اخبار داغ

تولید‌کننده نوشت افزار ایرانی:

جوانان ارومیه‌ای نخستین تولید‌کنندگان اقلام تحصیلی با نماد بومی/ القای فرهنگ غربی با ترویج استفاده از نوشت‌افزار خارجی/ رونق کسب و کار با خرید نوشت‌افزار ایرانی میسر می‌شود

جوانان ارومیه‌ای نخستین تولید‌کنندگان اقلام تحصیلی با نماد بومی/ القای فرهنگ غربی با ترویج استفاده از نوشت‌افزار خارجی/ رونق کسب و کار با خرید نوشت‌افزار ایرانی میسر می‌شود
تولید‌کننده ارومیه‌ای نوشت‌افزار ایرانی، با اشاره به اینکه برای نخستین بار اقلام تحصیلی با نمادها و تصاویر بومی را تولید کرده‌اند، گفت: رسالت اصلی ما ترویج سبک زندگی اسلامی و حمایت از کالای ایرانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «یاسین شیخ‌لو» در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم‌نیوز، با اشاره به سابقه 6 ساله خود در زمینه تولید و عرضه نوشت‌افزار ایرانی، اظهار داشت: ما سال‌ها در حوزه ترویج سبک زندگی اسلامی فعالیت کردیم، بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی فقط با همایش و سخنرانی محقق نخواهد شد، قدرت‌های غربی برای ترویج سبک زندگی مد‌نظر خود رو به مسیری آورده‌اند که از طریق آن بتوانند قهرمان‌های خودشان را معرفی کنند و فرهنگ خود را پیاده کنند که نهایتا منجر به حمایت از چرخه اقتصادی غرب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز, .,

* فرهنگ اولویت اصلی غرب در نفوذ میان جوامع است

, * فرهنگ اولویت اصلی غرب در نفوذ میان جوامع است,

وی با تاکید بر اینکه «فرهنگ» اولویت اول غرب بوده و بر «اقتصاد» ترجیح دارد، افزود: برای غرب فرهنگ اولویت دارد تا اقتصاد، چرا‌که معتقدند اقتصاد هم بدون فرهنگ ره به جایی نخواهد برد، به همین دلیل ما با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی که رسالت اصلی موسسه «پیام یاسین» بوده به حوزه تولید و توزیع نوشت افزار اسلامی ایرانی ورود پیدا کردیم.

,

این تولید کننده نوشت افزار ایرانی، رسالت مجموعه خود را در ترویج سبک زندگی اسلامی و حمایت از کالای ایرانی خلاصه کرده و تاکید کرد: در کل کشور ۱۰۰ مجموعه تولید کننده نوشت‌افزار اسلامی ایرانی فعالیت می‌کنند که عموما با همت جوانان بر‌آمده از هیئت‌ها و تشکل‌های مردمی شکل گرفته که این تولید کننده‌ها در مجمعی به نام مجمع نوشت افزار اسلامی ـ ایرانی دور‌‌هم جمع شده‌اند.

, .,

وی، با اشاره به برخی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیئت دولت در شهریور 97، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع هیئت دولت به دیدار خود با تعدادی از جوانان فعال در حوزه نوشت‌افزار اسلامی ایرانی اشاره کردند و فرمودند «چند جوان با همت پیدا شده‌اند و نوشت‌افزار داخلی دارند تولید می‌کنند. خب آدم می‌بیند این‌ها سر‌تا‌پا شوقند، سر‌تا‌پا آمادگی و قوه و توان کارند، ابتکار هم دارند، باید کمک شوند، با یک مختصر کمکی، با دست گذاشتن پشت این‌ها و حرکت دادن به جلو، به این‌ها کمک می‌شود» این فرمایش رهبری معظم برای همه ما دلگرمی بزرگی بود.

, .,

* تولید نخستین نوشت‌افزار با نمادهای بومی

, * تولید نخستین نوشت‌افزار با نمادهای بومی,

شیخ‌لو، در ادامه با اشاره به ورود خود به عرصه توزیع و تولید نوشت‌افزار ایرانی با شیوه‌ای نوین در ارومیه، اذعان داشت: ما در ارومیه بعد از سال‌ها فعالیت در حوزه سبک زندگی اسلامی، با طرحی نو و شیوه‌ای جدید وارد میدان شدیم، به این صورت که نماد‌های مرتبط با ویژگی‌های بومی استان آذربایجان‌غربی در حوزه وقایع انقلاب در این استان، دفاع مقدس، شهدا و مفاخر استان مثل شهید باکری، شهید امینی، مرحوم آیت‌الله حسنی و یا نماد‌های وحدت و نیز نام‌آوران قرآنی استان را روی دفاتر و نوشت‌افزار اجرا کردیم.

, .,

وی، با تاکید بر تولید اقلام تحصیلی با نماد‌های بومی برای اولین بار در سطح کشور، ابراز کرد: برای اولین بار در سطح کشور اقلام تحصیلی با نمادهای بومی تولید شد و مورد تایید بزرگان و استقبال مردم قرار گرفت و در مدت کوتاهی محصولات ما به فروش رفت به طوری که فقط ۳۰ هزار جلد از این محصولات در تهران میان آذربایجانی‌های مقیم تهران توزیع شد.

, .,

این تولید کننده نوشت افزار ایرانی، یادآور شد: تعداد قابل توجهی از نوشت افزارها توسط دفتر ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) برای اهدا به دانش آموزان محروم خریداری شد و در سال تحصیلی جدید هم ان‌شا‌الله با طرح‌های نو و تولیدات جدید در خدمت دانش آموزان استان خواهیم بود.

, .,

* تنها 10 درصد بازار در اختیار نوشت‌افزار ایرانی است

, * تنها 10 درصد بازار در اختیار نوشت‌افزار ایرانی است,

وی، در پاسخ به اینکه تولید نوشت افزار ایرانی تا چه میزان در راستای رونق تولید و حمایت از کالای داخلی موثر است، گفت: گردش مالی نوشت افزار در شهریور و مهر‌ماه هر سال بالای ۶ هزار میلیارد تومان است، این حجم از گردش مالی می‌تواند بیش از ۶۰ هزار نفر را از بیکاری نجات دهد، علی‌رغم اینکه محصولات ایرانی دارای کیفیت عالی بوده و به لحاظ زیبایی برای قشر کودک و نوجوان جذاب‌ترین هستند ولی با این وجود تنها ۱۰ درصد بازار را در دست دارند.

, .,

شیخ‌لو، ادامه داد: بازار ثابت این محصول می‌تواند برای هزاران جوان ایرانی کار و زندگی بسازد ولی متاسفانه واردات بی‌رویه نوشت‌افزار آن هم با تصاویر مبتذل غربی باعث شده اغلب فعالان این حوزه با مشکلات مالی متعدد مواجه شوند، یک همت همگانی لازم است که در ابتدای سال تحصیلی امسال مردم با خرید محصول ایرانی با یک تیر دو نشان بزنند.

, .,

وی، با بیان اینکه مسئولین ابتدا برای جوانان کشور خود کار ایجاد کنند و دوم در‌های مملکت را به سوی فرهنگ مخرب غربی ببندند، اذعان داشت: مسئولان باید حمایت از کار و کارگر ایرانی را در اولویت خود قرار دهند، به ویژه در این برهه از زمان که کشور ما به دلیل تحریم‌های گسترده قرار دارد نباید اجازه خروج ارز از کشور را بدهند.

, .,

مدیر موسسه پیام یاسین و تولید کننده نوشت افزار ایرانی‌، در ادامه سخنان خود با تاکید بر تاثیر فرهنگ‌سازی نوشت افزار ایرانی بر ذهن کودکان و نوجوانان دانش آموز، بیان کرد: یکی از اساتید تعلیم و تربیت پس از تولید نوشت افزار ایرانی گفت که اگر هر دانش آموز فقط یک دقیقه هر روز روی این تصاویر روی جلد دفاتر تمرکز کند در‌واقع ما هر روز هزاران ساعت کار فرهنگی کرده‌ایم. این نشان دهنده اهمیت و تاثیر تولید ایرانی در حوزه مدارس است.

, .,

* افزایش قیمت کاغذ و عدم حمایت مسئولان از تولیدکنندگان

, * افزایش قیمت کاغذ و عدم حمایت مسئولان از تولیدکنندگان,

وی، افزود: از تابستان سال قبل تا امروز قیمت کاغد ۵ برابر شده یعنی قیمت یک دفتر مشق ۵ برابر بیشتر شده است، از طرفی دولت از اختصاص کاغذ با ارز دولتی به حوزه نوشت افزار اسلامی ـ ایرانی خودداری کرد، این در حالی است که به بسیاری از نشریه‌های حامی دولت و کتاب‌های بی‌محتوا که توسط بعضی از سلبریتی‌ها تالیف شده کاغذ دولتی تخصیص داده شده است، باید از مدیران پرسید آیا کالایی مهم‌تر از دفتر مشق برای قشر دانش‌آموز وجود دارد؟

,

شیخ‌لو، در خصوص مشکلاتی که در این حوزه برای تولیدکنندگان وجود دارد، خاطرنشان کرد: 2 نوع مشکل در این حوزه داریم، اول اینکه مسئولین اهمیت این موضوع را به لحاظ اقتصادی و کارآفرینی درک نکرده‌اند، یعنی فکر نمی‌کنند که صنعت نوشت‌افزار می‌تواند به اندازه بسیاری از صنعت‌های بزرگ سود‌ده و کارآفرین باشد. دوم هم اینکه مدیران ما اهمیت این کار را به لحاظ فرهنگی درک نکرده‌اند یعنی فکر نمی‌کنند که با یک جلد دفتر که تقریبا یک سال در دست دانش آموز است، اگر با طرحی زیبا و جذاب و دوام قابل قبول تولید شود، چقدر می‌توان تاثیرگذاری فرهنگی داشت.

,

وی، ادامه داد: از دیدگاه بسیاری از مدیران، این همه مراسمات و همایش‌هایی که برگزار می‌شود موثرتر از تولید نوشت‌افزار با نمادهای فرهنگی است. حال باید این سوال را پرسید که آیا تولید دفتر با تصاویر و زندگی شهدا از تاثیر برنامه‌هایی که به‌صورت کلیشه‌ای برگزار می‌شود کمتر است؟!

,

* مسئولان فرهنگی هم حامی ما نشدند

, * مسئولان فرهنگی هم حامی ما نشدند,

این فعال حوزه نوشت‌افزار، بیان داشت: سال قبل من تقریبا به دیدار همه مدیران و مسئولین مرتبط با این موضوع رفتم، تصور می‌کردم چون شعار سال حمایت از کالای ایرانی است به جهت تهیه گزارش عملکرد و تکمیل رزومه هم که شده همکاری خواهند کرد ولی این‌طور نبود. حتی دستگاه‌های فرهنگی از تامین محل برای برپایی نمایشگاه نوشت افزار اسلامی ـ ایرانی که همزمان با کل کشور برگزار می‌شود خودداری کردند!

,

وی، گفت: تنها کسی که در این حوزه از ما حمایت معنوی کرد، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی بود و به دفعات در این باره به مسئولین و مدیران توصیه کردند اما کو گوش شنوا؟!

,

شیخ‌لو، در زمینه بی‌توجهی مدیران حوزه آموزشی به تولید نوشت‌افزار ایرانی نیز ابراز داشت: شاید تعجب کنید که آموزش و پروش به عنوان اصلی‌ترین متولی حوزه تعلیم و تربیت با ما همکاری نکرد.

,

* نظر جالب یکی از مدیران در خصوص چاپ تصاویر شهدا روی دفاتر

, * نظر جالب یکی از مدیران در خصوص چاپ تصاویر شهدا روی دفاتر,

وی، با انتقاد از برخی تفکرات مدیران در استان، گفت: یکی از مدیران به بنده این‌گونه گفت که با چاپ تصاویر شهدا روی جلد دفاتر بچه ها را خشن به بار نیاورید! مخلص کلام اینکه برای ما حمایت مسئولین اصلا مهم نیست، حامی ما شهیدانی هستند که گرافیک چهره آسمانی‌شان روی دفاترمان نقش بسته است.

,

مدیر موسسه پیام یاسین و تولید کننده نوشت افزار ایرانی‌، با اشاره به لزوم طراحی شخصیت و کاراکتر در تولید محصولات ایرانی، عنوان کرد: ما پس از تولید انیمیشن‌های جذاب در حوزه کودک  نوجوان، نوشت افزارهایی با تصاویر کارتون‌های ایرانی تولید کردیم. اینکه در تولید نوشت‌افزارها به شخصت‌های کارشده توجه شود بسیار مهم و ضروری است و باید در این زمینه د قت کافی از سوی تولیدکنندگان انجام پذیرد.

,

وی، افزود: اقلام تحصیلی باید قبل از تولید شخصیت و کاراکتر داشته باشند و این مهم با ایجاد حلقه وصلی میان فعالان حوزه رسانه کودک و نوجوان با فعالان نوشت افزار اسلامی ـ ایرانی محقق خواهد شد.

,

* والدین به حوزه تولیدات ایرانی دقت داشته باشند

, * والدین به حوزه تولیدات ایرانی دقت داشته باشند,

شیخ‌لو، بیان داشت: توجه والدین به حوزه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی نیز بسیار مهم است، تا زمانی که فیلم‌های ماهواره‌ای در خانواده پخش شود یا پدر و مادر دنبال جنس خارجی باشند بچه‌ها هم رغبتی به استفاده از اقلام فرهنگی ایرانی نشان نخواهند داد.

,

وی، در خصوص تولیدات حوزه نوشت‌افزار موسسه پیام یاسین، گفت: دفاتر تولیدی با تصاویری از شهید باکری با گرافیکی متفاوت و در حال حمله به دشمن، شهید امینی به عنوان یک نخبه علمی در رشته مهندسی ویژه دانش آموزان دبیرستانی، گرافیک شهدای مدافع حرم استان در کنار سردار قاسم سلیمانی، گرافیک حاج شیخ غلامرضا حسنی به عنوان فاتح جنگ نقده، گرافیک حاج شیخ غلامرضا حسنی در باغ انگور به عنوان یک باغدار نمونه، گرافیک حاج حامد ولیزاده در کنار مقام معظم رهبری به عنوان یکی از مفاخر قرآنی کشور، گرافیک مسجد اعظم ارومیه به عنوان اولین و اصلی‌ترین پایگاه انقلاب اسلامی در سال ۵۷، گرافیک مزار شهدای گمنام ارومیه به‌عنوان مامن و سایه‌بان معنوی شهر ارومیه، طرح صحیفه سجادیه حاوی نماد یک دختر جوان ارومیه‌ای با صحیفه سجادیه در دست در محوطه مسجد جامع ارومیه، گرافیک دختران ترک، کرد و ارمنی ارومیه ای در کنار هم حاوی پیام وحدت اقوام و ادیان و ضرورت حفظ حجاب در همه ادیان الهی را می‌توان از مهم‌ترین تولیدات موسسه دانست.

,

* تاثیر رونمایی در نماز جمعه ارومیه بر فروش دفاتر پیام

, * تاثیر رونمایی در نماز جمعه ارومیه بر فروش دفاتر پیام,

این تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی، ادامه داد: تولید دفاتر بومی که بر اساس اعلام مجمع نوشت افزار اسلامی ـ ایرانی برای اولین بار صورت می‌پذیرد، بعد از رونمایی در نماز جمعه ارومیه و تایید و حمایت نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه های نماز، به شدت مورد استقبال قرار گرفت و در مدت اندکی میزان قابل توجهی از این دفاتر به فروش رفت که فقط ۶ هزار جلد توسط اهالی آذربایجان‌غربی مقیم تهران خریداری شد.

,

وی، بیان داشت: موسسه پیام یاسین تولید دفاتر و نوشت‌افزار با نماد مناطق جنگی و عملیاتی استان، تصویر مناطق تاریخی و باستانی و سایر مفاخر و شهدای استان را در برنامه خود قرار داده که نمونه های آن به زودی عرضه خواهد شد.

,

شیخ‌لو، در نظر گرفتن روحیات دوران کودکی و نوجوانی مخاطبان و استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی را از ویژگی‌های دفاتر ارائه شده دانست.

,

وی، در خصوص پرفروش‌ترین نوشت‌افزار تولیدی موسسه هم خاطرنشان کرد: طرح حاج شیخ غلامرضا حسنی که در فضای جنگ نقده طراحی شده در میان 10 طرح تولید شده بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است.

,

این تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی، در بخش پایانی سخنان خود، در زمینه خواسته‌های خود از مسئولان، بیان داشت: مسئولان و مدیران باید به نوشت‌افزار به‌عنوان یک رسانه نگاه کنند که می‌تواند اصلی‌ترین پیام‌ها را به اصلی‌ترین و حساس‌ترین مخاطب‌ها یعنی مخاطب کودک و نوجوان انتقال دهد.

,

وی، اضافه کرد: موسسه پیام یاسین آمادگی دارد تا شعار‌ها و اولویت‌های نهاد‌های فرهنگی را روی نوشت‌افزار و جلد دفاتر پیاده کند. این موسسه این حرکت فرهنگی را بدون تشویق یا دستور هیچ دستگاه یا سازمانی و به صورت آتش به اختیار شروع کرده است.

,

گفت و گو: فاطمه جعفرنژاد

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه