اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه آذربایجان غربی مطرح شد؛

قومیت گرایی سم مهلک برای امنیت ملی است/ لزوم پرهیز خبرنگاران از طمع‌ورزی سیاسی در اطلاع‌رسانی/ مسئولان به موضوع تفرجگاه‌های عمومی نظارت ویژه داشته باشند

قومیت گرایی سم مهلک برای امنیت ملی است/ لزوم پرهیز خبرنگاران از طمع‌ورزی سیاسی در اطلاع‌رسانی/ مسئولان به موضوع تفرجگاه‌های عمومی نظارت ویژه داشته باشند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

قومیت گرایی سم مهلک برای امنیت ملی است/ لزوم پرهیز خبرنگاران از طمع‌ورزی سیاسی در اطلاع‌رسانی/ مسئولان به موضوع تفرجگاه‌های عمومی نظارت ویژه داشته باشند

, قومیت گرایی سم مهلک برای امنیت ملی است/ لزوم پرهیز خبرنگاران از طمع‌ورزی سیاسی در اطلاع‌رسانی/ مسئولان به موضوع تفرجگاه‌های عمومی نظارت ویژه داشته باشند, قومیت گرایی سم مهلک برای امنیت ملی است/ لزوم پرهیز خبرنگاران از طمع‌ورزی سیاسی در اطلاع‌رسانی/ مسئولان به موضوع تفرجگاه‌های عمومی نظارت ویژه داشته باشند,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: اصل اعتماد انسان مومن باید به خدا باشد و این اعتماد با قرائت دعاهایی نظیر عرفه ممکن می‌شود. برای افزایش معرفت و دانش پناه بردن به دعاها راهکار است.

,

وی، افزود: قرائت دعای کمیل در شهرها باید بیشتر مورد توجه باشد و فرزندان و خانواده‌ها را به این مسیر ببریم.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به فرا رسیدن عید قربان، تقسیم گوشت قربانی میان مستمندان و نیازمندان را بهترین اقدامی دانست که در شرایط اقتصادی فعلی می‌تواند به کمک این خانواده‌ها بیاید.

,

وی، ایام تاسیس جهاد دانشگاهی را گرامی داشته و عنوان کرد: اهمیت این نهاد بخاطر اقدامات ارزشمند آن است که باید قدر این اقدامات را بدانیم.

,

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به روز خبرنگار نیز بیان داشت: موضوع خبر و خبرنگاری موضوع بسیار مهمی در جهان است که باید با علم و آگاهی همراه باشد.

,

وی، افزود: علم به قضایا با خبر محقق می‌شود. رکن رکین مسائل مختلف خبررسانی است.

,

امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: اگر خبرنگاران به انعکاس واقعیت‌ها بر اساس صداقت اهتمام ورزند و از منافع شخصی و مطامع دنیوی دوری کنند قطعا جامعه به سمت بهبود و اصلاح می‌رود.

,

وی، گفت: اگر خبرنگاران تعهد و اخلاق نداشته باشند در آخرت بیش از همه مورد عذاب خواهند بود.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: این امر غلطی است که مردم باید همه چیز را بدانند، بلکه مواردی که موجب اختلافات قومی و مذهبی، تشنج امنیتی یا اجتماعی به دنبال داشته باشد نباید منتشر شود.

,

وی، اضافه کرد: بهره‌گیری از مطامع سیاسی در انعکاس خبر موجب دوری از انصاف و در نتیجه تشویش در جامعه می‌شود.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: جلوگیری از فساد و ظلم و اتحاد مردم از جمله مباحثی است که خبرنگاران می‌توانند به آن وارد شوند.

,

وی، در این خصوص خطاب به مسئولان گفت: مسئولان باید مشکلات خبرنگاران را بدانند و رسیدگی کنند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به سال انتخابات مجلس، گفت: مجلس اهمیت ویژه‌ای در جامعه دارد و بر همین اساس باید در انتخاب افراد برای این منصب دقت کافی کنیم.

,

وی، گفت: نماینده مجلس باید از قومیت گرایی، اختلاف افکنی و توهین به اقوام دوری کند. این‌ها سمی در جامعه هستند که موجب ضربه به امنیت ملی می‌شود.

,

امام جمعه ارومیه، در بخش پایانی سخنانش، با اشاره به برخی حرمت شکنی‌ها در اماکن عمومی و به ویژه در ساحل دریا و رودخانه‌ها، تصریح کرد: در این زمینه باید مسئولان دقت و نظارت کافی و ویژه داشته باشند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، امر به معروف و نهی از منکر را لازمه نزول رحمت الهی دانست و گفت: مسئولان برای داشتن بارندگی مناسب و دوری ازعذاب الهی باید در برابر حرمت شکنی و برخی اقدامات ضددینی و خلاف شرع ایستادگی کنند و مردم هم همراه مسئولان باشند.

,

مقاومت رمز پیروزی بوده و راه مقابله با دشمن نیز مقاومت است

, مقاومت رمز پیروزی بوده و راه مقابله با دشمن نیز مقاومت است, مقاومت رمز پیروزی بوده و راه مقابله با دشمن نیز مقاومت است,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به روز مقاومت اسلامی و با بیان اینکه، مقاومت ریشه قرآنی و دینی دارد، اظهار کرد: مقاومت رمز پیروزی بوده و راه مقابله با دشمن نیز مقاومت است.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: نمونه پیروزی های مقاومت را در جنگ ۳۳ روزه ارتش تا بن دندان مسلح رژیم غاصب صهیونیستی با سربازان رشید حزب الله می توان دید که حزب الله با رهبری سیدحسن نصرالله؛ ارتش رژیم غاصب صهیونیستی را شکست داد.

,

وی با بیان اینکه دشمنان نمی توانند ایران مقتدر و حقیقت وجودی ایران را قبول کنند، گفت: مقاومت در زمینه های مختلف فرهنگی، جنگی، سیاسی و استراتژیکی می تواند در مقابل دشمنان پیروز شود و ما نیز تا آخرین قطره خون در مقابل دشمنان مقاومت می کنیم.

,

حسن زاده در ادامه با اشاره به اینکه سپاه هرجا قدم گذاشته، پیروز بوده است، تصریح کرد: نخستین مقابله با تحریم را در تولید و فروش بنزین به کشورهای دیگر را در روزهای گذشته شاهد بودیم که سربازان و پاسداران انقلاب در قرارگاه خاتم الانبیا(ع) برای نخستین بار این بنزین را تولید و کشور را اشباع و آن را صادرات کردند.

,

امام جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره دلایل عدم اتحاد ایران و عربستان، اظهار کرد: اختلاف ایران و عربستان، ایدئولوژیک بوده و شعار عربستان بر مبنای تکیه بر آموزه های تکفیری و وهابیت بوده ولی شعار ایران بر مبنای وحدت و تقریب مذاهب و صلح و همزیستی منطقه ای است و در واقع ما دنبال صلح و وحدت بوده و عربستان دنبال تفرقه است.

,

وی با بیان اینکه عربستان با استکبار جهانی صلح کرده و دنبال سازش با رژیم صهیونیستی و بنانهادن معامله قرن است، افزود: اما ایران با درس گرفتن از تعالیم دینی و قرآنی و فرمایش اهل بیت(ع) به دنبال استکبارستیزی بوده و در مقابل دشمنان می ایستد.

,

حسن زاده تصریح کرد: ما می گوییم آمریکا شیطان بزرگ است و با آن نمی شود سر یک میز ایستاد ولی عربستان بر خلاف این را می گوید و  در حوزه نفوذ نیز عربستان به دنبال به دست آوردن سوریه، عراق و یمن و… بوده اما مقاومت در سوریه، عراق، و یمن نتیجه داد و به زودی نیز پیروزی انصارالله را در یمن شاهد خواهیم بود.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه نگاه ما به مسئله فلسطین، نگاه ایدئولوژی است و بر اساس این نگاه حامی مظلومان هستیم، گفت: اما عربستان دنبال سازش با رژیم غاصب صهیونیستی و از بین بردن فلسطین است و در جنگ های نیابتی و حوزه انرژی نیزعربستان در کنار آمریکا در یک طرف و ایران در طرف مقابل قرار گرفته است.

,

دست یاری پروردگار عامل اصلی ایستادگی و موفقیت ملت/ حاکم عربستان عملا صلاحیت اداره حج را ندارد/ مهمترین ملاک و انتخاب همسر «ایمان» به ارزشهای اسلامی و التزام عملی است

, دست یاری پروردگار عامل اصلی ایستادگی و موفقیت ملت/ حاکم عربستان عملا صلاحیت اداره حج را ندارد/ مهمترین ملاک و انتخاب همسر «ایمان» به ارزشهای اسلامی و التزام عملی است, دست یاری پروردگار عامل اصلی ایستادگی و موفقیت ملت/ حاکم عربستان عملا صلاحیت اداره حج را ندارد/ مهمترین ملاک و انتخاب همسر «ایمان» به ارزشهای اسلامی و التزام عملی است,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت ازدواج گفت: ازدواج سنت حسنه ای بوده و در آیات و کلام وحی می توان به اهمیت آن پی برد.
وی تصریح کرد: دختران و پسران جوان خود را به سمت ازدواج سوق دهید و از مشکلات مالی آن نترسید که خداوند روزی اش را می دهد.
وی اظهار کرد: حضرت علی (ع) فرموده اند، با ازدواج دین انسان کامل می شود و آسایش و آرامش برای فرد رقم می خورد.
امام جمعه پلدشت با اشاره به اینکه آمار ازدواج در حال کاهش است و سن ازدواج افزایش می یابد، افزود: فراهم کردن مقدمات ازدواج آسان وظیفه همه ما است، خداوند درهای رحمت خود را بر روی کسانی که در امر ازدواج آسان تلاش می کنند باز می کند.
طالبی گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، در بیانتشان در جمع ائمه جمعه سراسر کشور در روز ۲۵ تیر ماه، با اشاره به این مهم و تأکید بر اینکه خوشبختانه ملت و نظام، عظمت و اقتدار و ثبات خود را به دنیا نشان داده‌ و به دشمنان تحمیل کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دست یاری پروردگار عامل اصلی ایستادگی و موفقیت ملت در مقابل فشارها و توطئه‌های چهل‌ساله‌ی دشمنان بوده و با ابراز خرسندی از دل بریدن ملت و مسئولان از بیگانگان تصریح کرد: به برکت این دل بریدن، کشور از درون در حال جوشیدن است و این حرکت تحسین‌برانگیز حتماً به موفقیتهای بیشتری منجر می شود.
وی اظهار کرد: قرار گرفتن در آستانه ۱۵ مرداد سالروز صدور فرمان مشروطه در سال ۱۲۸۵ فرصت مناسبی است تا درس‌ها و عبرت‌های «نهضت مشروطه» توجه شود.
خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: نهضت مشروطه که در میان دیگر ملت‌ها نیز الهام بخش عدالت‌طلبی و آزادیخواهی گردید، این نهضت می‌توانست تحولی بزرگ در سرنوشت ملت ایران در مسیر آبادانی و پیشرفت کشور بوجود آورد که به دلایل متعددی ناکام ماند و به استبداد رضاخانی ختم شد و حرکت رو به جلوی ملت ایران قریب به هفتاد سال به تاخیر افتاد.
طالبی گفت: مراسم حج سال ۶۶، یکی از تلخ ترین و سیاه‌ترین رفتار در صفحه عملکرد حاکمان سعودی بود که در آن کشتار بیش از ۲۷۰ نفر از حجاج ایرانی که برای حضور در مراسم «برائت از مشرکین» شرکت کرده بودند را رقم زد.
وی تصریح کرد: روز ششم ذی‌الحجه سال ۱۴۰۷ (مصادف با روز نهم مردادماه ۱۳۶۶ شمسی) یادآور مراسم برائت از مشرکین زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است، مکان و زمانی که خون ریختن در آن حرام است و این حرمت تا جایی اهمیت دارد که اعراب جاهلیت احترام این مکان و زمان را نگه می‌داشتند اما این حرمت توسط عوامل سعودی شکسته شد.
وی اظهار کرد: حاکم عربستان عملا صلاحیت اداره حج را نداشته و ندارند و کارنامه مدیریتی آنها سرشار از ناتوانی و کاستی است؛ چنانکه بسیاری از علمای جهان اسلام تاکید کرده‌اند اکنون زمان آن فرا رسیده تا به جای مدیریت ناتوان سعودی، مدیریتی از سراسر جهان اسلام در راس مدیریت حج قرار گیرد.
امام جمعه پلدشت با اشاره به اینکه اولین روز ماه مبارک ذی الحجه، سالروز ماندگارترین پیوند آسمانی میان حضرت علی(ع) و حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) و تشکیل خانواده‌ای الهی است که شجره طیبه امامت و ولایت تا ابد از آن رشد و نمو یافت، افزود: مهمترین ملاک و انتخاب همسر مطابق با آیات قرآنی و سفارش و توصیه‌های ائمه معصومین(ع) و الگوی ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، «ایمان» به ارزشهای اسلامی و التزام عملی به آن در زندگی فردی و زناشویی است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام باقر(ع) هیچ شبهه‌ای را بدون پاسخ نمی‌گذاشت

, امام باقر(ع) هیچ شبهه‌ای را بدون پاسخ نمی‌گذاشت, امام باقر(ع) هیچ شبهه‌ای را بدون پاسخ نمی‌گذاشت,

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در خطبه نماز جمعه این هفته خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار کرد: امیرمؤمنان(ع) در جریان لیلة‌المبیت در برابر توهین مشرکان که به قصد کشتن رسول خدا(ص) به خانه او ریخته بودند فضایل خود را برشمرد و فرمود، خداوند به اندازه‌ای به من شجاعت عنایت فرمود که اگر به تمام افراد ترسوی جهان تقسیم شود همه شجاع می‌شوند.

,

وی با اشاره به آثار و برکات و مصادیق شجاعت اهل بیت(ع) گفت: حضور در میدان‌های جنگ در صورت فراهم شدن شرایط همانند جنگ‌های جمل، صفین ،نهراون و حماسه عاشورا، تحمل تبعـید، زنـدان و شـکنجه حاکمان ستمگر در ادوار مختلف تاریخ، تبـلیغ و ترویـج معـارف دیـن در اوج کنترل و خفگان و مظلومیت، مبارزه با جریان‌های فکری انحرافی و نهراسیـدن از تـهدیـدات آنـان، سازماندهی شیعیان خویش به دور از چشم حاکمان ستمگر، تربیت شاگرد در رشته‌های مخـتلف عـلوم اسـلامی و استقبال و پذیرش از شهادت در راه دیـن مقـدس اسـلام از جمله آنها است.

,

امام جمعه خوی با اشاره به مناسبت‌های هفته، روز شهادت امام باقر(ع)، روز حرکت کاروان حسینی از مکه به سوی کوفه، روز عرفه و روز شهادت حضرت مسلم و هانی بن عروه، عید سعید قربان و سالروز درگذشت مظلومانه ۴۰۰ نفر از حجاج ایرانی در منا را از جمله این مناسبت‌ها برشمرد.

,

وی در ادامه با اشاره به روز شهادت امام باقر(ع) تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته دوران امامت امام محمد باقر(ع) شبهه آفرینی علیه آموزه‌های دینی و اهل‌بیت(ع) بود که از ناحیه حاکمان ستمگر اموی و گروه‌های منحرف کلامی ایجاد می‌شد.

,

شکوری با اشاره به پاسخ‌های امام باقر(ع) به شبهات جریان‌های سیاسی و کلامی گفت: ایشان به تمامی شبهات پاسخ می‌داد و هیچ شبهه‌ای را بدون پاسخ نمی‌گذاشت، محور استدلال‌های امام قرآن، سنت، عقل و مقبولات پرسشگر بود، امام(ع) در پاسخگویی، اشتباهات پرسشگر را اصلاح می‌فرمود و در پاسخگویی به اندازه فهم و درک پرسشگر توجه می‌کرد.

,

وی در مقام پاسخگویی به یاوه گویی‌های غربیان و اروپاییان علیه دین مقدس اسلام و مسلمانان که آنان را خشونت‌طلب معرفی می‌کنند افزود: این انسان‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر در طول سالیان متمادی میلیون‌ها انسان را به کام مرگ فرستادند و هر روز دستشان آغشته به خون بی‌گناهان است و در عین حال دین اسلام را به عنوان دین خشونت معرفی می‌کنند.

,

امام جمعه خوی با تبریک روز عرفه در رابطه با فضائل و جایگاه عرفه تصریح کرد: رسول خدا(ص) فرمود: شب عرفه هر دعای خیری که انسان بکند، به اجابت می‌رسد و برای کسی که در شب عرفه اطاعت الهی را بکند و اعمال صالحه انجام دهد، معادل ۱۷۰ سال اطاعت و عبادت است یعنی از نظر پاداش چنین چیزی به او داده می‏‌شود و آن شب، شب مناجات است و هر کس به درگاه خدا توبه کند توبه او را می پذیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه