اخبار داغ

گفت‌وگوی بولتون و سخنگوی اردوغان درباره سوریه

گفت‌وگوی بولتون و سخنگوی اردوغان درباره سوریه
سخنگوی رئیس جمهور ترکیه و مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه گفت‌وگو کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «ابراهیم کالن» سخنگوی ریاست جمهور ترکیه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش تی‌آر‌تی، کالن و بولتون در این گفت‌وگو تلفنی درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه گفت‌وگو کردند.

,

کالن گفت که ایجاد منطقه امن در شمال سوریه سبب خواهد شد تا گذرگاه تروریست‌ها به گذرگاه صلح تبدیل شده و این موضوع بازگشت مناسب و امن آوارگان سوری را تضمین خواهد کرد.

,

وزارت دفاع ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد در خصوص تشکیل منطقه امن در شمال سوریه با آمریکا به توافق رسیده است.

,

رسانه‌های ترکیه قبلاً گزارش داده‌اند آنکارا خواستار ایجاد یک منطقه امن ۳۲ کیلومتری در شمال سوریه است و اصرار دارد که «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) از این مناطق پاکسازی شوند.

,

 

,

ترکیه و آمریکا پس از شکست گروه‌های تروریستی تحت حمایت خود، برای حفظ برگه‌های خود در سوریه طرح موسوم به «منطقه امن» را مطرح کردند؛ طرحی که قرار بود در شمال و شمال شرق سوریه اجرایی شود، ولی دمشق بارها، ضمن مخالفت، آن را در راستای مداخلات آنکارا و واشنگتن قلمداد کرده است.

,

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که «به صورت قاطع و مطلق، توافق ترکیه و آمریکای اشغالگر را بر سر ایجاد آنچه منطقه امن نامیده می‌شود، رد می‌کند».

,

دمشق تصریح کرد که «این توافق، تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نقض فاحش اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد است»

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه