اخبار داغ

یادداشت؛

چرا حمایت از نوشت افزار ایرانی لازم است؟

چرا حمایت از نوشت افزار ایرانی لازم است؟
کیفیت وسایل مدرسه در بازار در این فصل نارضایتی بسیاری از والدین را به دلیل گرانی مفرط و فرمهایی نامتعادلی که گرفته را فراهم نموده است برانگیخته است و همین امر باعث شده تا این بازی ها به وسایل آموزشی نزدیکتر شود بر طرز تفکر کودک تأثیر منفی می گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،به دلیل واردات نامتعارف لوازم التحریر سالانه تقریباً  400 میلیارد تومان ارز از کشور مان خارج می‌شود که این مقدار پول با حمایت از تولید داخلی می‌تواند در رشد و پیشرفت تولید کشور سرمایه ی قابل توجه بشمار آید از همین رو  می طلبد، موسساتی  که در زمینه تولید نوشت افزار ایرانی فعالیت می‌کنند را شناسایی کرده و از آنان حمایت کنیم در این عرصه لازم است که در آغاز ضمن بررسی نیازها و اهداف تامین لوازم التحریر و میزان حجم کمی و کیفی ضرورت های تهیه ی آن بر اساس پایه های و مقاطع آموزشی و گروههای سنی، آسیبهای فرهنگی و اقتصادی و حتی بهداشتی، واردات بی رویه را شناخته و برای جامعه ی خود تشریح کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, سپاس,

واضح است که برخی از واحدهای آموزشی مختلف با ارائه ی لیست نوشت افزار به دانش آموزان، راهنمای خرید مستلزمات تحریر را به آنها ارائه می دهند. اما اغلب سلایق شخصی کودکان بر رهنمون مشاوره ای اولیاء چربش نشان می دهد و بگونه بی رویه از همان اوان در شکل پذیری شخصیتی دانش آموز  بخشی از روند مصرف زدگی اجتماعی بصورتی خودکار وبی مهار نهادینه می کند؟!

,

در این رابطه مربیان و اولیاء،مشاوران آموزشی و صاحب نظران مرتبط هر کدام به فراخور حال و شرایط موجود می توانند در جهت روش شناسی تولید، تهیه و توزیع عرضه و چگونگی مصرف برنامه ی توجیهی کوتاه تا بلند مدت طراحی نمایند. زیرا ضعف در هر یک از عناصر فوق می تواند بعنوان تهدیدی علیه شاخص های اصلی حوزه تعلیم وتربیت و درسطحی بالاتر منافع ملی گوشه هایی از ضرر و زیان خود را آشکار نماید:

 فرهنگی

,
,
,  فرهنگی,

اشکال و قالبها ابزار کمک آموزشی و تحریریه ی نامناسب می تواند بر دانش آموزان تأثیر منفی بگذارد خصوصاً اشکال و تصاویر تحریک کننده که از انواع هیولا های عجیب در انواع مختلف بر روی جلد دفاتر و کیف ها و ترکیب قالبی قلم و مداد و خودکارها به شکل شمشیر و خنجر یا به شکل دوچرخه یا ماشین تنها ذهنیت سرگرمی دهنده و بازی طلبی کودکان را به خود جلب می کند و آنها را به جای دنبال کردن برنامه های کلاس مشغول حواشی در ابعاد عاطفی روانی و ناسازگاری روحی می کند که این رویه با طراحی عروسک های معارض فرهنگ و هویت اجتماعی ما یا بسته های رنگ آمیزی در شبیه سازی از جعبه  لوازم آرایشی در سبد دانش آموزان و یا معرفی صامت شخصیت های کارتونی و قهرمانان ساختگی فیلم وسریالهای خارجی، بدآموزیها را ترویج می دهد.

,

در حالی که والدین انگیزه خود را از حضور بچه ها در مدرسه  تربیت و آموزش مطلوب می دانند. چگونه می توان یک کودک شش ساله که دائماً تصاویر غیر اخلاقی و خشن که بر روی اقلام نوشت افزار خود تماشا می کند؟   چگونه می تواند با افزایش این پدیده که از همه لحاظ کودکان ما را محاصره کرده است. در چارچوبی سالم به هدف رساند؟ لذا متولیان امور و ذینفعان ماجرا باید بر بازار ابزار نوشتار نظارت داشته باشند و از هر چیزی که ممکن است بر تخریب تفکر ذهن و جسم بچه ها تأثیر بگذارد باشد می بایست جلوگیری کنند نباید برای مان ساده باشد که در گشت و گذار بازبینی بر روی میزهای کلاسی برخی مدارس دخترانه انواع و اقسام اشکال رنگ ها که نقش انواع لوازم آرایش مانند رژ لب و لاک ناخن و شخصیت هایی ناهنجار گرافیکی را بعهده گرفته اند مشاهده کنیم.

,

توضیح اینکه کیفیت وسایل مدرسه در بازار در این فصل نارضایتی بسیاری از والدین را به دلیل گرانی مفرط و فرمهایی نامتعادلی که گرفته را فراهم نموده است برانگیخته است و همین امر باعث شده تا این بازی ها به وسایل آموزشی نزدیکتر شود بر طرز تفکر کودک تأثیر منفی می گذارد و به گونه ای که تفکرات اورا با چیزهایی که در گروه سنی مناسبش نیست درگیر می کند و طرح نوشت افزار برای تفریح و سرگرمی صرف باعث می شود تا دانش آموز تمرکز خود را در درون کلاس از دست بدهد و بر پیشرفت تحصیلی او تأثیر می گذارد و نسبت به عوامل عملکردی مورد انتظار ما بی تفاوت می شوند و در کنار این اتفاقات از معلمان کمک بخواهیم که  لیست ابزارها و وسایل مورد نیاز  را بطور استاندارد تنظیم کرده تا از دستیابی به ابزارهایی با طرح های ساده اطمینان حاصل کنیم متخصصان نسبت به تغییر بی سرو صدای و سایل مذکور در  مدرسه هشدار می دهند و می دانند که این نوع ابزار خشونت های عجیب، رفتار جسورانه و پرخاشگرانه دانش آموزا را به دنبال دارد و توصیه می کنند که برای کنترل محتوای نمونه کارها به لیست های تلفیقی برگشتی دوباره داشته باشیم.

,

 اقتصادی

,  اقتصادی,

این ابزارها علاوه بر تبعات منفی، به دلیل طرح های آنها که به فرم اسباب بازی ها نزدیک است، قیمت ها یش از ابزارهای معمولی نیز بالاتر است. هزینه ی بیشتری به خانواده ها تحمیل می کنند دارند و با توجه به قیمت های متفاوتی که از نقاط متفاوت به دست آورده ایم معلوم می شود که بسیار گران تر از نرخ واقعی آن است در این زمینه نیز نظارت خاص خود را می طلبد علاوه بر اشکال عجیب و غریب نوشت افزارها که در شبکه های اجتماعی ایجاد شده است قیمت ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته و بسیاری از خانواده ها را در معرض مشکل قرار می دهد تهیه ابزار برای یک دانش آموز حداقل متوسط در مقایسه با فصل گذشته به کجا رسیده است؟

,

بهداشت و سلامت

, بهداشت و سلامت,

برخی از نوشت افزارها بدلیل غیر استاندارد بودن و یا وجود ترکیبات شیمیایی متناسب و ورود به بازار از مبادی ناشناس و بی اعتبار خطرات و عوارض احتمالی را متوجه  زمینه ی بهداشت و سلامت دانش آموزان می نمایند
 هشدار دادن به کودکان و آگاهی والدین آنها از آنها در مورد خطرات ناشی از وزن اضافی ابزار و وجود مواد خطرناک در برخی از وسایل مدرسه که حاوی مواد شیمیایی هستند باعث بروز مشلاتی از قبیل (آلرژی، سوزش پوستی و اختلات تنفسی و ضعف بینایی در کوتاه مدت) یا در طولانی مدت (بیماری کلیه، سرطان و...) می توانند بشوند.

,
,

 بنابراین با رجوع هم اندیشی و همدلی عمومی و شعار سال یعنی رونق تولید ملی برای شروع سال تحصیلی چه لوازم تحریری را بایدخرید؟

,

فهرست لوازم التحریر بسته به سن سال ها و پایه های تحصیلی، دختر یا پسر بودن، میزان فعالیت های فوق برنامه، با بودجه و توان خرید متفاوت و بصورت مرحله ی به عنوان یک ایرانی لازم می داینم که به این نکته مهم اشاره کنم که با توجه به این که برند های مطرح و بسیار با کیفت و متنوعی در لوازم تحریر کشورمان که خوب و خلاقانه زیبا و با کیفیت و منطبق بر فرهنگ ایرانی تولید می کنند باید به عنوان فرهنگ خرید نوشت افزار نو باوگان و فرزندان خودمان بعنوان یک اصل بی بدیل مد نظر داشته باشیم

عبدالمجید اورا

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه