عمال آمریکا و وهابیون جنایتکار در سال 66 را موردتوجه قرارداد و گفت: سالروز این جنایت را به ملت ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و برای حجاج توفیق انجام صحیح مناسک حج را از خداوند مسئلت دارم.

وی به‌روز عرفه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خداوند در این روزبه زائران حرم حضرت سیدالشهدا در کربلای معلی، حجاج حاضر در عرفات و همه‌کسانی که دست تضرع به درگاه الهی بلند کرده‌اند عنایت خواهد داشت و به همین علت است که قرائت دعای عرفه در این روز جایگاه خاصی دارد.

امام‌جمعه قم فرارسیدن عید قربان را تبریک گفت و بیان داشت: شرکت در نماز عید قربان بسیار سفارش شده و علاوه بر این قربانی کردن نیز در این روز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به‌روز مقاومت و پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه اشاره کرد و ابراز داشت: حزب‌الله لبنان در جنگ جواب قاطعی به متجاوزان داد و شکست بدی به آن‌ها تحمیل کرد.

امام‌جمعه قم در ادامه جوانان را مورد خطاب قرارداد و افزود: نگاه به نخبگان و جوانان یک نگاه راهبردی است و جوانان باید قدر این نگاه را بدانند.

وی ادامه داد: جوانان باید به مطالبات ایشان لبیک بگویند و مسئولان نیز باید زمینه حضور جوانان را فراهم کنند.

سعیدی بابیان اینکه مقاومت در قرآن کریم فراتر از یک واژه و اصطلاح بوده و منحصر به رویارویی در میدان جنگ نیست و شامل هر نوع ایستادگی در برابر عوامل بر هم زننده تعادل است، افزود: مقاومت در اسلام به معنای انزوا نیست بلکه در ذات خود اقدام روبه‌جلو دارد و یک فرهنگ است.

وی گفت: انقلاب اسلامی و نظام دینی برخاسته از آن در برابر همه توطئه‌ها به فضل الهی باعزت و اقتدار روبه‌پیشرفت درحرکت است و در طول این 40 سال هرچه خصومت‌ها تشدید شده قدرت و پیشرفت نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون بیشتر شد.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه آمریکا فکر می‌کرد از طریق برجام می‌توانند ایران را در مسیر سازش و دست برداشتن از فرهنگ مقاومت قرار دهند گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری نقشه شیطانی آمریکا و متحدانشان نقش برآب شد.

وی ادامه داد: آن‌ها با خروج از برجام راهبرد تحریم را وجهه عمل خود قرار داده و بین خودشان و اروپایی‌ها تقسیم کار کردند؛ آن‌ها برای نگه داشتن ایران در برجام و کشاندن به پای میز مذاکره در قبال کمک‌های ناچیز اقتصادی اروپا را مأمور این کار کرده و همزمان اصرار به مذاکره داشتند ولی رهبری مذاکره با آمریکا را سم دانسته و آن را ممنوع اعلام کردند.

سعیدی با بیان اینکه آن‌ها اخیراً آمریکا نسبت به تحریم وزیر امور خارجه ایران اقدام کرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم دستگاه دیپلماسی با تجربه‌ای که از آمریکای پیمان شکن به دست آوردند دلخوش به مذاکره به اروپایی‌های مکار نباشند چرا که آنها به اعتراف خودشان در برخورد با ایران با آمریکا وحدت نظر دارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه