اخبار داغ

تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی مطرح کرد؛

کاهش چشمگیر بیکاری بارونق تولید لوازم‌التحریر

کاهش چشمگیر بیکاری بارونق تولید لوازم‌التحریر
تولید کننده لوازم التحریر ایرانی با بیان اینکه حجم بالای مصرف لوازم التحریر در ایران وجود دارد، گفت: اگر کل مصرف کشور در زمینه لوازم التحریر توسط تولید کنندگان داخلی صورت بگیرد آمار بیکاری به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی رحیمی معتمد تولیدکننده لوازم‌التحریر ایرانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: 19 سال است در زمینه نوشت افزار فعالیت می کنم و حدود 9 سال است وارد تولید نوشت افزار ایرانی شده ام تولید را از دفتر و صحافی شروع کرده و در حال حاضر دو سال است به سمت تولید محصولات پلاستیکی مرتبط با نوشت افزار از جمله قیچی، ظرف غذای دانش آموز، تراش، خط کش ،شابلون و... پیشرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به مشاهدات شما از بازار لوازم التحریر چند درصد از میزان مصرف داخلی لوازم التحریر و نوشت افزار، تولید داخل است گفت: این مسئله بستگی به شاخص هایی دارد از جمله اینکه مواد اولیه برخی از تولیدات داخلی لوازم التحریر و نوشت افزار از خارج وارد می شود از طرفی مواد اولیه برخی تولیدات در داخل وجود دارد و برخی هم به صورت مشترک است اما اگر صفر تا صد تولیدات را داخلی در نظر بگیرم فکر می کنم حدود25 درصد کل بازار مصرف لوازم التحریر و نوشت افزار تولید داخلی است.

تولید کننده نوشت افزار ایرانی بیان داشت: تولیدات کارگاه ما با توجه به اینکه تزریق پلاستیک است و پتروشیمی ایران قدرتمند عمل می کند محصولات تولیدی ما نزدیک به 80 درصد ایرانی است.

می توان در تولید لوازم التحریر خودکفا شد

رحیمی معتمد در پاسخ به این سؤال که آیا می توان 75 درصد باقی مانده بازار مصرف لوازم التحریر و نوشت افزار که وارداتی است را تولید کنندگان داخلی تولید کنند آیا این ظرفیت وجود دارد؟ تصریح کرد: بله قطعاً این قابلیت وجود دارد، تا جایی که ظرفیت تولید بیش از این 75 درصد را هم داریم تا جایی که مازاد تولیدات را هم صادر کنیم البته در حال حاضر هم صادرات لوازم التحریر و نوشت افزار را با توجه به اینکه کشورهای همسایه تکنولوژی و صنعتی که ایران در این زمینه دارد را ندارند را نیز انجام می دهیم اما نه صادرات به معنای انبوه بلکه صادرات محدود است.

تولید کننده لوازم التحریر ایرانی در پاسخ به این سؤال که اگر قابلیت تولید انبوه و صادرات لوازم التحریر وجود دارد چرا این مسئله تا امروز انجام نشده است؟ گفت: علت اصلی کم کاری تولید کنندگان است که برخی ها به راحتی و تن پروری عادت کرده اند و جنس آماده اما بی کیفیت را فقط به خاطر سود از چین وارد کرده اند مسئله بعدی دولت است دولت تولیدکننده گان داخلی لوازم التحریر و نوشت افزار را به درستی حمایت و هدایت نکرده است.

رحیمی معتمد تصریح کرد: دولت ارز دولتی را به درستی به تولید کنندگان نداد و اکثر این ارزها به صورت رانت از بین رفت و به سود مردم نبود درحالی که ارز دولتی می توانست خرج زیرساخت های تولید شود و ماشین آلات و تکنولوژی تولید وارد شود در اینجا صنعت و تکنولوژی نوشت افزار به دلیل عدم حمایت عقب ماند.

وی گفت: البته در دو سال اخیر بازار یک تکان خوبی خورده و با توجه به اینکه جلوی واردات بی رویه گرفته شد اتفاقات خوبی رخ داد که تلاش برای تولید بیشتر شده است.


رونق تولید لوازم التحریر بیکاری را به صورت چشمگیر کاهش می دهد

تولید کننده لوازم التحریر ایرانی با بیان اینکه حجم بالای مصرف لوازم التحریر در ایران وجود دارد گفت: اگر کل مصرف کشور در زمینه لوازم التحریر توسط تولید کننده کنندگان داخلی صورت بگیرد آمار بیکاری به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می یابد انواع و اقسام محصولات ساده تا پیچیده تولید نوشت افزار و لوازم التحریر که وارد می شود اگر در داخل تولید شود اتفاق بزرگی در افزایش اشتغال کارگران به وجود می آید که قابل مقایسه با قبل نیست.

وی افزود: در مجموعه که تحت مدیریت دارم در همین سال جدید بیش از 50 نفر به صورت مستقیم و بیش از این عدد به صورت غیرمستقیم مشغول به کار شدند این یعنی صنعت تولید لوازم التحریر یک صنعت قدرتمند برای ایجاد اشتغال است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
, می توان در تولید لوازم التحریر خودکفا شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رونق تولید لوازم التحریر بیکاری را به صورت چشمگیر کاهش می دهد,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه