اخبار داغ

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور:

پوشش 95 درصدی دام های کشور در اتحادیه دامداران/هویت گذاری دام ها مانع قاچاق خواهد شد

پوشش 95 درصدی دام های کشور در اتحادیه دامداران/هویت گذاری دام ها مانع قاچاق خواهد شد
مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور گفت: ۹۵ درصد از دامهای ثابت کشور تحت پوشش اتحادیه دامداران کشور است که با هویت گذاری دام های سبک و سنگین ، شماره ملی و بین‌المللی برای دام ها از قاچاق جلوگیری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما،ارژنگ عزیزی صبح امروز  در دیدار مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور اظهار داشت: زنجیره‌های تولید باید با هم متصل شوند و مثلاً در حوزه دامداری از تولید علوفه تا تولید شیر ، گوشت و محصولات لبنی و بسته بندی ، فروش و بازار مصرف زنجیره منظم تولید تعریف و مرتبط شوند.
وی افزود : متاسفانه از یک طرف واحدهای تولید و فرآوری محصولات لبنی با مشکل تامین شیر مواجه هستند و از طرفی دیگر تولید کنندگان شیر و دامداران عرضه شیر را از  مشکلات خود بیان می‌کنند و در این بین ایجاد خوشه‌های لبنیاتی هم مشکلی را حل نکرد و کارایی چندانی نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,
,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل اجرای طرح هویت گذاری دام های سبک و سنگین در کشور با مشوق های بیمه ای و تسهیلات بانکی را تحسین کرد و گفت: نبود آمار دقیق یکی از مشکلات حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است و هویت دار کردن دام های کشور و  اجرای آن در استان کمک خوبی برای مسئولان برای برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و توسعه است تا تصمیمات درست و منطقی در حوزه اقتصادی اتخاذ شود.
وی تامین نهاده را یکی دیگر از حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید برشمرد و گفت: متاسفانه علیرغم اینکه بخش دام متولی فراوانی دارد اما تولید و تامین نهاده موضوعی است که دستگاه‌ها از زیر بار آن شانه خالی کرده‌اند.

,
,

عزیزی اظهار کرد: تشکل‌ها ، تعاونی‌ها و اتحادیه های دامداری می توانند با ورود به بحث تامین نهاده ،  بخش عظیمی از مشکلات این حوزه را مرتفع کنند.

,

عزیزی با بیان اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فرصتی برای احصای مجموعه موانع و مشکلات حوزه کسب و کار و تولید و اخذ مصوبه در سطح استان و ملی است و باید از این ظرفیت استفاده شود ، افزود: در سفر معاون مناطق محروم رئیس جمهور به استان و نیز دیدار های حضوری انجام گرفته با وی در تهران و نیز ملاقات های استاندار محترم با رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) اعتبار قابل توجهی به توسعه دامپروری با اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی و تامین دام روستاییان به منظور ارتقاء سطح درآمدهای روستائیان و عشایر اختصاص یافته است که تامین دام های سبک و سنگین اصلاح نژادی مقرون به صرفه اقتصادی ، به جای پرداخت تسهیلات یکی از این طرح هاست.

,

در این دیدار که در محل استانداری اردبیل ترتیب یافت مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور نیز گفت:اتحادیه دامداران کشور بعد از تعاونی روستایی بزرگترین تعاونی کشور است.

,

سلطانی ادامه داد: ۹۵ درصد از دامهای ثابت کشور تحت پوشش اتحادیه دامداران کشور است که با هویت گذاری دام های سبک و سنگین ، شماره ملی و بین‌المللی برای دام ها با هدف جلوگیری از قاچاق و رصد مسائل بهداشتی و نیازهای دام ها اختصاص می یابد.

,

وی از اجرای برنامه های تولید و صادرات در حوزه دام های سبک و سنگین در کشور خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه