اخبار داغ

رحیم پور ازغدی:

غربی‌ها از هیچ برای خود تاریخ می‌سازند/ شیعیان حتی افتخارات تاریخی خود را نمی‌دانند

غربی‌ها از هیچ برای خود تاریخ می‌سازند/ شیعیان حتی افتخارات تاریخی خود را نمی‌دانند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: غربی ها از هیچ برای خود تاریخ می‌سازند ولی ما مسلمانان و شیعیان حتی تاریخ و افتخارات تاریخی خود را خوب نمی‌دانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در سلسله نشست‌های گفتمانی با موضوع جریان شناسی حکومت زمان امام کاظم (ع) تا غیبت که در دفتر نشر و حفظ آثار آیت الله خامنه‌ای مشهد برگزار شد اظهار کرد: از زمان امام موسی بن جعفر تا امام جواد(ع) دوران آزادی سیاسی به وجود آمد و پس از شهادت امام جواد(ع) تا عصر غیبت دوره دیگری از زاویه سیاسی ایجاد می شود و خفقان و سرکوب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: بعد از کربلا دو گشایش سیاسی به وجود آمد که یکی در زمان افول بنی امیه و رسیدن بنی عباس و دیگری در زمان دوران امام رضا (علیه السلام) تا زمان امام جواد (علیه السلام) به وجود آمد.

,

رحیم پور در خصوص دلایل ایجاد فضای آزاد سیاسی از زمان امام موسی بین جعفر(ع) تا امام جواد(ع) گفت: برای درک این مطلب باید جرانشناسی از وقایع سیاسی آن زمان داشته باشیم و پیرامون وقایع مهم قبل از ولادت امام رضا(ع) می توان به حضور ابومسلم در خراسان رضوی اشاره کرد.

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سال 137هجری قمری حکومت، ابومسلم را به قتل می رساند زیرا او نقش مهمی در براندازی بنی امیه داشته و در ظاهر دوستدار ائمه بود اما امام صادق(ع) نسبت به اوم نگاه خوشبینانه نداشتند زیرا ابومسلم به خیلی ها را کشت و هدف شخصی داشت یعنی شبیه بنی عباسی ها بود.

,

, ,

وی خاطرنشان شد: پس از آن ابومسلم چون هم قدرتی نظامی داشت و هم دوستار مردم بود، بنی عباسی ها از جانب او احساس خطر کردند و او را کشتنش اما پس از کشته شدن او چند قیام به خونخواهی او به وجود می آید یعنی یک تصویه داخلی در بنی عباس به وجود آمد و آن ها را حذف کردند.

,

رحیم پور ادامه داد: یک جریان خوارج بود همیشه بودند و با همه حکومت ها می جنگیدند و با هیچ کس کنار نمی آمدند و آن زمان در ایران در جنوب و سیستان و سجستان و مقداری در عراق و یمن بودند که مدام با حکومت ها در جنگ بودند و تهدید دیگر جنگ های خارجی عموما با رومی ها بود که معمولا رومی ها پیروزی داشته و حکومت از آن ها ضربه می خورد.

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در همین دوران نفوذ ایرانی ها بر بنی عباس بسیار بالاست و بغداد توسط ایرانی ها و به سبک زندگی ایران ساسانی و تیسفون ساخته شد و نفوذ ایرانی ها آنقدر بالا رفت که ترکیب شاهنشاهی ایران و عرب جشن نوروز داشتند.

,

وی افزود: جریان زنادقه و ملحدین و مانوی ها از دیگر خطرهای حکومت عباسی بودند که خواستگاه آن ها در ایران بود که ماتریالیست ها، علیه اسلام و حکومت و از فئودال های بزرگ ایران بودند.

,

 رحیم پور با تاکید بر اینکه مسئولان باید مانند ائمه در تمام جنبه ها در عالی ترین رتبه قرار داشته باشند، گفت: همه اهل بیت به خصوص امام کاضم که قهرمان انقلاب بودند اما اینکه تصور کنید مردم او را فقط سیاسی می شناختند نبود، زیرا ایشان مشهور بود به عبد صالح از شدت زهد و سجده طولانی، قهرمان کنترل خشم بود یعنی کاظم یعنی به هیچ وجه در مقابل هیچ مشکل خارجی واکنش نشان نداد و ایشار در زمینه های دیگر مانند بخشش و علم نیز در تراز اول بودند.

,

وی تصریج کرد: سپس هارون می آید سرکار که امام رضا 22 یا 23 بوده اند و پرونده سیاسی داشتند در حکومت و یک شکاف دومی ایجاد شد بعد ابومسلم در عالی ترین بوروکراسی حکومتی که جدایی برامکی های ایرانی بود که دانشمندان و مهندسان و از مناسب مهم حکومت بودند.

,

, ,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خوارج از خراسان تا سیستان از حکومت می گیرد و هارون از جبهه غربی مستقیم حرکت می کند تا خوارج را سرکوب کند و همان جا در نزدیکی مشهد مُرد؛ لازم به ذکر است او زاده ایران بود و زن ایرانی داشت و حتی حکومت را به سبک ایرانیان اداره می کرد و در ایران نیز مرد.

,

رحیم پور اظهار کرد: در زمان امام موسی بین جعفر(ع) چند قیام علوی ایجاد می شود که مهمترین آن ها قیام فَخ است؛ قیام حسین به علی از نسل امام حسن (علیه السلام) است و پدر و مادر ایشان از صالح ترین بودند زیرا به آن ها می گفتند زوج صالح.

,

وی بیان کرد: این قیام به علت کشتار های شدید حکومت بود که پدر ایشان هم شهید شد و جنایات هادی مزید بر علت بود مثلا مدینه که مرکز تشیع بود گفته بود تمام بنی هاشم باید هرروز باید حضور و غیاب کنند و در حجاز و مکه هم بنی هاشم را می ترساند تا حاکم مدینه که برخورد تندی کرد به شیعه و اهانت کرد به حضرت فاطمه (سلام الله علیها). حسین بن علی با حکوکت درگیر شد و بزرگان اهل سنت و اهل بیت همه با او بیعت کردند زیرا طاقتشان تمام شده بود و شعارش رضا من اهل محمد( راضی می شویم به حکومت فردی از اهل بیت)  و قرآن و حکومت اسلامی و اعلام کرد حی علی خیرالعمل را در اذان که در زمان خلیفه دوم بردشته شد و گفته بود بگید الصلاة خیر من النوم را دوباره برگزدانند.

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مدینه آزاد می شود و دو امام هستند و او قیام می کند و پیش امام کاظم (علیه السلام) می آید و می گوید نقشه اش را و حضرت می فرمانید موفق باشید ولی شما شهید می شوید و این شکست می خورد و من بیعت نمی کنم.

,

رحیم پور افزود: تقریبا با 300 نیرو به مکه حرکت کرد لذا برخی گفتند که برنامه ریزی شده نبود چون این تعداد و رفتن به مکه مقول نبود. نرسیده به مکه در منطقه فخ شبیه حادثه کربلا ایجاد می شود و آب را بر آنها می بندند و سر می برند و 3 روز بدن ها روی خاک می ماند.

,

وی تصریح کرد: پس از فخ حکومت سراغ امام که اگر متصل بودن با اینها شهیدشان کنند که می بینند ارتباطی نبدوه و دو تا حکومت شیعی از خاکستر شهدای فخ بیرون می آید. چند مجروح که از وسط نیروهای بنی عباس رفتند؛ دو برادر بودند که یکی رفت افریقا و دومین حکومت شیعی در جهان که  از مصر تا مراکش را ایجاد کرد.

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ادریس بن عبدالله نبیره امام حسن مجتبی (علیه السلام) در افریقا حکومت اَدارِسه و از قوی ترین و متمدن ترین حکومت های شیعی را ایجاد کرد. او در شهری مخفی میشه تا زمان حج و با شبکه شیعه امام وصل میشه و احتمال زیاد حضرت به آنها یاری رساند که دستگیر نشوند و او رفت بین حُجاج و با حجاج آفریقا از دروازه ها خارج می شود و به مصر می رود و به شبکه شیعه مصر به واوه که یکی از رهبران آنجا هست ارتباط می گیرد و  با غلامش آنجا می مانند و آنها به شهر قیروان در مغرب غربی می رود و قبیله به قبیله با بربرها و دورگه دعوت به شیعه می کنند و بربرها بیعت کردند.

,

رحیم پور گفت: اندلسی هم 3 تیکه ای بود و در اسپانیای کنونی شهری هست به نام الزهرا که شیعه ها بودن و کلی شیعه زهراوی داریم چون شهر دانشگاهی بود. قاهره را شیعه ساخت. بربر ها می گفتند ما اسلام را می خوایم ولی نه این توهین های نژاد پرستانه بنی امیه ای ها را.

,

وی افزود: از مصر تا مراکش دست شیعه می افتد و در این دروان خراسانی ها شیعه رفتند حکومت تشکیل دادند؛ در سودان بودند کسانی که ریشه خراسانی داشتند در دانشگاه خاتون می گفت ما تقریبا 500 تا کلمه فارسی دارند. همه شمال آفریقا محب اهل بیت اند و تصوفی هم هستند.

,

, ,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه غربی ها از هیچ برای خود تاریخ می‌سازند ولی ما مسلمانان و شیعیان حتی تاریخ و افتخارات تاریخی خود را خوب نمی‌دانیم، گفت: آمریکا پیش از کریستوف کلمب توسط کشتی رانان مسلمان کشف شده بود  وکریستوف کلمب با کمک کشتی‌های مسلمان و شیعیان به آمریکا سفر کرد.

رحیم پور عنوان کرد: اولین حکومت شیعیان در زمان امام رضا(ع) و توسط ادریس در شمال آفریقا تشکیل و حدود دو قرن پابرجا ماند.

, .,
,
, .,

وی گفت: حالا شیعه رقیب اصلی است و اینجا مامون می بینه که محاصره شده توسط چند حکومت شیعه که اگر اختلافی شود می ریزن و می گیرن و دعوت می کنه امام برای خلافت که  از قویس و دامغان و ری و ... میان تیلیغ شیعه و تا امام شهید می شوند امام جواد و عمو ها و پسرعمو اعلام خطر می کنند به شبکه علنی شده که برید و فقط یک لایه روی زمین می مونه تا استفاده کنه از نفاق حکومت به نام سازمان وکالت.

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان شد: حدیث سلسلة الذهب در نیشابور که اهل سنت رفتند پیش ایشان و اشک می ریختند و 2 هزار کاتب آمدند موقع خداحفظی و از حضرت خواستند تا حدیثی را برای آن ها بگوید تا یادداشت کنند، حضرت بعد از حدیث فرمودند صرف گفت لا الله الا الله نیست بلکه یکی اش من هستم و حکومت حق ائمه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه