اخبار داغ

خبرنگار پیشکسوت ابرکوهی:

اعزام رزمندگان به جبهه در آذر 59 اولین فعالیت خبریم بود/ برادرم تنها شهید خبرنگار ابرکوه

اعزام رزمندگان به جبهه در آذر 59 اولین فعالیت خبریم بود/ برادرم تنها شهید خبرنگار ابرکوه
پیشکسوت خبرنگاران ابرکوه، که 56 سال از عمرش می‌گذرد، گفت : با انتشار خبر اعزام رزمندگان به جبهه این حرفه را آغاز و تاکنون 40 بهار زندگی‌ام را در این مسیر سپری کردم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  یزدرسا، خبرنگاری عرصه مقدسی است چرا که خبرنگاران در بسیاری از مواقع حرف و درخواست مردم عادی و بی زبان را به گوش مسئولین می رسانند و به طور مداوم این سخنان و درخواست ها را پیگیری کرده و به نوعی می توان گفت خبرنگاران چشم و گوش و زبان مردم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا،,

به بهانه این روز، تصمیم گرفتیم به سراغ یکی از قدیمی ترین خبرنگاران شهرستان برویم. 

,

40 بهار زندگی‌ام با خبرنگاری سپری شد
ابوالفضل کارگر ابرقویی 56 ساله، برادر علی‌اکبر کارگر تنها شهید خبرنگار ابرکوه، یکی از پیشکسوتان عرصه خبرنگاری شهرستان است که بیش از 40 بهار زندگی خود را در این مسیر سپری کرد.

, 40 بهار زندگی‌ام با خبرنگاری سپری شد, 40 بهار زندگی‌ام با خبرنگاری سپری شد,
,

 

,

کارگر چهره‌ای شناخته‌شده برای مردم دیارش است و هم‌اکنون در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی با فعالیت در روزنامه‌های اطلاعات، جمهوری اسلامی ایران (خبرگزاری ایرنا)، دوهفته‌نامه 15 دی (به مناسبت گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به ابرکوه در سال 86) در معرفی ابرکوه تلاش می‌کند.

,

ساعت‌ها در صف مخابرات می‌ایستادم
وی در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد: اولین فعالیت خبری خود را هم‌زمان با 26 آذرماه سال 59، با ارسال خبر اعزام رزمندگان به جبهه و توزیع 5 نسخه روزنامه جمهوری اسلامی آغاز کردم که این تعداد در سال 1360 به صدوبیست نسخه افزایش یافت.

, ساعت‌ها در صف مخابرات می‌ایستادم, ساعت‌ها در صف مخابرات می‌ایستادم,
,

کارگر خاطرنشان کرد: در آن روزها که از امکانات و فناوری امروز همچون فاکس، اینترنت، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی خبری نبود، در سرما و گرما روزنامه‌ها را با موتورسیکلت گازی توزیع می‌کردم.

,

وی ادامه داد: در آن سال‌ها برای ارسال اخبار و گزارش‌ها که بیشتر در حوزه دفاع مقدس، اعزام نیرو و کمک‌های مردمی به جبهه، مراسمات تشییع شهدا و... بود، ساعت‌ها در صف مخابرات می‌ایستادم تا در اولین فرصت و به‌موقع منتشر شود.

,

خبرنگاری با زندگی‌ام عجین شده است/ برادرم تنها شهید خبرنگار ابرکوه
پیشکسوت خبرنگاران ابرکوه، با اشاره به مشکلات حرفه خبرنگاری و اینکه همیشه باید به‌صورت آنلاین آماده باشد، گفت: این حرفه چنان با زندگی‌ام عجین شده و اعضا خانواده‌ام را نیز درگیر کرده است، که فرصت انجام بعضی فعالیت‌ها و مسافرت‌های خانوادگی را ندارم.

, خبرنگاری با زندگی‌ام عجین شده است/ برادرم تنها شهید خبرنگار ابرکوه, خبرنگاری با زندگی‌ام عجین شده است/ برادرم تنها شهید خبرنگار ابرکوه,
,

 

,

وی به آغاز همکاری خود با روزنامه اطلاعات در سال 1363 اشاره کرد و افزود: در سال‌های 60 تا 64 برادرم علی‌اکبر کارگر با من همکاری داشت تا اینکه در تاریخ ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و اکنون با عنوان تنها خبرنگار شهید شهرستان ابرکوه از او یاد می‌شود.

,

خانواده‌ام با تمام وجود کنارم بودند و خم به ابرو نیاوردند
به گفته وی، در سال ۶۷ به‌عنوان خبرنگار صداوسیمای مرکز یزد به جبهه اعزام شد و اخباری از حضور رزمندگان تیپ الغدیر یزد در موقعیت شهید موحدین، گتوند و منطقه غرب کشور شاخ شمیران، ثبت و منتشر کرد.

, خانواده‌ام با تمام وجود کنارم بودند و خم به ابرو نیاوردند, خانواده‌ام با تمام وجود کنارم بودند و خم به ابرو نیاوردند,
,

کارگر در پایان تصریح کرد: اگر سال‌ها در این حرفه با تمام سختی‌ها و مشکلات آن به سر کردم، فقط و فقط به خاطر حضور همسر و خانواده‌ام بود، که با تمام وجود با رفت‌وآمدهای وقت و بی‌وقت، با نبودن‌هایم و با نداشته‌هایم ساختند و خم به ابرو نیاوردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه