اخبار داغ

درخطبه های نمازجمعه شهرهای استان مطرح شد؛

کارگری که حقوق نگرفته، با کنسرت شاد نمی شود/ افتخارات سپاه پاسداران مایه مباهات کشور است

کارگری که حقوق نگرفته، با کنسرت شاد نمی شود/ افتخارات سپاه پاسداران مایه مباهات کشور است
امام جمعه اصفهان ادامه داد: شادی، لطیفه گفتن نیست، خشنود کردن دل یک مومن است؛ «کارگری که چند ماه حقوق نگرفته است با جشن و کنسرت شاد نمی‌شود بلکه باید حق و حقوق او را داد».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه انسان باید در انتخاب همسر و دوست خود دقت کند، اظهار کرد: انسان باید همسری انتخاب کند که او را به سمت اطاعت از خداوند ببرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

امام جمعه اصفهان با اشاره به حدیثی در این رابطه، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص)، سه روز پس از ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) از امیرالمؤمنین(ع) پرسیدند فاطمه چگونه است و حضرت جواب دادند بهترین همراه و مشوق برای اطاعت خداوند است.

,

وی با بیان اینکه دوست خوب د و بد بر انسان تاثیر می گذارد، خاطرنشان کرد: براساس احادیث باید در انتخاب دوست دقت کرد، براساس فرمایش ایشان، انسان به مثل خودش تمایل پیدا می‌کند پس باید در انتخاب مثل خودش دقت داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه انسان بر دین دوستانش است، تاکیدکرد: والدین باید مراقب دوست انتخاب کردن، فرزندان خود باشند و این حق فرزندان بر والدین است.

,

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه به مناسبت های ماه مبارک ذی الحجه اشاره کرد و گفت: ماه ذی‌الحجه ماه بسیار عظیمی است که در آن اتفاقات بسیار بزرگی همچون ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) و حرکت امام حسین(ع) از مکه به سمت کوفه رقم خورده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به در پیش بودن روز عرفه، مناسبت دیگر این ماه، اظهارکرد: دعای عرفه‌ای که در این روز خوانده می‌شود را امام حسین(ع) در سال‌های قبل از سال 61 هجری خوانده و به مؤمنان تعلیم داده اند

,

وی عید غدیر را دیگر مناسبت مهم این ماه دانست و تصریح کرد: شیعیان و مسلمانان بایید این روز بزرگ را به بهترین شکل ممکن جشن بگیرند.

,

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه جشن و شادی ما نباید با گناه همراه شود، عنوان کرد: کسی با شادی کردن مخالف نیست، اما برخی مصادیق شادی را به خوبی تبیین نکرده اند.

,

امام جمعه اصفهان ادامه داد: شادی، لطیفه گفتن نیست، خشنود کردن دل یک مومن است؛ «کارگری که چند ماه حقوق نگرفته است با جشن و کنسرت شاد نمی‌شود بلکه حق و حقوق او را داد».

,

افتخارات سپاه پاسداران مایه مباهات کشور است

, افتخارات سپاه پاسداران مایه مباهات کشور است, افتخارات سپاه پاسداران مایه مباهات کشور است,

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهین‌شهر اظهار کرد: افتخارآفرینی‌های سپاه پاسداران مایه مباهات ملت ایران است که پس از خودکفایی در حوزه صنایع دفاعی و اجرای طرح‌های سازندگی، توانست با افزایش تولید بنزین، زمینه صادرات این محصول را برای کشور فراهم کند.

,

امام جمعه موقت شاهین شهر، افزود: سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس دوشادوش ارتش جمهوری اسلامی و بسیجیان سرافراز عامل سربلندی ملت ایران شدند و امروز نیز پرچم پیشرفت‌های صنعتی کشور را در دست گرفتند.

,

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا علیه مسئولان کشور ازجمله وزیر امور خارجه کشور نه تنها اثری ندارد بلکه هوشیاری و بیداری ملت ایران در برابر خصومت‌ها و جنایت‌های رژیم آمریکا را نیز به دنبال دارد.

,

خطیب موقت نماز جمعه ادامه داد: رژیم تروریست آمریکا آقای ظریف را که شش سال با دولت قبلی این کشور مذاکره کرده بود تحریم کرد و با این اقدام نشان داد که اصلاً قابل‌اعتماد نیست و دولتی بدعهد و پیمان‌شکن است.

,

امام‌جمعه موقت شاهین‌شهر، با بیان که برخی از مسئولان نباید خسارت‌های برجام را مخفی و وقایع آن را برای مردم تحریف کنند تصریح کرد: از شعارهای برجامی دست‌برداریم و وقایع برجامی را با شعارپراکنی‌ها تحریف نکنیم؛ برجام در واقع همان معاهده‌ای است که آمریکا به‌راحتی زیر تمام توافق‌های آن زد و اروپا از آن به‌ عنوان چماق بر سر ملت ایران گرفته است.

,

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: مسئولانی که با وجود خسارت‌های برجامی هم چنان از مذاکره با آمریکا دم می‌زنند، به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره وقایع پیش و پس از برجام دقت و عمل کنند و توصیه‌های رهبری را درباره بی‌فایده بودن مذاکره با آمریکا در نظر بگیرند.

,

امام‌جمعه موقت شاهین‌شهر، به توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به نخبگان جوان کشور اشاره کرد که دشمنان کشور در کنار جنگ اقتصادی به دنبال مأیوس کردن جوانان از تحرک و پویایی هستند و برخی از رسانه‌های مغرض و افراد پرکینه هم تلاش می‌کنند ملت ایران را از پیشرفت و سرافرازی مأیوس کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه حضرت صاحب‌الزمان(عج) از ملتی که به فرمایشات نایب برحقش عمل می‌کند و دنباله‌رو اوست، توجه ویژه دارد و خشنود است خاطرنشان کرد: اگر در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را مهیا کرده‌ایم.

,

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم کودک کش صهیونیستی در جنگ 33 روزه ابراز کرد: ملت مظلوم و مقاوم یمن با الگوبرداری از رزمندگان حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت در عراق و سوریه، ارتش آل سعود را زمین گیر کرده و ابتکار عمل را در جبهه‌های نبرد به دست گرفتند.

,

وی با توصیه به بهرمندی هر چه بیشتر از ثواب اعمال دهه اول ماه ذی‌الحجه، به مومنان، خاطرنشان کرد:  بر اساس روایاتی از حضرت رسول اکرم(ص) در دهه اول ماه ذی الحجه مومنان را به انجام عبادت‌ها، نیایش‌ها و دستگیری از مستمندان سفارش می کردند.

,

امام‌جمعه موقت شاهین‌شهر، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) به نمازگزاران ، گوشه‌ای از سیره آن حضرت را در نشر اسلام واقعی بیان و تأکید کرد: هرمومنی که اطاعت پروردگار متعال کند و محبت اهل‌بیت (ع) در دلش باشد در روز قیامت از شفاعت ائمه معصومین(ع) بهره‌مند خواهد شد.

,

مقاومت مردم ایران، آزادی خواهان جهان را به مقاومت سوق داد

, مقاومت مردم ایران، آزادی خواهان جهان را به مقاومت سوق داد, مقاومت مردم ایران، آزادی خواهان جهان را به مقاومت سوق داد,

امام جمعه نایین در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه این شهرستان اظهار کرد: تحریم‌ها مانع از رشد و پیشرفت کشور نیست و ایران با تکیه بر ظرفیت های داخلی به توسعه و رونق اقتصادی دست می یابد.

,

وی با بیان ‌اینکه مقاومت مردم ایران آزادیخواهان جهان را به مقاومت سوق داد، اضافه کرد:مقاومت مسلمانان در نقاط مختلف جهان مانند یمن، فلسطین و سوریه برگرفته از مقاومت مردم ایران است.
امام جمعه نایین با بیان اینکه اقتصاد درون‌زا و تکیه بر داخل همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری برای پیشرفت و ترقی کشور است،ادامه داد: پیشرفت های بدست آمده در حوزه نظامی و بویژه صنعت موشکی بر همین اساس بدست آمده است.

,
,

امام جمعه نایین در ادامه با گرامیداشت شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و نام گذرای این روز به نام روز خبرنگار، گفت: یاد و نام همه شهدایی که را راه اطلاع سانی به مردم جان خود رافدا کرده اند را گرامی می داریم.

,

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

,

حجت الاسلام والمسلمین  سجادی ، با بیان اینکه خبرنگاری با ویژگی های خاص خود به هیچ شغل دیگری شبیه نیست، کوچکترین خطا و اشتباه در این شغل را مشکل ساز خواند و افزود: خبرنگار باید زیرک بوده و از برابر کوچکترین مسائل و حوادث بی تفاوت نگذشته و به بیان حقایق بپردازد.

,

وی انتقاد سازنده و منصفانه از سوی خبرنگاران را سبب اصلاح ایرادات دانست و گفت: نقد سازنده در کنار بیان نقاط قوت و فعالیت های مسئولین توسط خبرنگاران می‌تواند در رشد و اعتلای شهرستان موثر باشد.

,

امام جمعه نایین با بیان اینکه، خبرنگاران به عنوان چشمان تیز بین جامعه نقش مهمی در انعکاس مسائل و مشکلات مردم دارند آنها را رابط اصلی بین مردم و مسئولین خواند و افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران در خط مقدم مبارزه با دشمن بویژه در فضای مجازی قرار دارند و می توانند با بروزرسانی و سرعت دهی به اطلاعات و آگاهی دهی به مردم از بروز بسیاری از آسیب ها در جامعه جلوگیری کنند.

,

امام جمعه نایین به مناسبت روز خبرنگار از تلاش گران عرصه اطلاع رسانی و آگاهی‌دهی از خبرنگار ان درجمع نمازگزارن جمعه تجلیل کرد.

,

وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: آن حضرت در عصر خود به احیای معارف و علوم اهل‌بیت(ع) پرداختند و بستر مناسبی برای نشر معارف دینی توسط ائمه بعد از خود فراهم کردند.

,

وی احیای علم را ازجمله مهم‌ترین دستاوردهای امام محمدباقر(ع) دانست و گفت: این امام همام در زمانی سکان امامت جامعه را به دست گرفتند که شرایط سیاسی و اجتماعی متفاوتی نسبت به گذشته بر جامعه حکم‌فرما بود و ایشان در این دوره به تبیین احادیث پیامبر(س) پرداختند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه