اخبار داغ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان:

بعد از چهار دهه انتظار سینما به شهرستان فارسان رسید

بعد از چهار دهه انتظار سینما به شهرستان فارسان رسید
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت: پس از 4 دهه انتظار مردم شریف شهرستان فارسان، اجرای طرح پردیس سینمایی امید به شهر فارسان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، اهمیت و وجود سینما در کنار دیگر رسانه‌های فرهنگی یک امر بسیار مهم و در متن فرهنگ‌سازی جامعه اسلامی ما نیز به‌وضوح دیده می‌شود تا جای که رهبر کبیر انقلاب ما در رابطه این مهم فرمودند: اعتلای سینمای کشور، نیاز محسوس است و همه باید این حقیقت را دریابند که هنر مهم و بسیار برجسته سینما برای کشور، یک نیاز و ضرورت محسوب می‌شود.

نداشتن سینما در شهرستان فارسان به‌گونه‌ای است که  تاکنون تمهیداتی برای راه‌اندازی سینما برای این شهرستان‌ در نظر گرفته نشده بود و این در حالی است که مسئولان  وظیفه‌دارند شرایط و زیرساخت‌های مربوط به فعالیت‌های فرهنگی را در هر شهرستانی فراهم کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: پس از 4 دهه انتظار مردم شریف شهرستان فارسان، اجرای طرح پردیس سینمایی امید به شهر فارسان رسید.

 اسفندیار امیریان از امضا تفاهم‌نامه معاونت توسعه و منابع سازمان سینمایی کشور با شهرداری فارسان خبر داد.


 وی افزود: در راستای تحقق شعار ایران تهران نیست و افزایش توان زیرساختی و اشتغال‌زایی سینمای کشور و برقراری عدالت فرهنگی، طرح پردیس سینمایی امید تا این مرحله در ۱۵ شهر کشور و مجموعاً با ۵۰ سالن اجرا خواهد شد و شهر فارسان به لحاظ سبقه و پیشینه فرهنگی و گردشگری و سرانه و شاخص جمعیتی جوان و دانشجویی به‌عنوان شهر برگزیده استان چهارمحال و بختیاری و پانزدهمین ایستگاه برای اجرای طرح سینمای امید تعیین شد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان نیز افزود: در جلسه تصمیم گرفته شد تا پردیس سینمایی امید فارسان در خیابان امامزاده، روبروی نظام‌مهندسی، جنب بلوار امام خمینی‌شهر فارسان احداث شود و بر اساس توافقات به‌عمل‌آمده این پردیس در ۳ سالن با ظرفیت تقریبی ۳۰۰ صندلی و با حمایت سازمان سینمایی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و با محوریت شهرداری فارسان احداث خواهد شد.

امیریان رئیس اداره در این نشست از توجه شهرداری و شورای شهر فارسان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به ارتقای شاخص‌های فرهنگی و مشارکت در احداث پردیس سینمایی امید فارسان تشکر و قدردانی کرد.


وی خاطرنشان کرد: با احداث پردیس سینمایی امید در فارسان، زیرساخت لازم برای برگزاری و یا میزبانی جشنواره‌های فیلم منطقه‌ای و ملی در سطح استان که از موقعیت ممتاز و لوکیشن های متنوع برای تولید فیلم سینمایی برخوردار است، فراهم خواهد شد.

توجه به توسعه زیرساخت‌های سینمایی از اولویت‌های برنامه‌ای سازمان سینمایی در سال جاری است

رمضان علی حیدری خلیلی معاونت توسعه و منابع سازمان سینمایی کشور در نشست هماهنگی و تبادل تفاهم‌نامه اجرای طرح پردیس سینمایی امید فارسان که با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان، شهردار و اعضای محترم شورای شهر در محل شهرداری فارسان برگزار شد حضور یافت و اظهار کرد: توجه به توسعه زیرساخت‌های سینمایی از اولویت‌های برنامه‌ای سازمان سینمایی در سال جاری است که با جدیت در شهرهای فاقد سینما که از سرانه جمعیتی بیشتر برخوردارند با جلب مشارکت شهرداری‌ها پیگیری خواهد شد.
 
وی ضمن بازدید از محل‌های در نظر گرفته‌شده برای احداث پردیس سینمایی امید گفت: این پروژه با محوریت و سرمایه‌گذاری شهرداری فارسان احداث خواهد شد.


همچنین سازمان سینمایی به‌عنوان متولی سینمای کشور علاوه بر مشاوره‌های فنی، تهیه نقشه و طراحی سازه و پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان به‌صورت کمک بلاعوض و 500 میلیون هم کمک بلاعوض از سازمان همیاری‌های کشور وجمعا یک میلیارد و دویست میلیون کمک بلاعوض به ساخت این طرح کمک بلاعوض صورت خواهد گرفت.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه ساخت پردیس سینمایی امید با ۳ سالن در محل شهرداری فارسان بین شهردار فارسان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاون سازمان سینمایی به امضاء رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توجه به توسعه زیرساخت‌های سینمایی از اولویت‌های برنامه‌ای سازمان سینمایی در سال جاری است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه