اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان خبرداد

افزایش3هزارتنی ظرفیت سردخانه های خرما در سراوان

افزایش3هزارتنی ظرفیت سردخانه های خرما در سراوان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: از ابتدای سال جاری با آغاز عملیات اجرایی ساخت دو واحد سردخانه در این شهرستان سه هزار تن ظرفیت سردخانه خرمای شهرستان افزایش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیرزاد کمالی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90درصدی  سرد خانه های در حال ساخت افزود: جهت اجرای این دو واحد سردخانه 48میلیارد ریال سرمایه گذاری شخصی هزینه شده است.

وی با توجه به ظرفیت تولید خرما در سراوان، توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما را ضروری دانست و ادامه داد: در حال حاضر از سطح 11هزار و280 هکتار نخلستان های دیم و آبی شهرستان بیش از 38 هزار و 170 تن انواع خرما برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.          
   
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان بیان کرد: تعداد 11 واحد سردخانه فعال تحت پوشش جهاد کشاورزی در شهرستان با ظرفیت 18 هزار و 640 تن شامل (6 هزار و 200 تن سردخانه و فضای انبارداری و  سه هزار و 800 تن فراوری و 8 هزار و 640 تن بسته بندی) مشغول به فعالیت می باشند که با تکمیل طرح‌های در دست اجرا ظرفیت این واحدها به 21 هزار و 640 تن خواهد رسید.

شایان ذکر است از دو واحد سردخانه در حال ساخت  در سراوان، یک واحد با ظرفیت  هزار و 500 تن در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه